Jan TRZEJA, KULINARIA: In urmatorii cinci ani, ne vedem in top cinci furnizori de condimente in Romania
Joi, 15 Ianuarie 2015
Joi, 15 Ianuarie 2015
La aproape doi ani de la intrarea pe piata locala a carnii, managementul companiei Kulinaria, producatorul polonez de condimente pentru produse din carne, se declara multumit de rezultatele obtinute in Romania.
Printre obiectivele pentru urmatorii ani se numara intrarea in top cinci furnizori de condimente si aditivi pe piata romaneasca, tinand cont de oportunitatile oferite de tara noastra si evolutia sectorului, dupa cum afirma intr-un interviu acordat revistei INDUSTRIA CARNII.RO Jan Trzeja, vicepresedinte Kulinaria.
Ce oferta aveti pentru piata romaneasca si cui se adreseaza aceasta?
Cand am inceput activitatea in Romania, am avut un singur partener local. In prezent, avem doi distribuitori, iar tinta noastra este sa ajungem la cinci in scurt timp, mai ales ca exista o serie de avantaje si oportunitati pe care vrem sa le fructificam la maximum. Noi ne adresam, in primul rand, industriei carnii din Romania, dar urmarim cu atentie si sectorul HoReCa.
De asemenea, vrem sa dezvoltam si partea de consumatori casnici, ma refer la baze de supe si de mancaruri (legume deshidratate). De altfel, intentionam sa intram cat de curand pe retail, in supermarketuri, cu baza de mancaruri, iar acesta va fi primul nostru produs pentru piata locala pe acest segment.
Oferta noastra pentru industria carnii si HoReCa include o gama variata de produse, incepand de la mixuri de condimente pentru toata gama de preparate din carne, condimente si amestecuri functionale pentru mezeluri, mixuri de condimente pentru fripturi, precum si ingrediente pentru industria alimentara, stabilizatori de culoare si prospetime, produse si solutii pentru injectare. Pe langa acestea, mai avem preparate pentru cuterizare, condimente naturale, membrane textile, supe si sosuri, emulgatori, marinate si coloranti. In plus, oferim consultant a de specialitate, solutii individualizate si suport tehnologic. Produsele sunt fabricate in conformitate cu ISO 9001 si 22000.
Aveti produse speciale pentru Romania? Pregatiti ceva anume pentru perioada urmatoare?
Prezenta noastra in Romania este din ce in ce mai puternica in fiecare an. Faptul ca nevoile clientilor romani si gusturile consumatorilor sunt aceleasi cu cele ale polonezilor ne-a ajutat foarte mult. Avem o oferta specifica pentru fiecare zona geografica din Romania, dar in acelasi timp pregatim si o oferta generala pentru toata tara. Am remarcat ca in Romania gusturile sunt un pic impartite, exista diferente intre partea de nord a tarii si Moldova, de exemplu.
Este atractiva industria locala a carnii? Cum lucrati cu procesatorii locali?
Romania are o populatie de 20 milioane de locuitori si o economie care este mai puternica de la an la an. Pe noi ne ajuta mult faptul ca gusturile romanilor sunt asemanatoare cu ale polonezilor, ceea ce ne usureaza exportul in aceasta parte a Europei, unde produsele poloneze sunt apreciate, deoarece sunt de calitate si au un pret bun. In Romania, ne intereseaza, in principal, industria carnii, un sector care se caracterizeaza prin orientarea producatorilor catre mezeluri fara monoglutamat de sodiu (MSG), fara fosfati si cat mai aproape de clean label. Impreuna cu tehnologii pe care ii avem aici, dezvoltam in colaborare cu producatorii de mezeluri o varietate de gusturi si produse.
Laboratorul se afla in Polonia, unde este produsa toata gama sortimentala, conform indicatiilor date de tehnologi in urma solicitarilor primite de la clienti. Colaboram direct cu fabricile de mezeluri, unde se fac si testele, insa tot ce producem pentru piata locala provine de la fabrica din Polonia. Suntem foarte flexibili in ce priveste noutatile si cerintele producatorilor romani si foarte receptivi la solicitarile lor, adaptand produsele noastre conform pietei locale. De asemenea, oferim termene de livrare foarte scurte, ceea ce constituie un avantaj pentru Kulinaria. Noi suntem focusati pe o anumita gama sortimentala adresata fabricilor de mezeluri, dar avem produse si pentru HoReCa, abatoare si catering. Concurenta este puternica pe piata locala, unde batalia mare se da, in principal, pe pret si termene de plata.
Interviul integral il puteti citi in numarul 37 al revistei INDUSTRIA CARNII.RO.
Reprezentantii sectorului agroalimentar romanesc pot transmite, pana pe 2 februarie 2018, contrib...
Autoritatile sanitar-veterinare din Brasov au anuntat ca interzic organizarea de targuri pentru v...
Compania AGRICOLA MAGAZINE are, incepand cu 15 ianuarie 2018, o noua conducere executiva, care ma...