Marii retaileri nu sustin proiectul MADR de a plafona adaosul comercial la produsele romanesti

Marii retaileri nu sustin proiectul MADR de a plafona adaosul comercial la produsele romanesti


Reprezentantii Asociatiei Marilor Retele Comerciale din Romania (AMRCR) transmit ca nu sustin proiectul legilativ propus de Ministerul Agriculturii privind plafonarea adaosului comercial la produsele romanesti, subliniind ca aceste produse au ajuns sa fie dominante la raft.

Acestia sustin insa ca, inainte de toate, “ au raspuns cererii pentru produse romanești venite din partea consumatorilor” și ca “au facut eforturi deosebite pentru asigurarea prezenței la raft in numar cat mai mare a produselor romanești, raspunzand astfel incurajarilor, indemnurilor și chiar solicitarilor venite din partea atat a autoritaților, fermierilor, organizațiilor neguvernamentale și tuturor celor care au fost prezenți in spațiul public cu astfel de mesaje.

 

“De aceea, acum cand produselor romanești sunt dominante pe rafturile magazinelor, fapt vizibil și confirmat chiar de catre consumatori, sa vorbim de plafonarea produselor romanești poate parea cel putin contradictoriu”, transmite AMRCR.

 

Prin urmare, marii retaileri spun ca asteapta sa ințeleaga mai mult din strategia pe care o propune domnul Ministru al Agriculturii, mai ales in contextul in care multe produse romanești beneficiaza de scheme de sprijin sau programe de investiții, inclusiv din partea marilor retaileri, și au inceput sa patrunda, in unele cazuri chiar semnificativ, și pe alte piețe europene.

 

Potrivit reprezentantilor AMRCR, sectorul de retail a trebuit sa faca fața unei adevarate avalanșe de suprareglementari, sub diverse justificari, fara ca obiectivul acestora sa fie expus cu claritate sau evaluat ulterior dupa efectele concrete din piața, invocandu-se necesitatea atingerii unor rezultate care s-au dovedit ulterior ca nu sunt sustenabile.

 

“Ceea ce putem spune cu siguranța este ca sectorul de retail este din ce in ce mai copleșit de diversele evenimente care au avut loc pe seama sa și acest fapt se poate vedea și in capacitatea acestuia de a acționa ca un vector economic de creștere economica și recuperare a decalajelor regionale de dezvoltare”, au concluzionat marii retaileri.



Poti fi interesat si de