Germania: Grătarul cu produse ecologice costă cu 80 la sută mai mult decât unul convențional

Germania: Grătarul cu produse ecologice costă cu 80 la sută mai mult decât unul convențional


Carnea și cârnații sunt încă cele mai populare alimente la grătar printre germani. Dar cererea pentru alternative vegane este în creștere. Cu toate acestea, cei care optează pentru produse bio trebuie să sape mai adânc în buzunare. Un coș cu produse de grătar organic costă cu 80 la sută mai mult decât unul convențional, potrivit unui nou studiu al Institutului Economic German (IW).

Carne, legume la gratar, salata si paine: acestea sunt ingredientele clasice care ajung in farfurie in sezonul gratarului. Dacă consumatorii apreciază calitatea organică, trebuie să plătească mult mai mult pentru o seară de grătar. Economiștii IW au determinat acum cât de mari sunt diferențele de preț între o farfurie de grătar convențională, una organică și una vegană. Pentru a face acest lucru, au pus împreună și au comparat coșuri de cumpărături cu ingrediente tipice pentru grătar, cum ar fi carne, legume la grătar, salată, garnituri și sosuri pentru patru persoane.

 

Rezultatul: La o medie de peste 48 de euro, un coș cu produse de grătar organic este cu 80 la sută mai scump decât alternativa clasică cu alimente produse în mod convențional (26,86 euro). Carnea ecologică este deosebit de scumpă: cârnații eco costă în medie 5,32 euro și o friptură de vită eco cu 5,98 euro mai mult. Dar costurile pentru garniturile la gratar, in special legume precum ardeii (+2,28 euro), rosiile (+2,03 euro) si salata (+1,37 euro), sunt si ele mai mari la calitate bio. Un coș pe bază de plante este încă puțin mai scump (+22 la sută) decât unul care conține carne, dar este semnificativ mai ieftin decât varianta organică. De persoană, plătești mai mult de 12 euro pentru varianta organică, în jur de 6,70 euro pentru varianta convențională și în jur de 8,20 euro pentru varianta vegană.

 

"Prețurile mari apar in randul produselor ecologice, deoarece acestea nu au devenit încă un fenomen de masă în 2024. Nu oricine își poate permite mâncare ecologică", spune economistul IW Adriana Neligan. O aprovizionare mai mare de la mai multe terenuri agricole ar putea reduce semnificativ costurile de producție. "Bio trebuie să devină un model de afaceri și mai atractiv. Altfel, nu vom reuși să atingem obiectivul de a transforma 30 la sută din terenul agricol în ecologic până în 2030", spune Neligan. "Comunicarea mai clară și prezentarea mai transparentă a avantajelor produselor ecologice ar putea încuraja, de asemenea, schimbări de comportament către decizii de cumpărare mai sustenabile", adaugă economistul IW Jennifer Potthoff.



Poti fi interesat si de