Exporturile la semipreparatele din carne de la AGRICOLA s-au dublat

Exporturile la semipreparatele din carne de la AGRICOLA s-au dublat


In primele 8 luni ale acestui an, exporturile de semipreparate din carne de la AGRICOLA au crescut semnificativ, ajungand la 236 de tone, comparativ cu 98 de tone anul trecut, in aceeasi perioada.

lucica-benedic1In primele 8 luni ale acestui an, exporturile de semipreparate din carne de la AGRICOLA au crescut semnificativ, ajungand la 236 de tone, comparativ cu 98 de tone anul trecut, in aceeasi perioada.


Cresterea exporturilor la semipreparate si produse tip ready-meal in 2014 a fost parte a strategiei noastre de dezvoltare, in contextul in care incepand cu 2010 piata interna a semipreparatelor s-a contractat, stabilizandu-se ulterior. Din cele 1251 de tone de produse semipreparate pe care le-am comercializat pana la 31 august (cu 17% mai mult decat anul trecut), 236 de tone am exportat catre partenerii nostri externi. Anul acesta am adaugat in portofoliul clientilor deja existenti, din Anglia si Olanda, clienti de pe pietele din Franta si Danemarca, astfel incat am reusit sa crestem cantitatile exportate cu 140%, a declarat Lucica Benedic, directorul companiei Europrod SA, parte a Grupului AGRICOLA.

Pentru Europrod, cifra de afaceri corespunzatoare primelor 8 luni se ridica la 18,4 mil lei (cu 14% mai mult fata de primele 8 luni din 2013), din care exporturile reprezinta 20%.

Luna septembrie o vom incheia cu vanzari de 165 de tone de semipreparate si produse ready-meal, din care 35 de tone catre partenerii externi. Dorim in continuare sa dezvoltam parteneriatele externe si actionam in acest sens. Cat priveste piata interna, ne confruntam in continuare cu efectele diminuarii puterii de cumparare resimtite mai acut din 2010 incoace, care induc consumatorilor din Romania o perceptie usor diferita a raportului calitate pret. Pretul este in continuare un criteriu important in alegerea produselor ready-meal, iar pozitia de top in aceasta categorie nu se mentine usor. Tocmai de aceea, pastrand calitatea produselor, mizam pe inovatie, una dintre cele mai puternice caracteristici ale brandului AGRICOLA si pe diversitatea gusturilor si cerintelor din aceasta piata, a adaugat Lucica Benedic.

Astfel, ca urmare a rezultatelor unor teste de gust, au fost redefinite retetele pentru Nuggest si Cordon Bleu de Pui AGRICOLA - produse congelate tip ready-meal carora le-a fost redesenat si ambalajul (cutie personalizata), fiind imbogatite informatiile nutritive si sugestiile de pregatire. De asemenea, Snitelul de pui AGRICOLA ambalat la pungi personalizate de 640 grame, dedicat operatorilor HoReCa, a fost imbunatatit atat in ceea ce priveste gustul, cat si din punct de vedere al aspectului exterior, la sugestia clientilor Europrod. Se afla in pregatire o gama de 3 sortimente de produse ready-meal refrigerate (Snitel, Nuggets, Cordon Bleu de pui) ambalate la tavita, cu un gramaj de 200 grame si un pret la raft de pana la 7 lei, special pentru clientii nostri din retailul modern. De asemenea, ne gandim si la o gama de mixuri de legume cu carne, congelate, gatite deja, care trebuie doar incalzite, ambalate la tavite de 300g, cu un pret de pana la 10 lei la raft.

Europrod isi propune sa realizeze pana la sfarsitul anului 2014 o crestere de 10% a volumelor vandute, respectiv de 12% a cifrei de afaceri comparativ cu anul trecut.

Agricola este unul dintre cei mai mari producatori de carne de pui din Romania si principalul exportator din aceasta categorie, care in septembrie 2014 implineste 22 de ani de la infiintare.

In 2013, Agricola detine 16% din piata carnii de pui, este lider cu 19% din piata de semipreparate si produse de tip ready-meal, iar Salamul de Sibiu Agricola este lider in total segment Salam de Sibiu comercializat in Romania cu 51,1% cota de piata in valoare (Nielsen, februarie martie 2014).

Puiul Fericit, crescut cu cereale cel putin 57 de zile si certificat de DQS Germania, a fost premiat in data de 5 iunie 2014, la Bruxelles, de Institutul International pentru Testarea Calitatii Gustului - iTQi , cu doua stele de aur.

Agricola este caracterizata in primul rand prin diversitate si prospetime, fiind singurul furnizor din Romania care ofera pietei interne cele mai multe categorii de produse:

carne de pui refrigerata
preparate si specialitati din carne fierte afumate
salamuri crude uscate
semipreparate si produse tip ready meal din carne si vegetale
oua si praf de oua

Unul dintre cele mai importante atribute ale brandului Agricola este acela de inovator, in special in ce priveste noi concepte de prezentare a produselor:
Agricola este prima companie care a lansat in Romania sortimentele din carne de pui ambalate la tavita cu cryofilm, dupa care aceasta metoda de ambalare a fost preluata si de alti jucatori din piata.

Agricola este si primul brand de carne de pui care si-a asumat un demers de responsabilitate sociala, lansand in anul 2006 conceptul BIOSECURIZAT prin care a explicat oamenilor cum se aplica un plan de biosecuritate, crescand increderea populatiei in carnea de pui autohtona si sensibilizand autoritatile in scopul luarii unor masuri necesare in momente grele.

In anul 2007, continuand inovatiile in domeniul produselor proaspete si sigure, Agricola a lansat prima linie de ambalare in atmosfera controlata (sistem BDF) din Romania.

In 2009, Agricola a lansat in premiera un produs inedit pe piata romaneasca de carne de pui, Puiul familist, ce se prezinta intr-o formula inovatoare de ambalare - un astfel de produs conceput cu grija si din grija fata de consumatori si familiile lor.

In aprilie 2010, Puiul Antistres, comercializat in tavita minune, unica in Romania, in care se si gateste, a reprezentat solutia Agricola pentru gospodinele cu mai putin timp liber.

In iulie 2010, Agricola a lansat Puiul Fericit, crescut in ferme mici, hranit dupa o reteta cu 80% porumb si scos in aer liber, dedicat tuturor acelora care doresc sa-si aminteasca de gustul, culoarea si savoarea puiului crescut la curte.



Poti fi interesat si de