IFFA 2019: Tendinte pe piata de condimente si aditivi

IFFA 2019: Tendinte pe piata de condimente si aditivi


Organizatorii IFFA au realizat, cu ajutorul specialistilor, o analiza a tendintelor pe piata de condimente, aditivi si membrane. Concluzia este ca tendintele se schimba extrem de rapid si ca producatorii trebuie sa dea dovada de foarte mare flexibilitate.

Aditivii alimentari sunt utilizati pe scara larga la fabricarea produselor traditionale din carne. Din punctul de vedere al consumatorului, exista multe discutii despre continutul de calorii, de grasimi si despre inlocuitorii de sare. Se observa si o trecere de la paradigma "mai rapid, mai ieftin si mai mult", la o calitate superioara si o mai mare constientizare a alimentelor.

 

Condimentele si ierburile aromatice sunt, pentru multi consumatori, simbolul rafinamentului gustului. Cand vine vorba despre condimente si gust pentru produsele din carne, motto-ul este: "Pretuieste traditia si incearca ceva nou". Tendintele se schimba tot mai rapid si, impreuna cu acestea, si preferintele pentru anumite arome.

 

Condimentele concentrate au devenit in ultima perioada o alternativa viabila la condimentele proaspete, fiind utilizate de o multime de producatori. Extractele de arome provin din condimentele brute si contin uleiuri grase si uleiuri esentiale si arome sub forma concentrata. Ele sunt folosite pentru condimentarea produselor si pentru adaugarea de culoare. O gama larga de sosuri aromate si marinade pentru carne vor fi expuse la IFFA 2019. Carnea precondimentata si marinata cu ierburi, produsa atat in ??industria prelucratoare, cat si de catre macelarii artizani s-au dovedit a avea un mare success pe piata in ultimii ani.

 

A continuat sa creasca si cota de piata a produselor tip convenience. Tot mai multe persoane prefera sa cumpere mancaruri gata preparate pe care sa le consume acasa. Multe alimente sunt consumate astazi drept gustare, inclusiv in miscare, astfel ca snaks-urile sunt tot mai preferate de consumatori.

Clientii cauta tot mai mult calitatea. Vor sa stie ce mananca, cine este producatorul, de unde isi procura material prima si, mai nou, este interest daca acesta respecta normele de mediu. Exista, spre exemplu, o cerere crescanda de condimente produse ecologic. Furnizorii reactioneaza la acest lucru si isi largesc constant gama de produse ecologice.

 

Modul in care arata produsele din carne este, de asemenea, o caracteristica importanta in procesul de vanzare. Ierburile si mirodeniile pot ajuta in acest sens si sunt din ce in ce mai folosite pentru a imbunatati aspectul produselor din carne si pentru a le condimenta la exterior. In acest sens s-a dezvoltat si o gama de coloranti solubili in apa.

 

In prezent, la produsele alimentare se adauga cantitati mici de aditivi pentru a obtine sau imbunatati anumite calitati ale acestora. Vorbim despre asa numitii "aditivi buni". Evolutiile actuale in prelucrarea carnii includ, de exemplu, injectia de saramura pentru a imbunatati textura si pentru a creste randamentul. Fiecare ingredient are propriile caracteristici si influenteaza gustul resimtit, textura si consistenta.

 

"Eticheta curata" este deja de ani buni un trend in industria carnii. Aceasta este o expresie clara a cererii - atat in ??randul consumatorilor, cat si in randul furnizorilor - pentru produsele care sunt cat mai lipsite de aditivi. In consecinta, industria furnizoare a dezvoltat produse care contin doar E-uri clasice, precum sare sau condiment precum plante aromatice si usturoi. "Etichetarea curata" este o problema la fel de actuala pentru condimentele si sosurile de gratar, asa cum este si pentru produsele mai traditionale, precum mezelurile.

 

IFFA 2019 se va desfasura la Frankfurt, intre 4 si 9 mai. Peste 1.000 de firme din 50 de tari sunt asteptate sa expuna pe o suprafata de aproximativ 120.000 de metri patrati.



Poti fi interesat si de