Intrarea pe piata din SUA, obiectivul Aldis pentru 2025

Intrarea pe piata din SUA, obiectivul Aldis pentru 2025


Dupa ce in ultimii ani a investit peste 10 milioane de euro in retehnologizare, procesatorul de carne Aldis continua sa dezvolte capacitatile de productie si anunta investitii in energie verde, in vederea optimizarii costurilor. Planurile Aldis mai prevad patrunderea pe piata americana si extinderea portofoliului de produse.

“Piata externa este deosebit de atractiva, de aceea vrem sa marim expunerea produselor noastre pe o piata cat mai diversa si activa. Obiectivul nostru este patrunderea pe piata din SUA cu produsul nostru - Salam de Sibiu IGP”, declara Adrian Ionita, Director Operatiuni Aldis.

 

aldis3

 

Cerere mare pentru produse crud-uscate

La nivel cantitativ, segmentul de preparate din carne a crescut usor in 2024  comparativ cu 2023, dar din punct de vedere valoric, cresterea a fost de 13%, pe fondul preturilor mai mari la materii prime, dar si evolutiei categoriei de produse crud-uscate, sustine Adrian Ionita.

 

“Este o cerere din ce in ce mai mare catre acest segment, de aceea investim constant in tehnologii moderne, cu grad de automatizare ridicat si productivitate marita, care sa usureze munca operatorului si sa ofere confort”, arata executivul.

 

Cat despre provocarile asteptate anul acesta, Adrian Ionita nominalizeaza eforturile pentru imbunatatirea continua a calitatii produselor din portofoliu si scaderea costurilor de productie per unitate, in paralel cu lansarea de noi sortimente care sa satisfaca o categorie cat mai larga de clienti.

 

“Strategia noastra vizeaza cresterea vizibilitatii si intensificarea promovarii in online, concomitent cu campanii de degustare in marile lanturi de magazine”, mai spune acesta.

 

aldis2

 Adrian Ionita, Director Operatiuni Aldis

 

Lipsa de predictibilitate accentuata

Aducand in discutie reglementarile fiscal-bugetare, Adrian Ionita mentioneaza lipsa de predictibilitate care planeaza asupra industriei alimentare si sectorului HoReCa, in conditiile in care se impun solutii care sa atenueze efectele asupra angajatilor si antreprenorilor romani.

 

“Ordonanta «trenulet» are un impact deosebit in industria alimentara pe anul 2025, ca de altfel pentru intreaga industrie HoReCa, prin eliminarea, in primul rand, a facilitatilor fiscale pentru angajat. Pentru a compensa aceasta «scadere» a veniturilor nete ale angajatului, cautam solutii pentru atenuarea sau chiar cresterea usoara a veniturilor per angajat care sa il motiveze. In al doilea rand, aceasta ordonanta prevede reintroducerea taxei pe cladirile speciale, predictibilitatea fiscala fiind serios afectata”, explica reprezentantul Aldis.

 

Nu in ultimul rand, aceasta ordonanta este gata sa elimine plafonarea preturilor la energie. De aceea, compania se orienteaza spre accesarea de fonduri europene pentru productia de energie regenerabila necesara pentru autoconsum.

In paralel, Aldis va investi in logistica si distributie, modernizand flota de autocamioane frigorifice.

 

Articol publicat in editia nr. 99 a revistei INDUSTRIA CARNII.RO.



Poti fi interesat si de