Industria carnii, ajutata de romanii reveniti in tara
Joi, 21 Mai 2020
Joi, 21 Mai 2020
"Din perspectiva cererii, producatorii de mezeluri si lactate ar putea reprezenta unul din sectoarele mai putin afectate de criza COVID-19 si criza financiara care ar putea fi generata de aceasta. Scaderea consumului de mezeluri si lactate din categoria HoReCa, rezultat din inchiderea temporara a restaurantelor si limitarea semnificativa a turismului, ar putea fi partial compensata de o crestere a consumului produsa de cei 1,3 milioane de romani reveniti in tara pe perioada pandemiei", arata concluziile preliminare ale studiului "Cum va arata viitorul pentru producatorii de lactate si mezeluri din Romania?", derulat in prezent de compania de consultanta in management Horvath & Partners.
Din analizele reprezentantilor Horvath & Partners, vanzarea produselor de baza, cum sunt produsele din carne si lactatele, se va majora datorita afluxului de romani reintorsi in tara, avand potentialul de a creste consumul cu aproximativ 550 milioane lei in cazul produselor din carne si cu circa 340 milioane lei pentru lactate in urmatoarele 12 luni, valori exprimate in preturi de producator. Astfel, vanzarile retailerilor pe cele doua categorii ar putea creste cu aproximativ 1,4 - 1,5 miliarde lei.
De asemenea, veniturile suplimentare aparute ca urmare a cresterii cererii pentru alte categorii de produse ar putea fi de aproximativ 700 milioane lei. "Aceste categorii de produse satisfac nevoile de baza ale populatiei si includ fructele, legumele, uleiul, orezul, faina, malaiul, pastele, produsele de igiena etc.", se mentioneaza in comunicat.
Potrivit studiului, cel mai probabil, aceasta cerere suplimentara, datorata romanilor reveniti in tara, va creste consumul produselor de tip private label si economice din portofoliile retailerilor. Totodata, acest fapt va face necesara colaborarea eficienta intre marile lanturi de magazine si producatorii cu capacitati de productie utilizate sub capacitate.
"Criza cauzata de coronavirus afecteaza multe domenii, dar poate contribui semnificativ si la cresterea vanzarilor in industrii ca cea a producatorilor de carne si lactate sau retail. Romanii care lucrau in diferite tari europene au revenit in tara, incepand cu debutul pandemiei. In prezent, statisticile arata ca avem 1,3 milioane de oameni care s-au intors in Romania si care vor ramane, cel mai probabil, pana cand pandemia va trece si economiile dezvoltate din vestul Europei isi vor reveni. Acestia vor contribui intr-o mare masura la cresterea vanzarilor de carne, mezeluri si produse pe baza de lapte, precum si la crestere altor categorii de produse de subzistenta", a explicat Kurt Weber, director general al Horvath & Partners Romania.
Reprezentantul Horvath & Partners considera ca este important ca statul sa incerce sa ii convinga pe romanii reveniti temporar sa ramana permanent in tara. Acest lucru s-ar putea realiza prin politici guvernamentale de educatie, respecializare, specializare digitala si sustinere financiara. Astfel se pot crea premisele ca acest consum suplimentar sa ramana in Romania si chiar sa se diversifice, cuprinzand si alte categorii de produse. "In prezent, derulam un studiu la nivel local, al carui scop este determinarea impactului pe care pandemia il are si il va avea in viitor asupra industriei carnii si lactatelor, precum si asupra comportamentului consumatorului roman, a frecventei cumparaturilor si a modului in care marile lanturi de retail se adapteaza perioadei post pandemie", a conchis Kurt Weber.
Horvath & Partners este o companie internationala, independenta, de consultanta in management, prezenta si pe piata din Romania, incepand cu 2005. Horvath & Partners are birouri in Germania (Berlin, Dusseldorf, Frankfurt, Hamburg, Munchen si Stuttgart), Austria, Romania, Elvetia, Ungaria, Arabia Saudita si Emiratele Arabe, dar consultantii companiei stau la dispozitia clientilor la nivel global.
Boala a fost depistata in orasul Velingrad, regiunea Pazardjik, fiind identificata in cinci unita...
"Fara doar si poate, produsele vor fi la preturi normale, nu se anticipeaza cresteri semnificativ...
Aceste criterii sunt si cele care au stat la baza desemnarii brandului Fragedo, drept „Nr. ...