Lipsa personalului si instabilitatea economica, principalele provocari pentru sectorul HoReCa, in 2025
Vineri, 13 Decembrie 2024
Vineri, 13 Decembrie 2024
Conform datelor centralizate in cercetare, 22,7% dintre respondenti cred ca instabilitatea economica din Romania isi va spune cuvantul in fata afacerilor din acest domeniu, pe parcursul anului viitor.
Totodata, estimarile a 41,5% din totalul celor intervievati arata ca anul 2025 va aduce cea mai mare crestere a segmentului de QSR (Quick Service Restaurant) & Fast Casual, pe cand 29,3% sunt de acord cu dezvoltarea si mai accentuata a zonei de "take- away" si de livrari. In acelasi timp, segmentul de fine dining si experiente culinare va fi pe un trend ascendent.
Cea mai mare problema a sectorului HoReCa va fi legata de lipsa personalului, considera 37,6% dintre decidentii din domeniu, 27,6% vorbesc despre schimbarile legislative si reglementarile guvernamentale, iar 22,7% cred ca instabilitatea economica isi va spune cuvantul.
Potrivit sursei citate, peste jumatate (51,4%) dintre manageri declara ca, incepand cu anul 2025, dar si in anii care urmeaza, sustenabilitatea va schimba fata industriei de ospitalitate si va atrage dupa sine si alte masuri care pot mentine competitivitatea la un nivel ridicat. In acest sens, 55,8% din totalul celor chestionati mentioneaza inovatiile in servicii si meniu, 21,5% investitiile in marketing si publicitate si 18,8% reducerea costurilor operationale.
La capitolul profitabilitate, veniturile pentru anul viitor vor ramane relativ constante, in opinia a 33,1% dintre liderii industriei HoReCa, in timp ce 29,3% se asteapta la o crestere usoara a castigurilor. La polul opus, 23,8% dintre respondenti anticipeaza o usoara scadere a marjelor.
Sondajul a fost realizat in lunile octombrie si noiembrie pe un esantion de 200 dintre cei mai reputati manageri si antreprenori din HoReCa, ale caror afaceri totalizeaza peste 25% din cifra de afaceri a sectorului.
In luna ianuarie 2025, pentru al optulea an consecutiv, Hospitality Culture Institute va da startul uneia dintre cele mai mari activitati de cercetare si sondare a pietei de ospitalitate. Aceasta se va derula pe doua directii: cantitativ national (800 interviuri telefonice in: Bucuresti, Iasi, Cluj, Brasov si Timisoara), precum si pe segmentarea pietei in functie de ocaziile de consum. Rezultatele cercetarii vor fi gata doua luni mai tarziu, in luna martie.
Hospitality Culture Institute reuneste lideri din ospitalitate, profesionisti din diverse industrii, arhitecti, reprezentanti media, antreprenori si manageri. Misiunea organizatiei este de a identifica tendinte cu impact economic, social, politic si cultural si de a impartasi know-how si solutii aplicate. Cele mai importante proiecte ale Hospitality Culture Institute sunt: Romanian Hospitality Awards, Food&Beverages Innovation Camp, F&B Business Accelerator, National Food Service Research, Urbea food Fest si Intimate Roundtable Conversations.
Astfel, in perioada analizata, au fost sacrificate 43.000 de capete de bovine (fata de 40.000 de ...
Firmele castigatoare in prima etapa a programului pregatesc investitii de peste 2,2 miliarde de l...
"Proiectul 3RO, initiat de PENNY Romania, se aliniaza prioritatilor strategice ale Romaniei si aj...