Grupul Agroland a înregistrat un profit net de 9,5 milioane lei în primele nouă luni

Grupul Agroland a înregistrat un profit net de 9,5 milioane lei în primele nouă luni


Grupul Agroland, care operează cea mai mare reţea de magazine cu produse pentru grădinărit, îngrijirea animalelor şi hobby farming din România, a înregistrat un profit net de 9,5 milioane lei în primele nouă luni ale acestui an, în creştere 65% faţă de perioada similară din 2024.

Potrivit unui comunicat remis AGERPRES, vânzările grupului au crescut cu 13%, la 299 milioane lei.

 

"Până în 2030, Agroland vizează vânzări de 200 milioane euro, prin integrare verticală, sustenabilitate şi digitalizare. Compania dezvoltă un lanţ complet de producţie, de la seminţe la produse procesate, investeşte în energie verde şi tehnologii moderne şi îşi consolidează reţeaua de retail ca principal canal de distribuţie", susţin reprezentanţii grupului, în comunicat.

 

Extinderea în Europa de Vest şi listarea pe Piaţa Principală a BVB până în 2028 completează strategia de creştere, precizează sursa citată.

 

Performanţa a fost susţinută de creşterea producţiei de furaje în fabricile din Işalniţa şi Caransebeş, în urcare cu 68%, de vânzările de ouă de consum, cu un plus de 55%, până la 44 milioane lei - şi de expansiunea producţiei de hrană pentru animale de companie la Bixad, unde veniturile au crescut cu 36%, la 85,2 milioane lei, se menţionează în document.

 

În acelaşi timp, cheltuielile din exploatare au ajuns la 278,8 milioane lei în primele nouă luni, în creştere cu 11% faţă de 2024, sub ritmul veniturilor. Costurile cu mărfurile au urcat cu 4%, la 143,6 milioane lei, iar cheltuielile cu materiile prime şi materialele au crescut cu 9%, până la 43,9 milioane lei, pe fondul extinderii producţiei în fabrici şi la platforma Mihăileşti.

 

Potrivit sursei citate, la 30 septembrie 2025, Divizia de Retail a Grupului Agroland opera 249 de magazine la nivel naţional.

 

Divizia Food a înregistrat, în primele nouă luni, o creştere de 55% a cifrei de afaceri, până la 44 de milioane lei şi o majorare de 25% a volumului de ouă vândute, până la 53,3 milioane bucăţi.

 

Până în 2028, Grupul estimează o cifră de afaceri consolidată de 750 milioane lei şi o marjă EBITDA de 12%.

 

"Faza a doua, 2029-2030, va aduce consolidare, integrare şi extindere externă. Divizia Food va ajunge la 350 milioane lei cifră de afaceri, cu o marjă EBITDA de 18%, prin produse ready-to-eat şi exporturi extinse. Retailul va depăşi 500 milioane lei şi va intra pe două pieţe externe, iar Agribusiness va atinge 75.000 tone/an şi 350 milioane lei cifră de afaceri", se arată în document.



Poti fi interesat si de