Eficiența operațională și soluțiile sustenabile sunt priorități pentru SALBAC
Marti, 30 Septembrie 2025

Marti, 30 Septembrie 2025
Salbac SA, compania specializată în producerea salamurilor crud-uscate și a preparatelor din carne din cadrul Grupului Agricola - în ceea ce privește cele mai importante modificări la nivel de consum – remarcă o creștere a interesului pentru produsele marcă privată a retailerilor, sortimente ce au un parcurs crescător într-o mare măsură datorită prețului avantajos pe care-l afișează, cât și o creștere a sub-segmentului de feliate.
"Evoluția pieței de mezeluri este influențată direct de mai multe provocări cu care ne confruntăm în prezent. Presiunea fluctuaţiilor de preţ din amonte continuă să fie principala provocare cu care ne confruntăm ca procesatori. Indiferent de contextul economic, business-ul nostru a rămas fidel strategiei de vânzare a produselor crud-uscate premium. Aceste produse se diferenţiază printr-un conţinut ridicat de materie primă de calitate achiziţionată din statele UE fără incidenţa PPE, ceea ce implică o structură de cost semnificativă. Păstrarea calităţii produselor implică asumarea riscului reducerii marjelor de profit, pe fondul creşterii continue a costurilor de producţie. Carnea (porc, vită, oaie) reprezintă un element definitoriu, iar în 2025 am înregistrat pe anumite grupe cresteri de 40% faţă de anul anterior. La aceste presiuni se adaugă majorarea costurilor cu energia, eliminarea facilităţilor salariale, creşterea accizelor la carburanţi şi alte componente esenţiale din structura totală de producţie", afirmă Angelica Bobouțanu ŞMIL, director general Salbac SA.
Vânzările pentru sortimentele din portofoliul de mezeluri ale brandului Agricola, în prima jumătate a acestui an comparativ cu perioada similară din 2024, înregistrează o menținere atât pe segmentul de crude-uscate (și chiar o creștere ușoară pe segmentul Salamul de Sibiu), cât și pe segmentul de preparate fierte-afumate și proaspături.
Consumul mezelurilor urmează un ușor trend în scădere, cauzele identificate prin cercetări de piață fiind legate de schimbarea obiceiurilor de consum, care este reflectată de creșterea ponderii segmentului de fast-food, patiserie, street food etc.
Strategia de business Salbac pentru perioada următoare este una de consolidare și adaptare continuă. Echipa managerială se concentrează pe menținerea poziției de lider în categoria de salamuri crud-uscate și lider detașat pe produsul Salam de Sibiu Agricola.
„Dezvoltarea brandului Agricola rămâne o prioritate, prin menținerea unui standard ridicat de calitate, diferențiere în piață și adaptare constantă la cerințele clienților și consumatorilor noștri. Într-un context economic marcat de instabilitate – de la inflație și creșterea costurilor de producție, până la modificări legislative frecvente – rămânem atenți la evoluțiile pieței și ne calibrăm acțiunile cu prudență. Pornind de la capacitatea de reziliență a companiei noastre și disciplina operațională menținută constant în ultimii ani, estimăm că vom încheia anul cu o cifră de afaceri apropiată de anul precedent”, declară directorul Salbac.
Producătorul băcăuan ia în calcul mai multe direcții de investiții, însă precizează că va păstra o abordare prudentă. Prioritățile Salbac sunt modernizarea echipamentelor, creșterea eficienței operaționale și adoptarea unor soluții care susțin sustenabilitatea pe termen mediu și lung.
De asemenea, lansarea de noi produse este considerată în continuare extrem de importantă - mai ales într-o perioadă considerată relativ dificilă pentru piața mezelurilor. Salbac apreciază că anul 2025 va fi un an de „stabilizare”, mai ales că vine pe fondul unor ani cu inflație crescută și presiuni pe costuri/preț. Eficiența operațională, diferențierea de brand și orientarea către acele segmente care încă au tracțiune de vânzare vor reprezenta piloni importanți în dezvoltarea și modelarea acestei industrii pe termen mediu și lung.
Anuga 2025 a reunit, în centrul expozițional din Köln, peste 8.000 de companii din 110...
Această deschidere marchează finalizarea integrării celui de-al doilea magazin preluat de la rețe...
Potrivit sursei citate, la sacrificări, au fost consemnate în august 42.000 de bovine (vs 4...