Lidl lanseaza o ampla campanie care isi propune sa descurajeze risipa alimentara acasa

Lidl lanseaza o ampla campanie care isi propune sa descurajeze risipa alimentara acasa


Conform datelor Eurostat, din 2022, 54% din deseurile alimentare din Uniunea Europeana provin din gospodarii, echivalentul a 72 de kilograme per locuitor, iar o mare parte dintre acestea sunt generate de consumul necorespunzator si de obiceiuri de cumparare neoptimizate. In acest context, Lidl Romania lanseaza o ampla campanie de constientizare in randul romanilor pentru a descuraja una dintre principalele cauze ale risipei alimentare: obiceiul de a cumpara un produs chiar si atunci cand deja il avem.

Eforturile de combatere a risipei alimentare sunt completate si de cea mai recenta investitie a Lidl Romania, o donatie de aproape 1,5 milioane de lei catre Reteaua Bancilor pentru Alimente pentru construirea unui nou centru logistic.

 

Mesajul principal al campaniei subliniaza faptul ca planificarea cumparaturilor plecand de la alimentele  pe care deja le ai acasa este un prim pas simplu, dar esential, pentru a contribui la reducerea risipei alimentare. Pentru a ajunge la un public cat mai larg, mesajele vor fi derulate pe toate canalele media, la nivel national, de la TV, radio, online, pana la panouri publicitare in marile orase din tara.

 

Aceasta initiativa completeaza si alte actiuni pe care Lidl Romania deja le desfasoara pe acest subiect. Pe canalele de comunicare ale retailerului se desfasoara de cativa ani o comunicare constanta pe aceasta tema, in sectiunea Stop risipa consumatorii gasesc trucuri si sfaturi utile. In plus, compania a promovat pe canalele sale de comunicare si seria de continut „Reteta Responsabila” care incurajeaza romanii sa foloseasca alimentele disponibile deja acasa, prin propuneri de retete creative si delicioase. Seria urmareste sa transforme risipa alimentara intr-o oportunitate de a valorifica fiecare produs din bucatarie.

 

Masuri si solutii pentru a reduce risipa alimentara din propriile operatiuni

Initiativele demarate pe acest subiect, dedicate consumatorilor, vin in completarea eforturilor Lidl Romania, care si-a luat angajamentul de a reduce risipa alimentara din propriile operatiuni. De aproape 10 ani, retailerul implementeaza masuri pentru a minimiza risipa, de la optimizarea permanenta a stocurilor de produse, la programe de vanzare accelerata prin reducere a preturilor pentru produsele  care se apropie de iesirea din  termenul de valabilitate.

 

In plus, Lidl Romania contribuie cu donatii de alimente si financiare catre Reteaua Bancilor pentru Alimente din Romania, inca din 2016. In calitate de partener fondator, retailer-ul si-a asumat sa sustina financiar costurile pentru inceperea activitatii in fiecare Banca Regionala infiintata si o parte din costurile de functionare, dar si sa contribuie la dezvoltarea infrastructurii pentru o asemenea retea. Pana acum, retailerul a investit peste 15,6 milioane de lei in dezvoltarea retelei de Banci pentru Alimente din Romania si a donat peste 3.000 de tone de produse alimentare si non-alimentare. Cea mai recenta investitie a retailerului a fost sprijinerea ONG-ului cu suma de aproape 1,5 milioane de lei, pentru inaugurarea noului Hub logistic in Bucuresti, care va facilita colectarea si distributia eficienta a alimentelor catre persoanele vulnerabile din regiune.



Poti fi interesat si de