KFC extinde programul Harvest, de combatere a risipei alimentare
Luni, 30 August 2021
Luni, 30 August 2021
Astfel, din aceasta vara, 26 de restaurante KFC sprijina bancile pentru alimente din orase precum Bucuresti, Brasov, Cluj, Oradea, Roman, Timisoara si Craiova, care, la randul lor, ofera produsele asociatiilor cu programe sociale din regiunile in care activeaza: Sibiu, Bacau, Satu Mare, Baia Mare, Zalau, Targu Mures, Bistrita, Arad, Deva, Alba Iulia, Suceava.
Programul Harvest este o initiativa de responsabilitate sociala, implementata la nivel global, care are misiunea de a combate risipa alimentara si de a sprijini organizatiile non-guvernamentale, la nivel local. In Romania, acesta a fost implementat in noiembrie 2017, iar in prezent, in cadrul parteneriatului dintre KFC si Bancile pentru Alimente, 1.770 de persoane beneficiaza de sustinere, prin rotatie.
Produsele din programul Harvest
„In mixul de produse pe care le primim de la companii si pe care le donam ca ajutoare alimentare persoanelor aflate in nevoie, carnea e mai rar intalnita, iar cand am inceput sa le ducem produsele din programul Harvest, beneficiarii finali au fost foarte incantati. Ne bucuram ca am extins parteneriatul cu KFC in sapte dintre cele noua regiuni in care functionam si putem astfel sa oferim saptamanal pachete mai echilibrate nutritional.” a declarat Gabriela Veres, Vicepresedinta Federatiei Bancilor Pentru Alimente din Romania-FBAR.
“Inca de la debutul programului, ne-am propus sa ne extindem la nivel national, iar pe masura ce Banca pentru Alimente si-a pornit activitatea in alte orase din tara, aceasta extindere a venit firesc pentru noi. Colaboram cu Banca Regionala Pentru Alimente Cluj din 2019, iar impreuna ne dorim sa oferim sprijin pentru persoanele din medii defavorizate, asigurandu-le o parte din hrana zilnica. Ne dorim ca alaturi de partenerii nostri sa continuam extinderea programului in si mai multe orase pentru a ajunge la un numar si mai mare de beneficiari, generand astfel un impact mai puternic in comunitatile locale”, a declarat Claudia Porojan, Senior PR & CSR Manager, Sphera Franchise Group.
La nivel de program, introducerea unei organizatii nonguvernamentale ca beneficiar final presupune verificarea unor standarde obligatorii: o bucatarie complet echipata care sa detina toate autorizatiile legale, conditii de transport care sa permita mentinerea unei temperaturi adecvate a produselor, ustensile pentru gatit s.a. Printre produsele KFC Romania care pot fi donate se numara: Zinger fillet, Fillet, Fillet bites, Crispy Strips sau copane de pui.
Reducerea risipei alimentare
Reducerea risipei alimentare se incadreaza in categoria initiativelor sustenabile ale Sphera Franchise Group, care se regasesc in Rapoartele de sustenabilitate publicate incepand cu anul 2018. Compania isi ia astfel angajamentul ferm de a proteja natura si resursele acesteia folosind doar ceea ce este necesar, de a evita risipa si de a crea un mediu echilibrat pentru angajati si comunitati. In aceasta categorie sunt incluse si masuri precum: reciclarea uleiului uzat in colaborare cu firme specializate in tehnologia productiei de biocarburant si colectarea selectiva a ambalajelor in cadrul tuturor restaurantelor, conform legislatiei in vigoare.
Programul Harvest este implementat la nivel international in mai multe tari, precum: SUA, Puerto Rico, Marea Britanie, Canada, Spania, Italia, Africa de Sud, iar acum in Europa de Est. In aceste tari, restaurantele KFC doneaza, in fiecare an, aproape 1.600 de tone de alimente bogate in proteine, catre organizatiile non-guvernamentale.
Sphera Franchise Group S.A.
Sphera Franchise Group S.A. este cel mai mare grup din industria de food service din Romania si detine companiile care opereaza in sistem de franciza brandurile KFC, Pizza Hut si Taco Bell. De asemenea, la nivel international, Grupul opereaza restaurante KFC la Chisinau, Republica Moldova si in Italia. Sphera opereaza 161 de restaurante, dintre care 140 in Romania, 19 in Italia si 2 in Republica Moldova.
"Fara doar si poate, produsele vor fi la preturi normale, nu se anticipeaza cresteri semnificativ...
Aceste criterii sunt si cele care au stat la baza desemnarii brandului Fragedo, drept „Nr. ...
Conform unui comunicat al MADR, printre subiectele ridicate de oieri au fost mentionate subventii...