NoBirdFlu: Comunicare clară pentru o biosecuritate mai bună
Vineri, 26 Septembrie 2025

Vineri, 26 Septembrie 2025
Pachetul de instrumente #NoBirdFlu, lansat pentru a coincide cu începutul noului sezon de migrație în Europa, își propune să crească gradul de conștientizare cu privire la importanța aplicării unor măsuri simple de biosecuritate, în special în ferme de dimensiuni mici și medii. Prin adoptarea acestor măsuri, fermierii vor contribui la protejarea sănătății animalelor și a publicului, la asigurarea stabilității producției de alimente și la minimizarea perturbărilor în comerț.
„Lansarea #NoBirdFlu subliniază modul în care pregătirea de astăzi poate preveni crizele de mâine”, a declarat Nikolaus Kriz, Director Executiv al EFSA. „Lucrând împreună, putem proteja animalele noastre, securiza sistemele alimentare și construi rezistență împotriva viitoarelor amenințări la adresa sănătății. EFSA se angajează să ofere consilierea științifică necesară pentru a ține gripa aviară departe de fermele europene.”
„Odată cu apropierea iernii și cu creșterea amenințării gripei aviare, fiecare trebuie să-și joace rolul în prevenirea noilor focare. De la fermieri, lucrători și deținători de efective mici, până la medici veterinari și vizitatori ai fermelor, simple precauții pot face o diferență reală în reducerea răspândirii acestei boli grave. Această campanie oferă îndrumări practice pentru a ajuta la protejarea efectivelor și la securizarea sectorului european de păsări de curte”, a spus Claire Bury, Director General Adjunct pentru Sustenabilitatea Alimentară la Comisia Europeană.
Pachetul de instrumente include mai multe materiale de comunicare, traduse în toate limbile UE, care sprijină fermierii în prevenirea introducerii și răspândirii gripei aviare în fermele lor.
Principalele caracteristici:
- O infografie detaliată cu îndrumări privind igiena, echipamentul de protecție și controlul circulației pentru fermieri, animale, unelte, lucrători și vizitatori.
- Postere cu memento-uri vizuale ale acțiunilor cheie de integrat în rutinele zilnice.
- Conținut gata de utilizat (autocolante, postări) pentru rețelele sociale, pentru a ajunge la comunitățile agricole și nu numai.
De ce acum?
Focarele de gripă aviară pot devasta populațiile de păsări de curte, pot perturba lanțurile de aprovizionare și pot afecta mijloacele de trai ale fermierilor, precum și sănătatea publică. Incidențele gripei aviare în Europa cresc de obicei în lunile de iarnă, pe măsură ce păsările migratoare călătoresc și se adună pe întreg continentul, iar măsurile proactive sunt esențiale pentru a preveni pătrunderea sau răspândirea virusului în ferme. Fiecare individ care interacționează cu o fermă – fie că este un lucrător, un furnizor sau un vizitator – joacă un rol în a menține păsările de curte în siguranță.
Pachetul de instrumente este rezultatul unui efort comun cu Comisia Europeană, reflectând un angajament comun de a preveni focarele înainte ca acestea să înceapă și de a asigura sustenabilitatea sectorului de creștere a păsărilor de curte din UE.
Ce urmează?
Comisia Europeană a solicitat EFSA să efectueze cercetări privind percepția riscului gripei aviare de către fermieri, medici veterinari și lucrătorii agricoli din Europa, pentru a înțelege cum să adapteze cel mai bine viitoarele campanii de conștientizare. Aceste date vor sta la baza unei inițiative mai ample la nivelul UE în 2026, concepută pentru a consolida planurile de pregătire împotriva gripei aviare și pentru a ajuta la reducerea riscului de viitoare pandemii.
Cum să te implici?
Sprijină diseminarea acestor resurse! Prin partajarea unor mesaje clare și consistente privind îmbunătățirea biosecurității fermelor, părțile interesate și partenerii din statele membre și din afara acestora pot juca un rol crucial în stoparea răspândirii gripei aviare în Europa.
Peste o treime dintre români au redus moderat cheltuielile online, iar un sfert semnificativ
Creşterea preţurilor a determinat peste un sfert dintre persoane (25%) să îşi reducă semnificativ cheltuielile online, în timp ce 39% au redus, la rândul lor, consumul, dar la un nivel moderat, reiese dintr-un studiu al pieţei de e-Commerce din România.
Studiul va fi făcut public de către easySales pe 25 septembrie, în cadrul eCommerce Talks, şi a fost realizat în perioada 16 - 30 iulie, pe 1.036 de respondenţi, respectând structura socio-demografică a populaţiei utilizatorilor de Internet din România.
Potrivit cercetării, doar un sfert dintre români afirmă că nu şi-au modificat obiceiurile de consum online.
"Moda şi bijuteriile (31%) şi electronicele (22%) suferă primele tăieri, în timp ce esenţialele scapă. 83% suntem mai sensibili la costurile de livrare, iar 81% vânăm reduceri. Constant analizăm evoluţia pieţei de eCommerce şi, în această toamnă, vom prezenta o nouă radiografie a pieţei româneşti, în cadrul evenimentului nostru eCommerce Talks by easySales", a declarat Ciprian Cazacu, CEO şi cofondator easySales, citat în prezentarea preliminară a cercetării.
Întrebaţi cu cât au redus bugetul lunar pentru cumpărături online, o treime dintre respondenţi afirmă că nivelul este cuprins între 101 şi 250 de lei. Un sfert cheltuie online, lunar, mai puţin cu sume cuprinse între 251 şi 500 de lei. Un procent notabil este cel de 18,3%, al celor care au redus cheltuielile online cu peste 500 de lei lunar.
eCommerce Talks by easySales, evenimentul de referinţă al industriei, ajunge în acest an la cea de-a şasea ediţie şi la cea mai mare amploare, ca varietate a informaţiei, oportunităţilor de networking, spaţiilor şi participanţilor, conform organizatorilor.
O nouă ediţie a Radiografiei eCommerce în România va fi disponibilă în cadrul evenimentului, alături de noi discuţii concentrate pe Inteligenţa Artificială şi masterclass-uri axate pe subiectele relevante ale momentului. Companii internaţionale precum YesPo şi Sendership se alătură evenimentului, la fel ca M3cargo, prezenţi în premieră.
În 25 septembrie, Aula Magna a Universităţii Politehnice Bucureşti va găzdui experţii industriei eCommerce într-o zi ce va grupa peste 700 de participanţi şi 40 de expozanţi.
easySales este o platformă B2B, un start-up lansat în aprilie 2019. Platforma a devenit populară prin serviciile cloud care conectează jucătorii din comerţul electronic cu toate sistemele externe, în doar câteva minute. Beneficiile principale sunt: gestionarea centralizată a comenzilor din multiple canale, listarea rapidă a produselor pe multiple canale de vânzare, sincronizarea stocurilor în timp real, analiza dinamică a preţurilor şi a vânzărilor, traducerea automată.
Potrivit DSVSA Buzău, focarul a fost declarat în comuna Zărneşti. "Este un focar d...
Aceasta măsură vine în urma acordului preliminar privind revizuirea Zonei de liber schimb a...
După cum se cunoaște, în ultima perioadă reprezentanții APCPR au avut o serie de în...