Marii retaileri vor sa primeasca energie la pret plafonat

Marii retaileri vor sa primeasca energie la pret plafonat


Asociatia Marilor Retele Comerciale din Romania sustine declaratiile si opiniile aparute in spatiul public, prin care se invoca necesitatea completarii rapide a OUG 119/2022.

Prevederile referitoare la plafonarea tarifelor la energia electrica pentru clientii noncasnici se aplica, in forma actuala a textului Ordonantei, intreprinderilor mici si mijlocii, operatorilor economici din domeniul industriei alimentare, spitalelor, unitatilor de invatamant, creselor, furnizorilor de servicii sociale si institutiilor publice.

 

"Comercializarea produselor alimentare nu poate fi exclusa, nici direct prin reglementare, nici indirect prin interpretare, din sintagma 'industria alimentara'- care nu are o definitie clara in legislatia nationala - deoarece asigura functionarea permanenta si optima a lantului de aprovizionare catre populatie", spun reprezentantii lanturilor de magazine.

 

Altfel, in conditiile volatilitatii extreme a pietei de energie electrica, s-ar putea profila riscul major al limitarii severe sau chiar blocarii capacitatii operationale a sectorului de retail de a raspunde, prompt si eficient, in cazul aparitiei unor circumstante critice partiale sau generale, au adaugat ei.

 

Acestia au aratat ca este obligatoriu ca depozitarea si vanzarea produselor perisabile sau de origine animala sa se incadreze in anumite rigori si standarde de siguranta alimentara si sanitara, de la care nu se poate face rabat si care impun pastrarea unor temperaturi controlate ce solicita un consum semnificativ de energie.

 

Aceeasi abordare trebuie avuta in vedere si in cazul unor bunuri sau produse nealimentare, dar de prima necesitate sau importanta vitala pentru populatie, dupa cum a demonstrat experienta situatiilor intalnite in timpul pandemiei.

 

"Apreciem ca modificarea neintarziata a OUG 119/2022 trebuie sa cuprinda mecanisme suplimentare de garantare, in orice scenariu, a functionarii sigure si complete a lanturilor de aprovizionare in vederea asigurarii accesului consumatorilor, permanent si la costuri cat mai accesibile, la produsele de baza si de prima necesitate", se mai arata in comunicat.

 

Asociatia Marilor Retele Comerciale din Romania - AMRCR - include urmatori membrii: Altex, Artima, Auchan, Brico Depot, Carrefour, Columbus, Cora, DM Drogerie Markt, Decathlon, Dedeman, Flanco, Hornbach, Ikea, Jumbo, Kaufland, Lidl, Mega Image, Metro Cash & Carry, Mobexpert, Penny, Profi, Selgros. AMRCR este membra a Confederatiei Patronale "Concordia" si a organizatiei ''EuroCommerce".



Poti fi interesat si de