Industria ambalajelor va atinge valoarea de un trilion de dolari pana in 2025

Industria ambalajelor va atinge valoarea de un trilion de dolari pana in 2025


Industria global? a ambalajelor va cre?te cu circa 30%, pān? īn anul 2025, pān? la valoarea de 1 trilion de dolari, dup? ce s-a extins cu o medie anual? de 5,6% īn ultimii cinci ani, relev? un studiu publicat recent de o companie de consultan?? interna?ional?.

Conform cercet?rii realizat? de Horvath, intitulat? "Industria european? a ambalajelor în 2025 - tendin?e, perspective ?i factori de succes într-un mediu de pia?? competitiv", în acela?i timp se va majora cererea de materiale de ambalare îmbun?t??ite ?i sustenabile, cu un impact mai redus asupra mediului.
Printre factorii care genereaz? cre?terea sus?inut? a acestei pie?e, speciali?tii în consultan?? au identificat: îmb?trânirea popula?iei, gospod?riile cu mai pu?ini membri, urbanizarea ?i cre?terea comer?ului online, precum ?i cererea sporit? de ambalaje sustenabile.


O analiz? detaliat? bazat? pe rapoartele de pia?? din studiu dezv?luie alte constat?ri interesante cu privire la tipul, utilizarea ?i distribu?ia cantit??ii ambalajelor necesare la nivel mondial. Astfel, industria ?i transporturile devin mai "sustenabile" fa?? de consumul popula?iei (59% dintre ambalaje). Pe acest fond, consumul se ridic? la 59% din pia?a mondial? a ambalajelor, folosind preponderent cantit??i mai mari de materiale plastice (compozite).
La ora actual?, trei sferturi din pia?a mondial? a vânz?rilor de ambalaje este dominat? de hârtie ?i carton, precum ?i de ambalaje din plastic, restul fiind alc?tuit din metal, sticl? ?i alte materiale. De asemenea, 70% din toate ambalajele de consum sunt produse pentru alimente (51%) ?i b?uturi (19%), 8% pentru produse medicale, 4% pentru cosmetice ?i doar 18% pentru alte bunuri/bunuri de larg consum.


"În ultimii ani, direc?iile de dezvoltare a industriei ambalajelor au fost marcate, în mod decisiv, de con?tientizarea sporit? a publicului cu privire la necesitatea protec?ia mediului, al?turi de norme mai stricte care s? preîntâmpine irosirea resurselor ?i producerea de?eurilor - de?i mai sunt multe de realizat pentru diminuarea risipei. De exemplu, la nivelul anului 2018, dac? totalul de?eurilor de hârtie, carton ?i plastic, generate anual, ar fi fost calculate "per capita" ar fi rezultat 218 kg pentru fiecare locuitor al Germaniei, respectiv 105 kg pentru fiecare locuitor al Austriei. De?i provoc?rile privind reducerea impactului ambalajelor asupra mediului r?mân însemnate, iar rezultatele în diminuarea de?eurilor sunt inegale, de la o ?ar? la alta, în Europa se reu?e?te reciclarea ambalajelor în propor?ie de: (1) 90% - pentru ambalaje de metal; (2) 87% - hârtie ?i carton; (3) 84% - sticl?; (4) 47% - plastic; ?i (5) 25% - lemn. Procentele ar putea cre?te, în viitor, odat? ce peste 70% dintre europeni î?i declar? o preferin?? pentru ambalajele "prietenoase cu mediul", ceea ce înseamn? c? acestea se pot refolosi, sunt biodegradabile ?i compuse în propor?ie tot mai mare din hârtie, în detrimentul materialelor plastice", se men?ioneaz? în concluziile cercet?rii de specialitate.


O alt? tendin?? identificat? în studiul Horvath este dezvoltarea solu?iilor "Smart Packaging", "care devin un diferen?iator puternic pentru juc?torii din industrie". La nivel global, zona economic? Asia-Pacific este r?spunz?toare, în prezent, pentru cea mai mare propor?ie de ambalaje (aproximativ 40%), cu o rat? de cre?tere anual? estimat? de aproape 7%. În clasament urmeaz? Europa, Orientul Mijlociu ?i Africa (EMEA) cu pu?in sub 30%, respectiv America de Nord (26%).


Studiul "Industria european? a ambalajelor - tendin?e, perspective ?i factori de succes într-un mediu de pia?? competitiv", publicat spre finalul anului 2021, include cercet?ri ample bine fundamentate despre pia?a interna?ional?, analize ?i interpret?ri ale tendin?elor de specialitate, precum recomand?ri concrete de ac?iune bazate pe experien?a de proiect specific? industriei ?i interviuri cu manageri.
Horvath este una dintre cele mai importante companii interna?ionale, independente, de consultan?? în management, prezent? ?i pe pia?a din România, începând cu 2005.



Poti fi interesat si de