Frumosu, FNSIA: E mare nevoie de un hipermarket romanesc

Frumosu, FNSIA: E mare nevoie de un hipermarket romanesc


Producatorii romani trebuie sa dezvolte in cele din urma un hipermarket romanesc care sa concureze cu hipermarketurile multinationale, pentru ca numai in aceste conditii va exista o concurenta reala pe piata vanzarii de produse alimentare, a declarat presedintele Federatiei Nationale a Sindicatelor din Industria Alimentara, Dragos Frumosu.

Acesta a facut declaratiile in cadrul unei dezbateri organizate de Asociatia Companiilor de Distributie de Bunuri din Romania (ACDBR), care isi propune modificarea legislatiei pentru oprirea construirii de hipermarketuri in interiorul oraselor.

 

"Nu are rost sa avem discutii sau sa ne impungem cu hipermarketurile, pentru ca intotdeauna apare un domn ambasador care le ia apararea. Din punctul meu de vedere, singura solutie ar fi sa aduci pe piata romaneasca un alt jucator, care sa concureze cu hipermarketurile. La inceput magazine mai micute, poate ne trezim si cele micute fac o asociatie mare si fac si un hipermarket romanesc, dar prin jocul pretului in magazinele mici fata de retailer poti, treptat, sa ajungi sa reglezi putin piata si retailerul sa nu mai puna un adaos comercial foarte mare, sau, de fapt, gresesc, adaosul comercial la ei nu e foarte mare, ei castiga foarte mult si pretul este mare la raft din cauza cumulului taxelor pe care le impun prin contract (furnizorilor, n.r.)", a afirmat reprezentantul sindicatelor din industria alimentara.

 

Acesta sustine ca deschiderea supermarketurilor in marile orase a avut ca efect inchiderea magazinelor romanesti.

 

"Aparitia acestor supermarketuri in marile orase a dus la inchiderea magazinelor comerciantilor romani, magazine care poate nu aduceau un profit spectaculos, dar care dadeau de munca la cativa angajati, iar din micul profit putea sa traiasca o familie, ori, inchizandu-le, oamenii aceia au fost fortati sa treaca in somaj, si poate ca o parte din oamenii aia au fost determinati sa plece la munca in strainatate", a subliniat Frumosu.

 

Presedintele FNSIA a amintit ca inchiderea magazinelor romanesti a fost urmata de deschiderea de magazine apartinand companiilor multinationale. Acesta a acuzat si faptul ca locuitorii din mediul rural au ajuns sa se aprovizioneze tot de la hipermarketuri.

 

"Este important sa ai in interiorul localitatilor si afaceri romanesti, este important sa facem si noi, la sfarsit de saptamana, acele piete volante ale micilor producatori, nu stiu de ce nu invatam lucrurile astea bune din tarile dezvoltate ale Uniunii Europene. Dezvoltand si lanturi de magazine – nu doar cu produse alimentare - poate in acest fel sa existe concurenta pe piata, pentru ca astazi comertul se face in procent de peste 90% prin hipermarketuri - pentru ca si la tara tot de la hipermarket se aprovizioneaza", a sustinut reprezentantul sindicalistilor din industria alimentara.

 

Dragos Frumosu a mai declarat ca hipermarketurile au o politica de a proteja produsele de import.

 

"Tot ce stiti ca taxa de raft, taxa de revista, taxa de pozitie, toate aceste taxe intra in bugetul lor de marketing, sunt incluse in contractele pe care le incheie cu furnizorii de produse, si atunci pretul la raft este cu pana la 30% mai mare la foarte multe produse decat la poarta fabricii. Produsele din import sunt protejate", a spus Frumosu.

 

El sustine ca a cerut de multe ori Consiliului Concurentei sa aduca o dovada din care sa rezulte ca si produsele din import suporta taxele impuse de retaileri in Romania, dar "Consiliul Concurentei nu a facut" . In opinia presedintelui FNSIA, Romania suporta astfel transformarea din activitate de productie in piata de desfacere.



Poti fi interesat si de