Jumatate dintre romani consuma carne zilnic


Noua din zece romani din mediul urban consuma carne saptamanal, iar jumatate dintre ei fac acest lucru zilnic, se arata intr-o analiza realizata de Nielsen.

“Pandemia COVID-19 a declansat numeroase schimbari, printre care si o migratie a obiceiurilor de consum catre ecosistemul casei. In vara anului trecut, 77% dintre romanii din mediul urban ne declarau intr-un alt studiu (Impactul Covid asupra consumatorilor romani) ca intentioneaza sa gateasca mai mult, ca forma de adaptare la situatia economica vulnerabilizata de pandemie. Tot atunci descopeream un apetit ridicat catre produse de origine romaneasca (79%), in special in categoria mancare”, arata autorii studiului.

 

Cercetarea a relevat ca aproape toti romanii consuma carne, jumatate dintre ei chiar zilnic.

 

Cifrele sunt impresionante, spun cercetatorii. 92% consuma carne de doua ori pe saptamana, cel putin. Cu toate acestea, nu sunt putini nici cei care sustin ca au redus consumul de carne in ultimul an (39%).

 

“Daca ne uitam in meniul consumat in ultimele patru saptamani, descoperim ca tinerii de pana in 24 de ani consuma in masura mai mare decat celelalte categorii de varsta mezeluri vegetale sau inlocuitori de carne - si asta nu ca optiune pentru a posti. Este posibil ca acest lucru sa ne semnalizeze un trend pe care producatorii de carne ar putea capitaliza pentru a nu pierde legatura, pe termen mediu si lung, cu acesti potentiali consumatori”, a declarat Vasi Dragomir, Consumer & Shopper Insights Leader, NielsenIQ Romania.

 

Si pentru ca se apropie Postul Pastelui, tot din studiu reiese ca 36% dintre respondenti sustin ca tin post din cand in cand, iar 61% dintre acestia au in vedere produse din carne vegetala pentru perioadele de post.

 

Totodata, tinerii cumpara carne cu o frecventa mai mare comparativ cu cei mai in varsta. La cea mai recenta achizitie, 87% dintre cumparatorii de carne declara ca au cumparat carne neprocesata, in timp ce 36% au au optat pentru mezeluri.

 

Preferinta pentru cele doua categorii de carne consumata este mai vizibila in randul celor mai in varsta (45-59 de ani). 91% dintre acestia au optat pentru carne neprocesata la ultima cumparatura, pe cand doar 33% pentru mezeluri.

 

Optiunile pentru tipul de carne variaza tot in functie de varsta. Exista o probabilitate mai mare ca tinerii sa cumpere carne din pui (79% dintre cumparatorii de 18- 24 de ani), in timp ce categoria celor mai in varsta sa aleaga mai des carne de porc (72% dintre cumparatorii de 45-59 de ani).

 

In ceea ce priveste capacitatea de a influenta alegerea magazinului, carnea neprocesata este in top, 67% dintre cumparatori spunand ca acest tip de carne a contat cel mai mult pentru alegerea magazinului unde sa mearga la cumparaturi.

 

Carnea gatita in casa este consumata cel mai des (75%) si pare ca ocupa un loc central in meniul zilnic al romanilor. Iar daca este si made in Romania, cu atat mai bine. Originea locala inspira calitate ridicata in categoria “food”, in general, si in legatura cu carnea in special.

 

Studiul s-a desfasurat online, in perioada octombrie- noiembrie 2020. Esantionul cuprinde 1.000 de respondenti, utilizatori de internet, din mediul urban.



Poti fi interesat si de