Liviu Dragan, CEO, TotalSoft: Informatizarea este necesara in orice domeniu de activitate
Vineri, 28 Noiembrie 2014
Vineri, 28 Noiembrie 2014
TotalSoft detine un portofoliu de peste 1.500 de clienti privati si publici din 36 de tari din Europa, America, Africa si Orientul Mijlociu.
Despre maturizarea sectorului agriculturii, prin adoptarea solutiilor informatice ne-a povestit Liviu Dragan, CEO TotalSoft, intr-un interviu acordat in exclusivitate pentru revista INDUSTRIA CARNII.RO.
Cine esteTotalSoft pe piata de ERP si din ce zona provin clientii dvs.?
Facand un foarte scurt rezumat, TotalSoft este prezent pe piata solutiilor ERP din Romania din 2002, an in care am lansat Charisma o solutie 100% romaneasca. In 2010 am devenit liderul pietei de ERP, devansand solutii internationale, si de atunci ne pastram pozitia. Am ajuns lider datorita investitiei permanente in dezvoltarea produsului, adaptarii lui la noile tehnologii si la schimbarile impuse de mediul economic, precum si datorita clientilor. Trebuie spus ca noi lucram cu piata privata, printre companiile care au implementat Charisma aflandu-se, de asemenea, lideri din diferite verticale de business, de la financiar bancar si leasing pana la productie, retail, distributie, medical, agricultura sau energie. In sectorul bunurilor de larg consum, Charisma este utilizata deopotriva de producatorii agricoli, carne, mezeluri, ulei, lactate etc., precum si de catre distribuitorii si retailerii acestora. Este doar un segment dintr-un portofoliul de clienti care numara peste 500 de companii. Insa Charisma nu se limiteaza doar la Romania, ci este un produs implementat cu succes si apreciat si in alte 28 de piete, cu preponderenta in sectorul financiar bancar, in tari precum Austria, Luxemburg, Brazilia, Polonia, Grecia sau Senegal.
Ati mentionat agricultura, un subiect indelung dezbatut la noi, si nu neaparat la modul pozitiv. Credeti ca sunt agricultura si industria alimentara suficient de mature pentru afacerile informatizate?
Cu siguranta da. De cativa ani suntem foarte conectati la industria agricola, prin prisma proiectelor pe care le derulam cu companii precum TCE 3 Brazi, Maria Trading, Rodbun sau Canah International. Am avut placuta supriza sa gasim aici oameni extrem de bine pregatiti profesional si foarte interesati de beneficiile pe care le pot obtine in urma informatizarii, in speta in urma implementarii unei solutii ERP. Prin colaborarea cu acestia am reusit sa dezvoltam suita Charisma Solutions for Agriculture, care inglobeaza un puternic know-how de business de productie agricola si zootehnica. Marturisesc ca am o admiratie totala fata de companiile din agricultura pentru ca vad ce investitii fac si cat sunt de preocupati managerii sa aiba informatii in timp real, sa urmareasca culturile pana la nivel de sola, profitabilitatea, contractele de arenda, costurile si transferul lor in caz de calamitate. Aceasta maturizare a agriculturii, prin adoptarea solutiilor informatice, este un semn extrem de bun. Daca acum agricultura are o pondere de sub 10% din Produsul Intern Brut, cred ca domeniul are potential extraordinar de crestere naturala, prin maturizare si prin investitie. Daca in agricultura, jucatorii sunt la prima implementare a unei solutii ERP, nu la fel stau lucrurile in industria alimentara. In acest al doilea caz, constat o preocupare tot mai mare de trecere de la o solutie software dezvoltata in-house sau la nivel tier 3, la o solutie puternica, capabila sa sustina si sa influenteze in mod pozitiv evolutia viitoare a companie. Jucatorii nu mai vor doar o gestionare a situatiei financiar contabile si a productiei, vor rapoarte manangeriale, previzionarea cat mai corecta a cash-flowului, aplicatii pe dispozitive mobile care sa le permita luarea rapida a deciziilor etc. Companiile inteleg ca un sistem informatic este un element critic de sustinere a dezvoltarii pe termen lung, de crestere a productivitatii si de reducere a costurilor.
M-ai multe informatii despre Charisma Solutions for Agriculture gasiti aici: https://www.charisma.ro/software-agricultura/soft-agricol/
Cititi interviul integral in editia cu numarul 37 a revistei INDUSTRIA CARNII.RO.
Reprezentantii sectorului agroalimentar romanesc pot transmite, pana pe 2 februarie 2018, contrib...
Autoritatile sanitar-veterinare din Brasov au anuntat ca interzic organizarea de targuri pentru v...
Compania AGRICOLA MAGAZINE are, incepand cu 15 ianuarie 2018, o noua conducere executiva, care ma...