Freshful a livrat aproape 30 de milioane de produse in 2023

Freshful a livrat aproape 30 de milioane de produse in 2023


In 2023, oamenii s-au orientat mai mult catre cumparaturile online si au ales sa puna in cos o diversitate mai mare de produse, inclusiv din cele de folosinta zilnica si alimente. Astfel, Freshful by eMAG, primul hipermarket 100% online din Romania, a atins o crestere de peste 119% a vanzarilor in 2023, cele mai cumparate produse fiind apa plata, patrunjelul, bananele si ceapa verde. In total, in 2023, in platforma au fost plasate aproape 900.000 de comenzi.

„Pentru noi, al doilea an de activitate incheiat a fost marcat de crestere, in care am observat ca oamenii sunt tot mai deschisi catre cumparaturile online si prefera sa economiseasca timpul petrecut la cumparaturi, plasand o comanda online, simplu si rapid. In 2023, oamenii au avut un interes crescut pentru achizitia online de produse alimentare. Clientii nostri au inteles ca este mai eficient sa nu mearga ei la cumparaturi si sa ne lase pe noi sa le aducem produsele de care au nevoie, in cateva ore, direct acasa. Astfel, am livrat de doua ori mai multe produse fata de anul trecut, ajungand la peste 29,6 milioane de produse intr-un singur an. Pentru 2024 ne asteptam de asemenea la cresteri, in conditiile in care segmentul de online este din ce in ce mai popular atunci cand vine vorba de cumparaturi FMCG si produse proaspete”, a declarat Andrei Popescu, general manager Freshful by eMAG.

 

Un client a alocat in medie un buget de 2.372 de lei in 2023 pentru cumparaturi si a plasat 7,5 comenzi. In cosul de cumparaturi, pentru o singura comanda, oamenii au pus pana la 21 produse din categorii diferite, in medie 32 de articole. Cea mai mare comanda a venit din partea unui client care a cumparat 187 de articole, din sapte categorii de produse diferite, in valoare totala de peste 9.500 de lei, iar cel mai fidel client a plasat pe toata perioada anului trecut 372 de comenzi. Clientii Genius sunt in continuare cei mai activi din platforma, reprezentand aproximativ 70% din totali utilizatori ai serviciului.

 

Pentru clientii care au ales sa faca cumparaturile online, faptul ca au uitat sa adauge un produs in cos nu mai e o problema. Freshful a dezvoltat functionalitatea Add to Order, cu ajutorul careia clientii care au uitat sa puna un produs in cos pot sa il adauge si dupa ce comanda a fost plasata. Astfel, 24% din totalul clientilor activi au folosit aceasta functionalitate la una din sase comenzi.

 

Intervalul orar preferat pentru plasarea comenzilor in 2023 a fost intre 11:00-13:00, in timp ce intervalul preferat pentru primirea comenzilor a fost impartit intre doua momente cheie ale zilei: 8:00-12:00 si 19:00-22:00.

 

Pentru a contribui la reducerea risipei alimentare, Freshful by eMAG a lansat pentru clientii sai sectiunea Save Me, unde sunt incluse produse cu vanzare accelerata astfel incat bunatatile sa poata fi consumate si nu aruncate. Astfel, in 2023, 10.5% din comenzi au continut cel putin un produs din categoria Save Me. In total, au fost salvate 142.600 de kilograme de alimente si 22.000 de oua.

 

Mai mult, programul „Pastreaza. Returneaza. Freshful recicleaza!” a functionat bine si in 2023, astfel ca Freshful a continuat sa colecteze pungile din hartie utilizate pentru livrarea cumparaturilor. In total, 18% dintre pungi au fost colectate de la clienti si trimise catre reciclare.



Poti fi interesat si de