Meda raporteaza o crestere cu 10% a cifrei de afaceri, in 2022

Meda raporteaza o crestere cu 10% a cifrei de afaceri, in 2022


Afacerile producatorului de preparate din carne Meda Prod `98 au fost de aproape 50 de milioane de euro, anul trecut, mai mari cu 10% fata de anul 2021.

In ciuda contextului dificil, compania a continuat sa investeasca in automatizarea procesului de productie si achizitia de utilaje noi, mai performante.

 

Cum a fost anul 2022 in raport cu anul anterior, dar si cu asteptarile pe care le aveati?

Florin Rizea, CEO Meda Prod `98: 2022 a fost un an dificil, cu multe provocari, dar am reusit sa finalizam anul in linie cu asteptarile noastre. Meda a avut un procent de crestere a cifrei de afaceri brute fata de 2021 de circa 10%.

 

Care au fost factorii care au afectat cel mai mult business-ul in 2022?

Florin Rizea: Cele mai mari provocari ale lui 2022 au fost legate de inflatia ridicata care a afectat procesul de productie la toate nivelurile. Materia prima a inregistrat cresteri de cost semnificative, iar preturile crescute la energie au avut un mare impact in costurile de productie. In sfera fiscala, instabilitatea legata de legislatia specifica a fost un alt factor important pentru evolutia business-ului. Nu in ultimul rand, asistam la modificari in comportamentul consumatorilor, care dupa o perioada de criza sanitara se confrunta acum cu o perioada de inflatie, dar si cu o stare de ingrijorare legata de razboiul din apropierea granitelor. Toti acesti factori au condus la o reducere a puterii de cumparare si o mai mare orientare catre produse din sfera economy.

 

Ce masuri ati fost nevoiti sa luati pentru a reduce anumite costuri?

Florin Rizea: Pentru a reduce costurile de productie am recurs la modificarea strategiei de achizitie a materiilor prime, ceea ce a inclus chiar si renegocierea contractelor cu furnizorii in anumite cazuri. Am introdus mai multe automatizari in procesul de productie si am optat pentru achizitia de utilaje noi, mai performante.

 

meda2

 

Ati pus frana investitiilor sau ati ales sa continuati cu planurile de dezvoltare?

Florin Rizea: Am ales ca continuam planurile de dezvoltare astfel ca planul de investitii a fost realizat integral.

 

Cum au stat lucrurile la capitolul consum si vanzari de preparate din carne?

Florin Rizea: Evolutia grupelor de produse nu a fost liniara. Daca pe anumite grupe de produse majoritatea consumatorilor a virat spre produse cat mai ieftine, pretul fiind principalul criteriu de alegere, in alte categorii s-a pastrat un mix echilibrat de consumatori, comportamentul acestora nu a suferit schimbari mari. 

 

Ce scenarii luati in calcul pentru anul acesta? Care sunt oportunitatile de dezvoltare in 2023?

Florin Rizea: Estimam ca 2023 va fi, de asemenea, un an destul de complicat din perspectiva business-ului. Cheia succesului va fi legata de cat de bine vom reusi sa exploatam oportunitatile pietei – propunerea catre consumatori a unor produse noi corelate cu asteptarile lor. Scenariile pentru 2023 sunt optimiste si ne asteptam la o crestere atat in termeni nominali, cat si in termeni reali.

 

Care sunt tintele pentru anul acesta?

Florin Rizea: Dezvoltarea ofertei catre consumatori va fi una din tintele importante ale anului, o dezvoltare atent gandita in linie cu cerintele pietii. A doua tinta este legata de consolidarea imaginii de brand si, in special, de cresterea notorietatii marcii Meda la nivel national.

 

Interviu publicat in editia cu numarul 87 a revistei INDUSTRIA CARNII.RO.



Poti fi interesat si de