Lipsa fortei de munca, cea mai mare provocare pentru afacerile din HoReCa
Vineri, 18 Octombrie 2024
Vineri, 18 Octombrie 2024
"Lipsa personalului se remarca a fi cea mai mare provocare a anului viitor pentru afacerile din ospitalitate (37,2%), urmata de schimbarile legislative si reglementarile guvernamentale (27,8%) si instabilitatea economica (22,8%). Totodata, 32,8% dintre respondenti afirma ca profitabilitatea in industria HoReCa va ramane relativ constanta anul viitor (32,8%), in timp ce 29,4% se asteapta la o crestere usoara, iar 23,9% dintre respondenti se pregatesc pentru o scadere usoara a profitabilitatii", arata datele sondajului.
In schimb, 41,7% dintre respondenti considera ca segmentul QSR (Quick-Service-Restaurant) va avea cea mai mare crestere in 2025, urmat de segmentul de livrari si take-away (29,4%) si experientele culinare de tip fine dining (18,9%). Pe de alta parte, doar 10% dintre respondenti se asteapta ca piata de street-food sa inregistreze cea mai mare crestere in 2025.
"Anul acesta am vazut o evolutie remarcabila in industria ospitalitatii. Pe de-o parte, vorbim de consolidarea brandurilor mari, consacrate, iar pe de alta parte de noi jucatori care au atras atentia prin inovatii in abordari si servicii. Ne bucuram sa observam, totodata, jucatori locali care se extind in plan international. Si datorita lor, din ce in ce mai multi investitori straini se uita catre branduri romanesti, ceea ce ne da sperante ca piata noastra se pregateste sa depaseasca, in sfarsit, acea lunga perioada de tranzitie", a afirmat Florin Maxim, fondator Hospitality Culture Institute.
Peste 750 de profesionisti HoReCa au celebrat in aceasta luna, la Ateneu, castigatorii anului in cadrul Romanian Hospitality Awards. In timpul Galei, liderii industriei HoReCa au semnalat principalele provocari ale anului 2025, in cadrul unui sondaj de opinie realizat de Hospitality Culture Institute. Romanian Hospitality Awards este un proiect dezvoltat de Hospitality Culture Institute, centru de resurse pentru antreprenorii din ospitalitate. Misiunea Institutului este de a identifica tendinte cu impact economic, social, politic si cultural si de a impartasi know-how si solutii aplicate.
Pe langa produse din carne si carnati, Tönnies produce si comercializeaza deja produse veget...
Cum evolueaza Grupul AGRICOLA anul acesta, comparativ cu 2023, in ce privesc cifra de afaceri si ...
Grupul a avut in 2023 afaceri de aprox. 67 milioane euro, in crestere cu 28% fata de anul precede...