Invitatie in universul carnii de vita cu adevarat premium, de la Turma

Invitatie in universul carnii de vita cu adevarat premium, de la Turma


Experienta de peste 20 de ani in exportul cu animale vii i-a oferit brandului Turma o baza solida pentru productia de carne premium, business care se dezvolta constant odata cu cresterea consumului de pe piata locala.

Exigenta creste calitatea

Fondatorii proiectului sunt Ovidiu Ciurus, managerul ITL AGROCOMPLEX din Bistrita-Nasaud, firma din spatele Turma, si ing. Bogdan Negrescu - Bussiness Development Manager. Cei doi parteneri au identificat o mare lipsa de carne de vita premium in piata si au conceput un plan prin care sa ofere doar carne de cea mai buna calitate, in mod constant.

 

Astfel, au vrut sa se diferentieze de majoritatea abatoarelor din tara, care introduc pe liniile de sacrificare mai multe categorii de vita, adulte, tauri, masculi castrati, reforme, provenind din sisteme de creştere şi furajare diverse (paşune, siloz, şi destul de rar creştere cu furaj uscat amestec unic).

 

“Pentru brand-ul Turma, sacrificam in abatorul propriu doar femele manzat de 16-20 luni, crescute la noi in ferma in stabulatie libera, pe sistem de furajare de tip grain feed. In opinia noastra, aceasta tipologie reprezinta maximul calitativ care se poate produce şi sustinem acest lucru prin prisma unei experiente de peste 20 de ani de cand facem export cu vite de carne”, explica Bogdan Negrescu.

 

turma 2_1

 

Rase de carne de top

Toata cererea de carne premium din jurul brandului Turma este sustinuta de doua ferme de taurine situate in localitatile Lechinta si Sirioara, care numara aproape 3.000 de animale, din rase de carne de top: Charolaise, Limousine, Aubrac, Blanc Bleu Belge, Siemental, Angus şi metişi ai acestora cu Baltata Romaneasca. “Ne dorim sa valorificam la maxim efectul heterozis sau vigoarea hibrida caracteristica metişilor”, spune Bogdan Negrescu.

 

Anual, pe poarta fermelor ies in jur de 25.000 capete de taurine şi in jur de 120.000 de ovine, atat animale vii cat şi sub forma de carcasa. Activitatea de sacrificare si transare a carnii se realizeaza in abatorul propriu certificat Halal, cu o capacitate zilnica de 80 de taurine si 700 de miei.

 

In cadrul exploatatiilor, sunt lucrate 700 de hectare prin care se asigura o parte din baza furajera necesara creşterii şi ingraşarii taurinelor in sistem grain feed.

 

Metode care fac diferenta

Pentru a scoate produse unice, care sa difere cu mult de oferta similara de pe piata, la Turma sunt sacrificate doar femele tinere, o categorie care are marele avantaj de a-si inchide carcasa mult mai repede decat taurii sau masculii castrati.

 

Astfel, se obtine o carne foarte frageda, datorita varstei mici a animalelor, dar totuşi marmorata şi suculenta, datorita capacitatii femelelor de a depune grasime mult mai repede decat masculii, dupa cum explica tanarul inginer zootehnist. Mai departe, tehnica de maturare uscata a roast beef-urilor adauga noi valente distinctive.

 

“Detinem un echipament special de maturare uscata care, pe langa controlarea umiditatii şi temperaturii, realizeaza şi o monitorizare permanenta a ph-ului, acesta fiind singurul indicator care ne arata ca produsul nu fost compromis din punct de vedere al sigurantei alimentare, in timpul procesului de maturare. Aceasta aparatura poate genera in orice moment un raport care ne arata temperatura, umiditatea şi valoarea ph-ului pe toata durata procesului de maturare. Dezavantajul ei e reprezentat de pretul sau, dar in viziunea noastra calitatea şi siguranta produselor realizate de noi sunt prioritare!”, arata Bogdan Negrescu.

 

Pentru a sustine nivelul ridicat de calitate, urmeaza noi investitii menite sa dubleze capacitatea de maturare a carnii de vita, prin achizitia de echipamente moderne. In plus, reprezentantii Turma anunta ca pana la sfarsitul anului va fi pusa in functiune o noua carmangerie, care va cuprinde un utilaj de maturare a specialitatilor din vita (bresaola, salamuri crud uscate şi diverşi carnaciori de vita).

 

turma3

 

Specialitati si cut-uri inedite

La Turma, cele mai populare cut-uri sunt T-Bone, antricotul cu os, Tomahawk dar şi Picanha sau Rump Steak, si pot fi gasite in cele doua magazine proprii din Bistrita- Nasaud.

 

A crescut popularitatea produselor gatite la smoker, astfel ca, operatorii din HoReCa au inceput sa comande, pe langa clasicele antricot, vrabioara şi muşchiulet, tot mai multe coaste, Brisket, Thor Hammer, limba, dar şi un produs marca proprie (Vachetta), realizat din fleica marinata de vita.

 

Oferta este destul de bogata si pe partea de carmangerie, unde se proceseaza doar carne de vita si oaie din fermele proprii, pentru un control total asupra calitatii produselor.

 

turma 4

 

Printre articolele din portofoliul Turma care au cel mai mare succes in randul consumatorilor se afla: crenvurşti de vita in mat de oaie, salam crud uscat din pulpa de vita cu mucegai nobil, salam de vara in crusta de piper, cabanos de vita, carnaciori picanti vita-oaie, mici vita-oaie, pastrama de vita, pastrama de oaie, Bresaola, snitel de vita, Cachopo, Involtini etc.

 

Articolul integral despre business-ul Turma poate fi citit in editia nr. 90 a revistei INDUSTRIA CARNII.RO.



Poti fi interesat si de