Kerry a lansat harta globala a gusturilor 2022
Marti, 25 Ianuarie 2022
Marti, 25 Ianuarie 2022
Tendintele accelerate de pandemia COVID-19 au fost dezvoltate si vor deveni mai sofisticate in anul 2022, prin clientii care cauta noi gusturi, asociate cu formate si cu arome familiare - ceea ce va conduce la combinatii interesante, cum ar fi berea amestecata cu kombucha si salvie sau milkshake-urile de ciocolata cu lavanda.
Datele se gasesc in harta globala a gusturilor Kerry pentru 2022, care dezvaluie aromele si ingredientele care vor inspira inovatorii de alimente si de bauturi din America de Nord, Europa, America Latina, Asia Pacific, Orientul Mijlociu si Africa pe tot parcursul anului urmator. Kerry propune o combinatie de resurse pentru a crea hartile si pentru a oferi o analiza detaliata a tendintelor in materie de gust. Acestea se extind de la urmarirea produselor noi lansate, de la noile prezente in meniurile restaurantelor si ale cafenelelor si pana la comandarea unor studii de cercetare de piata. Totodata, motoarele de analiza proprii Kerry, cum ar fi Trendspotter, exploreaza continutul influencerilor de pe retelele de socializare, castigand astfel si din experienta valoroasa a bucatarilor, specialistilor barista si barmanilor nostri interni.
Tendintele in materie de gusturi pentru anul 2022
Dorinta de arome autentice este condusa de interesul pentru bunastarea si sanatatea generala pe termen lung, ca urmare a pandemiei de COVID-19, iar apetitul pentru arome noi precum numeroasele varietati de ciocolata/cacao, branza, afumaturi si ardei iute sunt promovate de clientii care cauta elementul surpriza si de distractie in alimentele si bauturile consumate. Restrictiile de deplasare au condus la calatorii ale consumatorilor pe intreg globul cu ajutorul papilelor gustative, fapt evidentiat in harta noastra gastronomica – nou adaugata, pentru anul curent. Acest lucru este subliniat prin preferinte noi intrate in hartile de gust sarat, specifice unor bucatarii, cum ar fi Mexic, Tailanda si Coreea.
Totodata, savoarea si confortul sunt de asemenea importante pentru consumatori si pot fi invocate prin aromele traditionale, precum ciocolata si aromele dulci sau, referindu-ne la confort, vizitand un lant de restaurante, inchis pe durata pandemiei. Aromele inspirate de bauturile alcoolice si deserturi castiga teren in hartile gusturilor dulciurilor si bauturilor, propulsate de oferte limitate si de lansari sezoniere.
Intre timp, cu atentia crescuta acordata sanatatii sistemului digestiv, sustinerii sistemului imunitar si a starii emotionale de bine, consumatorii cauta alimente si bauturi mai bune pentru ei insisi, care sa ii faca sa simta ca un rol activ in sanatatea lor in viitor, dar care sa aiba, totodata, un gust excelent. Acestea includ arome botanice abundente, citrice si fermentate, intalnite adesea pe harta.
Comentand tendintele in materie de gustur, Soumya Nair, Director Kerry de cercetare si date globale privind consumatorii afirma:
„Pandemia COVID-19 a afectat consumatorii la un nivel emotional profund, schimbandu-le prioritatile si perceptiile despre sanatate si bunastare. Acest lucru le-a afectat, cu siguranta, preferintele in materie de alimente si de bauturi, provocand inovatorii din categorile de alimente si bauturi sa creeze gusturi noi, care sa-i ajute sa dezvoltare produse noi si sa aduca succes in zona de inovatie.
