Export de succes al sistemului de business Angus. Modelul grupului Karpaten Meat este exemplar pentru intreaga Europa
Vineri, 08 Iulie 2016
Vineri, 08 Iulie 2016
Proiectul crearii unui business cu bovine de carne din rasa Angus a inceput inca de acum sapte ani, cand fondatorii au decis sa dea o sansa potentialului nelimitat al Romaniei.
De-a lungul timpului, s-au transformat de la antreprenori individuali la dezvoltatori corporativi, dar totul a inceput cu o idee si un vis. Pentru agricultorii curajosi, dotati cu spirit antreprenorial, Romania este tara cu posibilitati aproape nelimitate, asa cum afirma si directorul general al grupului de firme Karpaten Meat: Romania este tara cat poti vedea cu ochii, unde Samuel Widmer si Stefan Jung au gasit conditii ideale pentru productia de carne de vita de calitate superioara. Aceasta a fost ideea de baza a conceptului de la iarba la carne de vita de calitate, pentru ca Angusul din Carpati sa devina important in Europa. Astfel unitatea din Romania a devenit un model pentru viitorul tarilor din Europa de Est, o combinatie de succes a resurselor locale pentru productia de carne la standardele cele mai inalte. Scopul fondatorilor este ca tarile din Balcani sa livreze carne de calitate superioara pentru Europa. Cum a inceput totul si ce planuri au fondatorii acestui grup de firme ne povesteste directorul general al grupului, domnul Samuel Widmer.
De ce un business cu Angus in Romania?
Fie ca vorbim de Bulgaria, Romania, Ucraina sau Serbia, toate tarile din Europa de Est ofera un potential excelent pentru cresterea bovinelor de calitate. In multe tari exista suprafete mari de pasune iar preturile terenurilor sunt mici in comparatie cu Europa de Vest, la fel si salariul mediu. Aceste conditii favorabile conduc la o schimbare si anume la o crestere a productiei de carne si a efectivului de bovine in tarile din Balcani. Noi am recunoscut aceasta tendinta si am creat in Romania un nucleu functional de taurine Angus, precum si o retea de productie de vitei Angus prin intermediul programelor pe care le oferim partenerilor nostri din intreaga Europa. Sistemul nostru Angus se bazeaza pe cooperare atat pentru reproductie, cat si pentru ingrasare. Prin urmare, putem realiza avantaje economice comune, prin specializarea in etape individuale de productie. In plus, noi oferim contracte de furnizare si de achizitie rentabile, cu beneficii de ambele parti.
In unitatea de productie din Romania, la ce efective Angus ati ajuns in prezent? Care este strategia de dezvoltare a businessului in anii urmatori?
Ferma de azi, Karpaten Meat Romania, este compusa dintr-o ferma de bovine de reproductie Angus, doua ferme de ingrasare si o ferma de carantina si de import/export. Aceste ferme sunt populate cu 3.000 de bovine in ferma de reproductie si 2.500 de capete in ferma de ingrasare. Cresterea, ingrasarea, comercializarea bovinelor si a carnii de vita Angus a fost conceput ca un sistem complet de mare succes. Karpaten Meat implementeaza acest model de succes si in alte tari din Balcani. Astfel strategia companiei din punct de vedere al dezvoltarii unui business cu bovine reprezinta continuarea extinderii retelei de producatori de taurine Angus in Romania si crearea de noi piete in tari precum Bulgaria, Serbia si Muntenegru, unde interesul pentru acest business a crescut semnificativ in ultimii ani.
Cat de deschisi sunt astazi fermierii atat cei locali cat si cei din alte tari sa investeasca in aceasta rasa?
Interesul este in continuare foarte crescut pentru ca acest business este unul profitabil, avand in vedere ca randamentele sunt ridicate, situate la peste 15% din cifra de afaceri obtinuta si undeva la 10% din investitia initiala din primul an. Subventiile pentru bovina de carne se situeaza in momentul de fata la 400 euro/cap/an la care se adauga si subventia de teren de minimum 120 euro/hectar pe an.
In concluzie, ceea ce noi facem este sa transferam partenerilor nostri in primul rand experienta si cunostiintele noastre in domeniu si sa dezvoltam acest sistem. Acest know-how este forta motrica din spatele expansiunii companiei. Practic, vrem sa obtinem cea mai mare valoare in tara unde ne dezvoltam. Acesta este motivul pentru care accentul este in prezent pe dezvoltarea unei retele de parteneri pe termen lung in diferite tari. Una dintre cele mai mari provocari este de a face produsul usor de inteles si de a stabili canalele de distributie. Un bun exemplu este Romania, unde producem un numar mare de carcase Angus, vandute pe piata interna si externa.
Interviul integral il puteti citi in revista INDUSTRIA CARNII.RO, editia 47
Reprezentantii sectorului agroalimentar romanesc pot transmite, pana pe 2 februarie 2018, contrib...
Autoritatile sanitar-veterinare din Brasov au anuntat ca interzic organizarea de targuri pentru v...
Compania AGRICOLA MAGAZINE are, incepand cu 15 ianuarie 2018, o noua conducere executiva, care ma...