Numarul companiilor romanesti care se dezvolta prin sistem de franciza, in crestere cu 30%

Numarul companiilor romanesti care se dezvolta prin sistem de franciza, in crestere cu 30%


Numarul companiilor romanesti (francizorilor) care mizeaza pe dezvoltarea prin sistemul de franciza a crescut cu 30% in perioada 2020-2022 comparativ cu 2019, conform unei analize realizate de o companie de consultanta in domeniu.

Francizarea a devenit una dintre metodele preferate de scalare a afacerii pentru antreprenorii din Romania datorita posibilitatii de a creste business-ul de pana la 10 ori mai mult intr-un timp mai scurt comparativ cu alte metode de scalare, arata Franchwise.

 

Astfel, cautand solutii de scalare a business-ului si de distribuire a riscului, aproape 80 de companii locale au optat in perioada 2020-2022 pentru dezvoltarea business-ului prin lansarea de concepte de franciza pe piata din Romania si pe piete internationale. Principalele industrii din care provin companiile care s-au francizat sunt HoReCa, retail si servicii, iar principalele orase sunt Bucuresti, Cluj si Brasov.

 

"In perioade de incertitudine - pandemie, razboi, crize bancare - antreprenorii cauta solutii de scalare a business-ului, de impartire si diminuare a riscului si de multiplicare a veniturilor, francizarea fiind metoda si strategia de business la care au apelat cel mai des companiile in aceste contexte. De altfel, scalarea prin vanzarea de francize ramane una dintre cele mai eficiente metode de crestere a afacerii, mai ales daca antreprenorii investesc din timp in pregatirea pentru francizare. In ultimii ani, tot mai multi antreprenori din Romania aleg aceasta metoda pentru a-si extinde business-ul pe plan local sau pe piete internationale", a explicat Paul Voicu, managing partner Franchwise.

 

Astfel, printre principalele motive pentru care antreprenorii romani prefera dezvoltarea business-ului prin sistemul de franciza se afla scalarea afacerii, cresterea profitabilitatii mai ales in contextul inflatiei ridicate, expansiunea rapida a afacerii prin deschiderea de noi locatii la nivel local sau pe piete externe si cresterea cotei de piata. De asemenea, provocarile legate de gasirea fortei de munca si dorinta unor antreprenori de a iesi din zona operationala ii determina pe antreprenorii romani sa-si multiplice business-ul prin francizare.

 

"Cei care vor sa devina francizori sunt vizionari si vor sa-si dezvolte business-ul prin multiplicarea unitatilor, in Romania si apoi in strainatate. Astfel, prin sistemul de franciza, vedem cazuri de succes in care extinderea afacerilor are loc rapid, in multe cazuri la 30-50 de unitati. De asemenea, vor sa dezvolte un brand puternic local si regional si sa construiasca un model de business inspirational pentru viitorii antreprenori", a declarat Raluca Voicu, managing partner Franchwise.

 

In prezent, nisele cu potential mare de dezvoltare prin franciza pentru companii sunt beauty, fitness, healthcare, produse sau servicii destinate copiilor, agentii de real estate, florarii, cabinete veterinare sau magazine pentru animale de companie, servicii de ingrijire batrani si servicii profesionale (contabilitate), potrivit specialistilor Franchwise.

 

Pregatirea unei companii pentru vanzarea de francize dureaza minimum 5-6 luni, consultantii recomandand crearea si organizarea unui manual de business, stabilirea unei strategii de business si organizarea partii de legal privind contractele incheiate sau in derulare.

 

Infiintata in 2011, Franchwise este cea mai mare companie de consultanta specializata in domeniul francizelor din Romania, contribuind la dezvoltarea mediului antreprenorial romanesc. Pana in prezent, compania a ajutat peste 50 de firme din Romania sa se extinda prin sistemul de franciza, intermediind intrarea pe piata romaneasca a unora dintre cele mai cunoscute branduri internationale.



Poti fi interesat si de