Grupul BARONCINI, proiect de anvergura la Mercado, in judetul Alba

Grupul BARONCINI, proiect de anvergura la Mercado, in judetul Alba


Grupul Mercado a pus in functiune recent sectia de transare, un proiect inovativ, ambitios si realizat intr-o perioada in care putine firme fac investitii noi.

Sectia de transare are aproximativ 2.400 m.p. si permite prelucrarea carnii de porcine si bovine in momente separate. Capacitatea sectiei este de circa 72 tone carne porc-vita/schimb.

 

Proiectul pentru traseul de linii aeriene, conveiere, descarcare carne din camioane si alimentare benzi de transare a fost gandit de reprezentatul firmei Mercado, d-nul Ioan Moga, si pus in practica (fabricat si pus in functiune) de echipa Baroncini.

 

Ioan Moga, reprezentant Mercado, impreuna cu Gabriele Utignani, reprezentant Baroncini, ne-au explicat fluxul tehnologic.

 

Astfel, carcasele suspendate se descarca utilizand bratul manual de conectare ce face legatura dintre linia camionului si linia din zona de livrare/receptie, ulterior fiind directionate catre zona de cantarire. Ultima parte de linie in apropriere de zona de cantarire are o usoara panta, astfel incat carcasele se apropie singure de conveierul automat din zona de cantarire.

 

Din acest moment, se stabileste ordinea carcaselor respective in sistemul de trasabilitate si carcasele nu isi vor mai schimba numarul de ordine. Daca respectivele carcase sunt clasificate, se citeste eticheta cu un cititor de cod de bare. Transportorul de la cantarire incarca automat cate o carcasa pe sectorul de cantarire (nici o marca de cantar nu poate influenta acest proces - se poate alege orice marca de cantar). Dupa inregistrarea greutatii, cantarul emite un semnal de „liber” la transportor. Dupa un timp (reglabil din tablou de comanda), daca a obtinut semnalul „liber” de la cantar, transportorul transfera carcasa cantarita in depozitul frigorific si in acelasi timp aduce o alta carcasa pe sectorul de cantarire.

 

In depozit carcasa se va stoca pe mai multe linii aeriane, acestea fiind alese de operator in mod automat prin macaze pneumatice. Alimentarea cu carcasa de la depozitul frigorific spre sala de transare se realizeaza tot cu un conveier automat. Carcasele sunt cantarite inca odata, cu acelasi sistem de cantarire automat mai sus mentionat, aflat inainte de banda de transare.

 

Semicarcasele de suine sunt aduse in zona preliminara transarii, aici avand loc sectionarea cu fierastraul rotativ, pe cand la sferturile de bovine, acestea au un sistem de transare verticala separat, inaintea benzilor de prelucrare. Piesele sectionate sunt distribuite pe 2 benzi de transare prevazute cu mese de lucru unde pot lucra simultan 36 de oameni. Carnea transata este pusa in navetele care vor fi asezate pe un sistem de benzi pentru navete, ce merg automat spre zona de cantarire si etichetare, iar mai apoi la un depozit dinamic pentru selectare. Carnea transata trece in urmatoarea zona unde este prelucrata pentru a obtine produse proaspete (carne tocata, fripturi, mititei, carnati, s.a.) si ambalata sub vid sau atmosfera modificata.

 

Navetele golite care sunt murdare sunt preluate intr-o camera special prevazuta cu masina de spalat navete de inalta presiune si temperatura; dupa ce acestea devin curate se intorc automat, prin sistemul de benzi aeriene, la dispozitia operatorilor aflati in zona de transare.

 

Tot proiectul a fost imbunatatit de catre grupul Baroncini cu cele mai mici detalii pentru maxima igiena, protectie si conservarea cladirii. Sectia a fost utilata cu ecluze igienice, masini de spalat cutite, chiuvete cu sterilizator, protectii pentru pereti si usi.

 

Ioan Moga a mai afirmat: „Suntem bucurosi ca am reusit sa finalizam acest proiect avandu-l ca partener pe Gabriele Utignani. Aici am pus suflet, iar toata experienta mea acumulata de-a lungul anilor petrecuti in industria carnii a fost transpusa intr-un proiect curajos de catre cei de la Baroncini, formand astfel un flux tehnologic optim pentru necesitatile noastre”.



Poti fi interesat si de