Jumatate dintre romani renunta la un brand, daca au avut o experienta negativa

Jumatate dintre romani renunta la un brand, daca au avut o experienta negativa


Un sondaj de specialitate arata ca jumatate dintre romani nu mai apeleaza pe viitor la un anumit brand, daca au avut deja o experienta negativa, iar 54% dintre respondenti devin loiali unui brand in cazul unor experiente pozitive.

Este surprinzator faptul ca, in mediul rural, segmentul milenialilor este cel mai vocal in ceea ce priveste promovarea brandurilor catre alti cunoscuti, avand chiar o evolutie semnificativa din august (69%) pana in septembrie (78%). In schimb, in mediul urban, seniorii pensionari recomanda in cea mai mare masura produsele cu impact pozitiv altor persoane, fiind promotori numerosi ai brandurilor in luna august (41%), releva cercetarea realizata de Reveal Marketing Research.

 

Septembrie a adus o scadere pe acest nivel pentru segmentul pensionarilor (30%). Experientele negative, pe de alta parte, ii determina pe acestia sa transmita mai departe nemultumirea fata de un brand, in aceeasi luna inregistrand un procent de 45%.

 

Cei mai constanti detractori ai brandurilor sunt tinerii profesionisti in mediul urban (52%) si milenialii in mediul rural (58%), cu o cadere usoara in septembrie, comparativ cu august (41%, respectiv 50%). Ei declara ca atunci cand au o experienta neplacuta cu un produs sau un serviciu aleg sa le spuna si celorlalti despre dezamagirea pe care au avut-o, cu scopul de a-i preveni.

 

Persoanele mature fara partener sunt constante in mediul urban (20%), respectiv rural (37%) si reprezinta segmentul cel mai pasiv chiar si in momentul unei bune interactiuni cu o companie.

 

Comportamentul lor nu este deloc afectat, ba chiar nu devin mai loiali acelui brand. In viitor, iau in calcul sa apeleze la alte produse sau marci.

 

Chiar daca datele ne arata ca o campanie neapreciata de consumator nu ii influenteaza intr-o masura semnificativa decizia de achizitie, 44% dintre respondenti ramanand indiferenti in acest sens, o campanie primita pozitiv de public poate sa faca, totusi, diferenta.

 

Atat in luna august, cat si in luna septembrie, romanii si-au mentinut opiniile in aproximativ aceleasi proportii (46%, respectiv 47%) si au afirmat ca atunci cand vad o campanie pe care o considera buna (reclama TV sau online, afise outdoor sau indoor) isi creeaza o impresie pozitiva despre marca si produsele/serviciile acesteia. Mai mult, ei sunt deschisi sa incerce un brand ca urmare a unei reclame pe gustul lor.

 

Pe de alta parte, este interesant faptul ca studiul ne arata procente relativ scazute in randul romanilor care fac reclama negativa brandurilor de care nu sunt multumiti. Printre detractori, din totalul esantionului, se numara persoanele mature fara partener (26%) si familiile moderne (25%) in luna septembrie.

 

Daca in mediul urban cei mai pasivi dintre romani si cei mai putin influentati de reclame sunt tinerii profesionisti (41%), in mediul rural sunt persoanele mature singure (79%). Deschiderea spre noutate se remarca la aproape toate segmentele analizate, exceptie facand seniorii pensionari (32% urban, 27% rural) care, in luna septembrie, s-au aratat mai putin interesati sa incerce produse noi doar pe baza vizionarii unei campanii reusite.

 

Milenialii si familiile moderne (peste jumatate) sunt segmentele cele mai dispuse sa incerce un brand nou daca le-a fost starnit interesul cu o campanie publicitara despre acesta, opinie valabila atat pentru urban, cat si pentru rural.

 

In general, familiile moderne din urban (45%) si din rural (47%) tind sa fie mai degraba detractori ai brandurilor de care nu sunt multumite, exprimandu-si dezamagirea si cu alte persoane si raman constante in comportament in perioada august-septembrie.

 

Tinerii profesionisti (65%) sunt cei mai constanti promotori ai produselor utilizate de care au fost placut impresionati, reprezentand peste jumatate din totalul esantionului cu aceasta atitudine. Ei afirma ca tind sa povesteasca despre experienta lor si sa recomande altora produsele sau serviciile respective.

 

Intrebati daca o reclama care le displace le-ar influenta decizia de cumparare, mai mult de jumatate dintre respondentii care au raspuns afirmativ au fost seniorii pensionari din mediul rural.

 

Acestia isi creeaza o impresie negativa despre brand si evita sa mai cumpere de la acesta. In schimb, daca au fost multumiti de experienta cu un produs, pensionarii (82%) devin in cea mai mare proportie loiali unui brand.

 

Metoda folosita in studiu a fost CAWI (Computer Assisted Web Interview) si au fost derulate 1.018, respectiv 1.017 interviuri online cu respondenti peste 18 ani, pe un esantion reprezentativ la nivel national urban si rural in lunile august si septembrie 2020 (5-13 august si 9-17 septembrie).

 



Poti fi interesat si de