Nikolaos Manolis, fondator Greek Taste: „Oferim romanilor gustul si aroma Greciei”

Nikolaos Manolis, fondator Greek Taste: „Oferim romanilor gustul si aroma Greciei”


Gastronomia elena ramane un punct de reper pentru toti cei care s-au obisnuit sa isi petreaca vacantele pe tarmurile insorite ale Greciei. Ei bine, tocmai incercarea de a pastra savoarea Greciei pentru tot timpul anului l-a impins pe Nikolaos Manolis, fondator Greek Taste, sa puna bazele unei afaceri care ofera romanilor sansa de a se bucura in confortul caselor proprii de experiente similare unei vacante.

Greek Taste a aparut in Romania sub forma unui magazin online infiintat cu aproape un deceniu in urma de catre Nikolaos si sotia sa, Raluca. Afacerea de familie a trecut si de pragul infiintarii unui magazin fizic, in care consumatorii pot veni in contact direct cu produsele alimentare grecesti, multe dintre ele artizanale, iar planurile de viitor se refera la infiintarea unei francize Greek Taste pe intreg teritoriul Romaniei, dar si solutii pentru o livrare cat mai rapida a produselor, dupa cum explica Nikolaos Manolis intr-un interviu exclusiv pentru Industria Carnii.ro.

 

nikos

 

Prezenta Greek Taste pe piata din Romania poate fi considerata un ”moft” culinar dedicat unor initiati sau reprezinta un magazin de delicatese cu adresabilitate larga?

Nikolaos Manolis: Greek Taste prezinta o gama foarte variata de produse si de aceea are o adresabilitate foarte larga. In domeniul alimentar, Grecia are o reputatie recunoscuta la nivel international si este unul dintre cei mai puternici jucatori, alaturi de tari precum Franta si Germania, iar asta rezulta din cantitatile mari de produse exportate precum si din numeroasele premii la concursurile internationale de food, cum este premiul Great Taste.

 

Cat de mult a contat prezenta Greek Taste in mediul online inca dinainte de declansarea pandemiei? In momentul de fata, care este cel mai accesat canal de vanzari, cel din online sau in magazinul fizic?

N.M.: Greek Taste a inceput ca un magazin online, iar asta a ajutat foarte mult, deoarece a oferit notorietate si a creat un numar important de clienti anterior deschiderii magazinului fizic. Astfel ca, la momentul deschiderii magazinului fizic am reusit sa mentinem aceleasi preturi, desi au aparut costuri noi. Chiar daca am deschis si un magazin fizic, cel din online este un canal important pe care continuam sa il sustinem.

Magazinul fizic este insa important, deoarece oamenii vin in contact direct cu produsele, astfel ca au posibilitatea sa le guste si sa se bucure de miros, gust si post gust, trei factori importanti de decizie in alegerile culinare.

 

Pentru romani, atractia Greciei din punct de vedere turistic a ramas constanta pe ultimele doua decenii. Cat de mult se reflecta experienta vacantelor anterioare in cerintele consumatorului roman?

N.M.: Faptul ca romanii calatoresc in Grecia le ofera ocazia sa cunoasca bucataria si obiceiurile grecesti care sunt foarte apropiate de cele romanesti. Noi le oferim romanilor gustul si aroma Greciei astfel incat sa isi aminteasca si sa continue experientele din vacantele petrecute in Grecia tot timpul anului. De aceea, motto-ul Greek Taste este: „Meet Greece through taste!”

 

Conceptul magazinului nu se rezuma doar la produse din carne. Ce alte delicatese se adauga acestora?

N.M.: Conceptul magazinului este acela ca ofera produse artizanale, naturale, realizate de mici producatori care acorda o atentie deosebita procesului de fabricare, ingredientelor folosite si care respecta in acelasi timp retete traditionale.

In afara produselor traditionale grecesti foarte cunoscute in piata, cum ar fi uleiul de masline si maslinele, oferim clientilor nostri produse pentru diete speciale (produse fara zahar, fara gluten, fara lactoza s.a.) care pastreaza gustul si post gustul nealterate, miere naturala din flori specific grecesti, gemuri si dulceturi din fructe exotice, iaurturi si branzeturi traditionale, ciocolata artizanala, inghetata si sorbeturi din fructe, placinte, torturi, prajituri si mancaruri traditionale.

