Mezelurile feliate segmentul cel mai dinamic in 2015

Mezelurile feliate segmentul cel mai dinamic in 2015


Consumatorul roman este astazi mai educat, mai chibzuit si ia in considerare atat pretul produsului cumparat, cat sI reputatia brandului, raportul calitate-pret, ingredientele din compozitie si imaginea, modul de prezentare la raft.

mezeluri feliateConsumatorul roman este astazi mai educat, mai chibzuit si ia in considerare atat pretul produsului cumparat, cat sI reputatia brandului, raportul calitate-pret, ingredientele din compozitie si imaginea, modul de prezentare la raft.
Este o tendinta care se manifesta din ce in ce mai mult in preferintele consumatorilor, ceea ce a determinat in ultimii ani, ca majoritatea jucatorilor importanti din industria carnii sa investeasca in ambalaje moderne si reducerea gramajelor.

Cu alte cuvinte, in industria carnii, viitorul apartine produselor feliate si ambalajelor care permit prelungirea termenului de valabilitate, prin utilizarea unui numar redus de conservanti. Mezelurile feliate reprezinta o categorie in care ambalajele mai sofisticate si-au facut deja aparitia pe piata locala si de cele mai multe ori fac diferenta la raft printr-un design atractiv, dar si prin eficienta pe care o ofera, atat procesatorului prin scaderea costurilor de ambalare, cat si consumatorului, care cumpara doar cat are nevoie. Tendinta este sa se arunce cat mai putina mancare, iar gramajele mici s-au dovedit a fi ceamai buna solutie. Este un trend care in Europa de Vest a luat amploare in urma cu cativa ani, pachetele de 80-85 de grame fiind printre cele mai cautate, astfel incat sa fie consumate la o singura masa. Si in Romania gramajele tind sa scada de la un an la altul, cele mai vandute pachete fiind cele de 100-150 de grame, cu produse de calitate.

Alegerea dezvoltarii segmentului de produse feliate, desi presupune in prima faza investitii importante din partea procesatorului, poate asigura in timp o stabilitate a vanzarilor si o pozitie mai buna in piata locala, cu posibilitati reale de extindere pe alte piete. Ambalarea acestor produse se realizeaza in conditii de igiena foarte stricte, practic produsele nu sunt atinse de mana umana, livrarea se face cu incarcatura microbiana aproape de zero, la temperatura corespunzatoare si cu termen de valabilitate de 10-15 zile. Toate acestea sporesc increderea consumatorilor si daca sunt asociate cu un produs de calitate, cresc si sansele de alegere la raft.

Mai multe informatii despre piata mezelurilor feliate puteti afla din numarul 40 al revistei INDUSTRIA CARNII.RO.



Poti fi interesat si de