Fermele Moraru, investitie de 1 mil. euro in prima ferma pentru cresterea traditionala a puilor in aer liber
Marti, 24 Decembrie 2024
Marti, 24 Decembrie 2024
Business-ul administrat de Alina si Catalin Moraru, parte a grupului Morandi, are o istorie de peste 30 de ani in sectorul avicol. De-a lungul anilor, compania a investit peste 30 de milioane de euro in modernizarea fermelor de pasari si a abatorului propriu, ajungand la 7 ferme de crestere a pasarilor pentru carne si oua si o capacitate de productie de 50.000 de tone pe an. Fermele Moraru comercializeaza 7 branduri de produse din carne si oua in reteaua de magazine proprii si in marile lanturi de magazine, avand o echipa formata din 400 de angajati.
Anul acesta, Fabrica de carne Morandi a obtinut locul al treilea in Topul National al Firmelor, pentru activitatea de procesare a carnii de pui, pe categoria intreprinderilor mari, conform clasamentului realizat de Camera de Comert si Industrie a Romaniei.
„Aceasta performanta confirma angajamentul companiei fata de calitate, siguranta alimentara si investitiile constante in tehnologii de ultima generatie”, a declarat Alina Moraru, Manager Marketing si Proiecte Fermele Moraru.
Ce ne puteti spune despre ferma pe care ati autorizat-o pentru cresterea traditionala in aer liber a puilor de carne? Ce presupune acest tip de crestere si la ce valoare s-a ridicat investitia?
In portofoliul companiei exista ferma Ivanesti din Vaslui, prima ferma autorizata din Romania pentru cresterea pasarilor in sistem “traditional crescut in aer liber”, asa cum este reglementat legal, respectand cele mai stricte norme europene privind bunastarea animalelor si modalitatea unica de dezvoltare a puilor. Investitia in aceasta ferma s-a ridicat la circa un milion de euro.
Puii sunt crescuti in aer liber, avand acces zilnic la spatii deschise, cu minimum 2 mp per pasare, sunt hraniti exclusiv cu boabe de porumb, fara organisme modificate genetic, fara antibiotice sau coloranti artificiali si provin din rase cu crestere lenta. Acestia se dezvolta natural, cel putin 82 de zile, avand un spor de crestere de maxim 30 grame pe zi, si sunt cunoscuti pentru o carne consistenta, gustoasa, suculenta, care au o savoare autentica. Puii provin dintr-o rasa rustica, neameliorata genetic, cu penaj colorat si piele galbuie.
Mai mult, ferma de la Ivanesti functioneaza complet cu energie regenerabila, ceea ce o face independenta energetic. Acest angajament fata de mediu reflecta o abordare sustenabila, menita sa reduca impactul asupra naturii si sa promoveze un model de agricultura responsabila.
Puii traditionali crescuti in aer liber sunt disponibili de aproximativ 3-4 ori pe an, datorita procesului natural de dezvoltare. Acestia pot fi gasiti sub numele de PUI DE CURTE in magazinele proprii, online pe Freshful, dar si in reteaua Carrefour, sub denumirea “Filiera Calitatii Carrefour – Pui traditional crescut in aer liber”.
Care sunt capacitatile actuale de productie si cum este impartit portofoliul de produse?
In cele 7 ferme proprii se cresc cu grija puii standard, puii cu crestere lenta (minim 57 de zile), puii crescuti traditonal in aer liber (minim 82 de zile) si gaini ouatoare crescute la sol.
Capacitatea de crestere a pasarilor este data de tipul de sistem de crestere, deoarece durata unei serii variaza:
Avem un portofoliu divers de produse din carne de pui, cu optiuni variate de ambalare si etichetare, precum: ATM, BDF, folie stretch, produse calibrate si etichetare C-wrap pe ambele parti ale produsului.
Mai mult decat un producator de carne de pui, Fermele Moraru inseamna respect pentru traditie, grija fata de animale si angajament pentru un mod de viata sanatos. Fie ca sunt PUI DE CURTE (pui crescuti traditional), PUIUL GOSPODARULUI (pui cu crestere lenta), PUISOR DE CURTE (pui de tip coquelet), COPIOSO (pui standard) sau COPIOSO GATA DE GATIT (semipreparate din pui cum sunt: burgeri, produse marinate, carnati sau chiftele), toate sunt realizate cu aceeasi atentie la detalii si respect pentru calitate.
Cum arata distributia produselor la nivel national? Luati in calcul sa mergeti la export?
Produsele noastre sunt disponibile in marile lanturi de retail din toata tara, inclusiv Carrefour, Auchan, Profi, Penny, Lidl, dar si in magazinele proprii din judetele Vaslui si Iasi. De asemenea, se pot achizitiona si online prin platforma Freshful.
In prezent vindem cantitati reduse la export, dar avand in vedere ca in anul 2025 vom creste considerabil atat capacitatea de productie in ferme, cat si capacitatea de procesare a carnii, deja avem planuri de dezvoltare a exporturilor.
Care au fost provocarile din industria carnii de pasare, anul acesta, si cum ati reusit sa le faceti fata?
Una din cele mai mari provocari actuale ar fi lipsa unei etichetari transparente a produselor din carne de pui care sa informeze consumatorul despre sistemul de crestere al pasarilor. Desi legislatia clasifica sistemele de crestere a puilor, nu exista obligativitatea de a le trece pe eticheta, asa cum se intampla, de exemplu, la oua.
Crestem pasari in toate sistemele, respectiv standard intensiv, sistem extensiv cu crestere lenta si traditional in aer liber. Avem propria metoda de clasificare (stele) marcata pe etichete, pentru transparenta deplina si pentru a ajuta consumatorii sa aleaga produsele care corespund cel mai bine nevoilor lor.
Din pacate, etichetele produselor din carne de pui aflate pe rafturile magazinelor contin informatii confuze, unele ilegale, care induc in eroare consumatorii. Acestia nu mai reusesc sa faca diferenta intre calitatea produselor existente, fiind manipulati de diversele mesaje de marketing neloiale.
Pe ce directii de dezvoltare va veti concentra anul viitor?
In 2025, ne vom concentra pe integrarea activitatii, respectiv sa infiintam propria fabrica de nutreturi pentru pasari. De asemenea, pentru viitor, dorim sa infiintam propria statie de incubatie.
O preocupare continua este cresterea capacitatilor de productie, precum si eficientizarea proceselor, inovatia in domeniu si adaptarea la cerintele consumatorilor.
Interviul integral cu Alina Moraru, Manager Marketing si Proiecte Fermele Moraru, despre evolutia business-ului in ultimii 30 de ani, dinamica pietei si provocarile din industria avicola, se regaseste in editia nr. 98 a revistei INDUSTRIA CARNII.RO.
In 2024, valoarea comenzii medii pentru burgeri s-a ridicat la 36,5 lei, iar cele mai multe solic...
Conform unui comunicat al ministerului, subiectele abordate cu sectorul pescaresc au vizat formel...
Proprietatea este compusa dintr-un teren in suprafata de 536 mp si o cladire din panouri sandwich...