Gusturile si ingredientele noi creeaza o imagine a consumatorului proactiv, care cauta alimente si bauturi functionale, care sa contribuie la sanatatea lor generala si la obiectivele de stare de bine. Totodata, in piata curenta, privata de calatorii, calatoriile cu ajutorul papilelor gustative au crescut semnificativ, fiind martorii unei reveniri curajoase a aromelor asiatice si latino-americane printre alimentele si bauturile noi. Vedem consumatori care cauta un element de surpriza de la formatele traditionale, precum si confort – producatorii pot apela la aceasta dorinta de noutate prin asocierea aromelor emergente si a celor foarte noi cu cele vechi, clasice”.
Alimentatie sustenabila
Sustenabilitatea este un alt factor important, iar consumatorii cauta acum ingrediente din surse responsabile si care atesta provenienta lor. Studiile recente desfasurate de Kerry au constatat faptul ca pe plan global, 49% dintre consumatori se gandesc in prezent si la sustenabilitate atunci cand cumpara alimente si bauturi.
„De asemenea, consumatorii cauta in mod activ alimente si bauturi sustenabile, care au un impact semnificativ pozitiv asupra planetei, precum si asupra sanatatii si starii de bine personale, cautand produse din ingrediente sanatoase, etichete curate si ingrediente procurate local. In harta gusturilor, vedem aceasta cerere prin solicitarea de ingrediente de origine demonstrata, precum si de arome intense, care pastreaza, totodata, si o caracteristica de sanatate. Am inceput sa vedem si ingrediente asociate cu alimente bazate pe plante, cu rol dublu in privinta gustului. Toate acestea contribuie la trendurile de arome de astazi, care indica experiente gustative autentice”, a incheiat Nair.
Incepeti-va astazi povestea gustului
Intr-un mediu dinamic, aflat in schimbare rapida, inovatia nu a fost nicicand mai importanta pentru satisfacerea preferintelor consumatorilor - iar gustul este primul loc de unde trebuie sa incepem.
„Gustul este baza inovarii si a dezvoltarii cu succes de produse noi. Kerry doreste sa mearga si mai departe impreuna cu clientii, inspirand si contribuind la crearea unor produse care sa iasa in evidenta pe piata. Daca doriti sa integrati gustul in povestea marcii dvs., va putem ajuta sa mergeti mai departe”, a afirmat Nair.
Descarcati Harta gusturilor de aici.
Despre Harta gusturilor
Fiecare poveste are nevoie de o inspiratie. Aici va poate ajuta Harta gusturilor 2022, deschizand o lume a aromelor si ingredientelor, care sa inspire inovarea in domeniul alimentelor si bauturilor. Harta gusturilor 2022 ofera o privire asupra noului val de profiluri de arome, ingrediente si tendinte, destinate promovarii inovarii de succes, acestea fiind impartite in cinci categorii cheie:
Despre Grupul Kerry
Kerry este partenerul global de top in materie de gusturi si de alimentatie pe pietele de alimente, bauturi si produse farmaceutice. Inovam impreuna cu clientii nostri pentru a crea produse cu gust excelent, care au caracteristici nutritive si functionalitate imbunatatite, asigurand in acelasi timp un impact mai bun asupra planetei. Datele noastre de top despre consumatori, echipa globala de cercetare si dezvoltare formata din peste 1.100 de oameni de stiinta specializati in alimente si prezenta globala ne ajuta sa raspundem provocarilor clientilor nostri cu solutii diferentiate. La Kerry, actionam cu totii pentru a deveni cel mai valoros partener al clientilor nostri, creand o lume cu o alimentatie sustenabila, iar pana in 2030 vom atinge peste 2 miliarde de clienti cu solutiile noastre de alimentatie sustenabila. Pentru mai multe informatii, accesati www.kerrygroup.com
Sphera a inregistrat o crestere importanta si la nivelul EBITDA normalizat, care s-a majorat cu 3...
Potrivit sursei citate, in luna septembrie 2024, exporturile FOB au insumat 8,148 miliarde de eur...
Arad, Timisoara, Cluj, Oradea, Deva, Botosani, Bacau, Piatra Neamt sunt cateva din orasele in car...