 

ic

Retete secrete

Salamul uscat Lefkados este un produs gourmet care poarta numele insulei de provenienta, Lefkada. Se spune ca aceasta delicatesa isi are originile din timpul ocupatiei venetiene a insulei. Ulterior, o companie care produce salamul dupa o reteta secreta a fost fondata de Iov Malakasis, in anul 1945, iar acum este condusa de fiul acestuia, Thomas Malakasis. Compania utilizeaza doar ingrediente 100% naturale, iar gustul salamului nu s-a schimbat pana in prezent.

 

Pastourma de camila - un produs inedit in Romania

Pentru neinitiati, o vizita pe site-ul companiei sau in magazinul din zona Floreasca se poate lasa cu un adevarat soc in momentul in care dau cu ochii cu un produs deloc familiar romanilor: Pastourma de camila.

 

Care sunt caracteristicile produselor din carne sau din peste aflate in oferta Greek Taste?

N.M.: Toate produsele din oferta Greek Taste sunt 100% naturale, fara conservanti si fara coloranti, ce redau retete traditionale imbunatatite cu elemente de noutate. Toate produsele sunt realizate din materii prime de calitate superioara, atent selectate, produse proaspete care ajung direct de la producatori la clientii Greek Taste, rapid si fara alti intermediari.

 

Cat de bine au fost acestea primite de consumatorii din Romania?

N.M.: Consumatorii din Romania au primit produsele Greek Taste dincolo de asteptari si previziuni. Inca de la inceput, am avut o surpriza placuta din partea consumatorilor romani, care au aratat maturitate, rafinament si minte deschisa.

Una dintre cauze este aceea ca romanii calatoresc mult in strainatate si astfel pot sa compare produsele noastre cu produse similare din alte tari si le remarca superioritatea. Din punctul nostru de vedere, consumatorului roman nu ii lipseste nimic fata de consumatorul european. Are experienta si gust educat.

 

Care este tipul de consumator caruia i se adreseaza oferta Greek Taste: cel casnic, micul antreprenor din zona HoReCa sau consumatorii corporate?

N.M.: Avem o gama larga de produse care se preteaza pentru toti consumatorii. Oferim peste 1.400 de coduri, astfel ca acoperim toate gamele din categorii de produse alimentare (food & beverage), iar pentru consumatorii corporate oferim in plus cadouri de sarbatori si diverse aniversari. Mai mult decat atat, este important de stiut ca avem produse deosebite care transforma o masa obisnuita intr-una gourmet, fara sa ridice substantial costul mesei.

Angajatii Greek Taste sunt scolarizati sa se ocupe de fiecare client in parte, astfel incat sa nu fie simpli vanzatori, ci consultanti ceea ce aduce mereu un plus de valoare. Suntem o companie flexibila, simtim pulsul pietei, ascultam nevoile clientilor si le satisfacem dorintele.

 

Cati furnizori de carne si peste sunt in catalogul Greek Taste si ce alte surprize culinare pregatiti pentru 2022?

N.M.: Colaboram cu peste 10 de furnizori pentru produse din peste si carne si calatorim aproape lunar in Grecia, astfel incat sa oferim constant clientilor produse de cea mai buna calitate. Realizam acest lucru prin intalnirea directa a producatorilor, vizitarea spatiilor de productie, verificarea materiei prime si a procesului de fabricare. Astfel, oferim clientilor nostri produse noi in fiecare luna pentru a extinde experientele lor culinare.

 

Ca plan de afacere, ce ati modifica la conceptul Greek Taste dupa toate schimbarile aduse de pandemie?

N.M.: Pentru Greek Taste, pandemia a fost o buna ocazie de a experimenta gusturi noi cu intentia de a da o nota placuta si constructiva perioadei in care am stat acasa. Ca noutati, avem in plan sa intarim colaborarea cu platformele online, sa deschidem noi magazine si sa dezvoltam franciza Greek Taste. Ne-am propus ca in 2022 sa aducem clientilor GreekTaste.ro produsele cat mai rapid, prin mijloace moderne, ideal in maxim cateva ore de la comanda.

 

Articol realizat de Marius Jianu, redactor-colaborator INDUSTRIA CARNII.RO.

 



Poti fi interesat si de