Meda, investitii in consolidare si dezvoltare


In ultimii trei ani, categoria de mezeluri s-a aflat sub semnul imprevizibilului, iar evolutia sa a depins de mai multi factori, printre care cresterea costurilor cu materiile prime, utilitati, salarii, reglementarile fiscale si financiare. In aceste conditii, mentinerea competitivitatii ramane o provocare dar si principala prioritate, sustin reprezentantii Meda.

Producatorul de preparate din carne raporteaza cresteri ale vanzarilor, gratie unui portofoliu de produse performante consolidat pe parcursul ultimilor ani, mentionand si cresterea valorica a pietei de preparate din carne in 2024, sustinuta in principal de rata ridicata a inflatiei.

 

„Inflatia, dar si proximitatea razboiului a avut un impact major asupra puterii de cumparare a romanilor. Consumatorul a manifestat prudenta in cheltuirea bugetelor de familie pentru bunuri si servicii. In aceste circumstante, observam tendinte similare crizelor precedente, fie ca vorbim de cele financiare sau criza pandemica. Se observa un fenomen de downtrading evident. S-au inregistrat cresteri ale volumelor pentru produsele economice si private label, ele capitalizand aproximativ 2 pp in market share in aceasta perioada”, subliniaza Florin Rizea, directorul general al Meda.

 

meda2_1

 Florin Rizea, directorul general Meda

 

Asadar, cele mai mari presiuni sunt externe pietei de FMCG, fiind generate de proximitatea razboiului si tot ce inseamna el pentru viata de zi cu zi a populatiei, cresterea de taxe si inflatie. Acestea mentin nivelul scazut de incredere al populatiei si afecteaza puterea de consum.

 

Referitor la masura Guvernului de a elimina facilitatile fiscale pentru angajatii din industria alimentara, „impactul major este lipsa de predictibilitate fiscala si legislativa, iar din punct de vedere operational efectul acesteia se va reflecta in pret in urmatoarele luni”, puncteaza Florin Rizea.

 

meda3

 

Prioritati pentru 2025

In 2025, Meda isi propune investitii semnificative in modernizarea si cresterea capacitatilor de productie. Proiectele viitoare nu se rezuma doar la extinderea liniilor de productie, ci si la dezvoltarea de noi sortimente, imbunatatirea calitatii produselor sau lansarea de promotii atractive pentru consumatori. In acelasi timp, compania se va concentra pe dezvoltarea relatiilor cu partenerii de afaceri.

 

„O prioritate permanenta este mentinerea si dezvoltarea relatiei de afaceri cu partenerii nostri, bazata pe incredere, onestitate, transparenta si predictibilitate, o componenta foarte importanta in mediul de business”, concluzioneaza reprezentantul Meda.

 

Articol publicat in editia nr. 99 a revistei INDUSTRIA CARNII.RO.



Poti fi interesat si de