Elit: Prioritatile pentru 2025 sunt eficientizarea productiei si dezvoltarea portofoliului
Joi, 20 Martie 2025

Joi, 20 Martie 2025
In 2024, segmentul de preparate din carne a continuat sa creasca, insa intr-un ritm moderat, influentat de inflatie, schimbarile fiscale si preferintele consumatorilor pentru produse mai sanatoase si convenabile, sustin reprezentantii Elit, parte a grupului Smithfield. Piata a fost marcata de o consolidare a brandurilor mari, care au investit in inovatie si sustenabilitate, dar si de o cerere tot mai mare pentru produse ready-to-eat, pe fondul dorintei de comoditate si al reducerii risipei alimentare.
Evolutia consumului in 2024
„Comportamentul de consum a suferit ajustari importante in 2024. Consumatorii au devenit mai atenti la raportul calitate-pret, iar fenomenul de downtrading a fost vizibil in segmentele de pret mediu, unde consumatorii s-au orientat fie catre produse mai ieftine, fie catre branduri cu oferte mai atractive. Totusi, segmentul premium a continuat sa creasca, mai ales datorita interesului pentru produse mai sanatoase, fara aditivi si cu ingrediente naturale”, explica Dan Buda, Chief Sales Officer Elit.
Evolutia comportamentului consumatorilor, care va pune presiune pe branduri pentru a inova si a oferi produse mai accesibile, ramane un punct fierbinte anul acesta, este de parere executivul. Lista provocarilor este completata de cresterea costurilor materiilor prime si a energiei, care va afecta costul de productie, si modificarile fiscale si reglementarile mai stricte, ce vor impune costuri suplimentare pentru conformare.
Una dintre ele se refera la „Ordonanta trenulet”, care va avea un impact semnificativ asupra industriei alimentare, in special prin cresterea taxelor si a costurilor administrative.
„Pentru a atenua impactul, mizam pe optimizarea costurilor, investitii in eficienta si dezvoltarea de produse cu un raport calitate-pret cat mai competitiv”, mentioneaza Dan Buda.
Focus pe mentinerea competitivitatii
Anul acesta, printre prioritatile companiei se afla extinderea si diversificarea portofoliului de produse, eficientizarea productiei si optimizarea lantului logistic, dezvoltarea retelei de distributie si consolidarea parteneriatelor.
„De asemenea, continuam investitiile in sustenabilitate, digitalizare si utilizarea AI, pentru a raspunde cerintelor pietei si noilor reglementari”, adauga reprezentantul Elit.
Bugetul de investitii este directionat in principal catre modernizarea productiei, logistica si inovatie de produs, cu scopul de a raspunde mai bine cerintelor pietei si de a mentine competitivitatea in fata provocarilor economice.
Articol publicat in editia nr. 99 a revistei INDUSTRIA CARNII.RO.
Suma platita este in valoare de aproximativ 10,62 milioane de lei si se acorda de la bugetul de s...
Dupa descoperirea a 16 porci morti, diagnosticul a fost confirmat de catre IDSA Bucuresti, iar se...
Magazinul deschis in cadrul unui parteneriat menit a aduce mai aproape de consumatori produsele a...