Lidl a exportat produse romanesti de peste 28 milioane de euro, in 2018
Miercuri, 20 Noiembrie 2019
Miercuri, 20 Noiembrie 2019
Conform unui comunicat al companiei, produse precum lactate, ulei, sucuri sau snacks-uri au ajuns pe rafturile magazinelor Lidl din Belgia, Bulgaria, Cehia, Cipru, Grecia, Irlanda, Marea Britanie, Olanda, Polonia, Spania, Slovacia si Ungaria.
Datele au fost incluse in cel de-al doilea raport de sustenabilitate Lidl, lansat marti, pentru perioada 1 martie 2017 - 28 februarie 2019.
Raportul cuprinde masuri, obiective si rezultate pentru patru arii de responsabilitate: Resurse & Agricultura, Lantul de aprovizionare & Procesare, Operatiuni & Procese, Clienti & Societate. Pornind de la punctele in care materiile prime sunt cultivate, prelucrate si transportate catre magazine, pana in punctul in care produsele ajung la clienti, aceste patru arii reprezinta Modelul Lidl de responsabilitate pe intregul lant de aprovizionare.
“Copiii nostri merita un viitor pe care noi suntem obligati sa-l facem mai bun pentru ei. De aceea, noi, Lidl ne-am asumat sa fim in continuare un actor responsabil care trateaza cu seriozitate managementul sustenabilitatii si impactul pe care il are asupra mediului, economiei si societatii. Pentru a ilustra cum facem acest lucru, am continuat demersul nostru de transparenta prin publicarea celui de-al doilea raport de sustenabilitate al Lidl Romania”, a spus Frank Wagner, CEO Lidl Romania.
Pe partea de resurse si agricultura, Lidl a eliminat din sortimentul sau si din retetele articolelor achizitionate de la furnizorii romani ouale care provin de la gaini crescute in baterii.
Pe lantul de aprovizionare si procesare, peste 80% din furnizorii de bunuri si servicii au fost din Romania. Cantitatea de legume si fructe romanesti achizitionate a crescut, in 2018, cu 19,42%, comparativ cu anul 2017. In total, peste 90.000 de tone de fructe si legume au fost achizitionate de la peste 200 de producatori locali, certificati Global Gap. Numarul furnizorilor din Romania pentru tot sortimentul a crescut in anul 2018 cu 9,69%, de la 320 in 2017, la 351 in 2018.
În plus, num?rul de produse din gama de marc? privat? C?mara Noastr? a crescut cu 75% - de la 98 de produse în 2016, la 175 de produse în 2018.
De asemenea, 568 copaci au fost salvati, gradul de poluare a fost redus cu 717.064 kg eCO2, iar cantitatea de deseuri a fost redusa cu 66.162 kg, prin parteneriatul cu CHEP, de reutilizare a paletilor.
In aria de operatiuni si procese, peste 50.000 de tone de deseuri au fost colectate selectiv in magazinele si depozitele Lidl si trimise catre centrele de reciclare in perioada de raportare. Lidl a obtinut certificare ISO 50001 pentru eficienta energetica, cel mai inalt standard international de management al energiei si a devenit partener fondator pentru Banca pentru Alimente Bucuresti si Banca pentru Alimente Cluj. Peste 300 de tone de produse alimentare si nealimentare au fost donate de companie.
In ceea ce priveste aria de clienti si societate, peste 32.000.000 lei au fost investiti in proiecte cu impact asupra mediului, educatiei si sanatatii implementate de peste 60 de organizatii non-guvernamentale.
Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central in Neckarsulm, este una dintre companiile de top de pe piata de retail alimentar din Europa. Lidl este prezent in 30 de tari din intreaga lume si in prezent opereaza in jur de 10.500 de magazine si mai mult de 150 de centre in 28 de tari la nivel mondial.
2024 Holiday Shopping Report a fost realizat online in septembrie si octombrie 2024, prin interme...
In randul statelor membre UE pentru care sunt disponibile datele, cea mai mare crestere a volumul...
„De Black Friday 2024, peste 2,5 milioane de clienti eligibili beneficiaza de solutii de pl...