Mentinerea unui portofoliu puternic, directia Caroli pentru 2025

Mentinerea unui portofoliu puternic, directia Caroli pentru 2025


In 2024, deciziile de business ale Caroli Foods Group au urmarit optimizarea unui portofoliu adaptat la nevoile consumatorilor, investitii in intarirea brandurilor, in tehnologie operationala, in productie si logistica, actiuni care vor continua si anul acesta, cu scopul de a ramane un lider pe piata produselor de carne ambalate din Romania.

In 2025, investitiile vor merge catre mentinerea unui portofoliu puternic pentru brandurile Caroli, Sissi, Maestro, Campofrio si Primo, in lansarea de produse noi, calitative si nutritive.

 

Consolidarea relatiei cu consumatorii

Anul trecut, piata de produse de carne ambalate din Romania a inregistrat o crestere in volum de aproximativ 1,4% si a continuat sa ramana competitiva, cu focus pe adaptarea la preferintele consumatorilor si pe inovatie.

 

Produsele feliate au continuat sa fie o alegere constanta in cosul de cumparaturi, iar prin campania „Exista o felie de salam pentru fiecare felie de paine”, Caroli a adus in atentia consumatorilor 3 produse vedeta din portofoliu: Salam Semenic, Salam Victoria si Salam de vara.

 

„De asemenea, la jumatatea anului trecut ne-am extins portofoliul de sunca sub brandul Sissi prin lansarea Jambonului de Praga. Suntem lideri pe acest segment de piata prin brandul Sissi si ne bucuram ca, in urma unei metode complexe de productie, putem sa le oferim consumatorilor un produs care pastreaza gustul autentic cehesc, realizat in fabrica noastra din Pitesti, si care respecta reteta traditionala”, transmit reprezentantii Caroli.

 

O alta directie spre care compania si-a indreptat atentia in 2024 a fost imbunatatirea designului ambalajelor produselor. Astfel, odata cu aniversarea a 30 de ani de la aparitia brandului, Caroli a lansat pe piata ambalaje noi, introducand un element de noutate absoluta pentru aceasta categorie: diversificarea cromatica pe game de produse. Prin aceasta diferentiere vizuala, alegerea consumatorului devine mai rapida si mai usor de efectuat la raft.

 

Ambalaje noi au fost introduse si pentru categoria de produse ready meals din portofoliul brandului Maestro, alaturi de o noua propunere de cantitate catre consumator, de 350 g, cu scopul de a asigura o portie de mancare potrivita pentru un moment echilibrat de consum si pentru a reduce risipa alimentara.

 

caroli3

 

Crestere cu 12% a segmentului de feliate

Preferintele de consum sunt intr-o continua evolutie, cu o orientare tot mai pronuntata catre produse cu ingrediente curate, fara aditivi sau conservanti.

 

De asemenea, se constata si o polarizare a pietei – pe de o parte, sunt consumatorii care aleg produse de baza optimizandu-si bugetul, iar pe de alta parte sunt cei dispusi sa plateasca mai mult pentru produse cu valoare adaugata, fie ca vorbim de calitate superioara, beneficii nutritionale sau sustenabilitate.

 

„Fenomenul de downtrading, adica orientarea consumatorilor catre produse mai accesibile ca pret, ramane vizibil, dar nuantele sunt deja altele. De exemplu, daca in anii precedenti decizia de cumparare a oamenilor era dictata in special de pretul unui aliment, astazi vedem ca factorii de selectie includ si ingredientele si beneficiile nutritionale. Cu alte cuvinte, consumatorii nu cauta doar alternative mai accesibile, ci si produse care ofera un echilibru intre calitate si pret”, sustin oficialii companiei.

 

Se observa, de asemenea, preferinte catre formate mai mici. De altfel, segmentul de produse feliate inregistreaza o crestere notabila inca din 2023, cu un procent de 12% in 2024. Aceasta tendinta este alimentata atat de dorinta de a avea un consum mai variat, cat si de preocuparea pentru reducerea risipei alimentare si mentinerea unui cos de cumparaturi echilibrat.

 

caroli2

 

Gestionarea situatiilor dificile

Inflatia si volatilitatea preturilor raman factorii principali care vor influenta industria si anul acesta, iar impactul costurilor ridicate va reprezenta in continuare o provocare. Pentru a gestiona aceste situatii, Caroli se va concentra pe optimizarea eficientei operationale si pe investitii in solutii care reduc consumul de resurse si imbunatatesc productivitatea.

 

Protejarea mediului este unul dintre pilonii de sustenabilitate la care adera grupul Sigma, din care Caroli face parte, iar un important buget de investitii va fi alocat pentru a merge mai departe cu optimizarea activitatii fabricii din Pitesti. In 2025, compania continua proiectul de management al consumului de apa in cadrul fabricii si, tot aici, va fi imbunatatita eficienta energetica prin instalarea de panouri fotovoltaice.

 

„Noile reglementari europene impun un control mai strict si o integrare responsabila a lantului de aprovizionare, o provocare pe care trebuie sa o abordam impreuna, ca industrie, prin colaborarea dintre sectorul public si cel privat”, puncteaza reprezentantii Caroli.

 

Articol publicat in editia nr. 99 a revistei INDUSTRIA CARNII.RO.



Poti fi interesat si de