Echipa INDUSTRIA CARNII.RO, prezenta la Food and Drinks Chisinau

Echipa INDUSTRIA CARNII.RO, prezenta la Food and Drinks Chisinau


Food and Drinks, expozitia internationala specializata pe produse alimentare si materii prime pentru producerea acestora, editia a XXIII-a, a luat startul ieri la Chisinau.

ic moldexpo 1Food and Drinks, expozitia internationala specializata pe produse alimentare si materii prime pentru producerea acestora, editia a XXIII-a, a luat startul ieri la Chisinau.
Jurnalistii publicatiei INDUSTRIA CARNII.RO participa, zilele acestea, la expozitie, pentru a se informa cu privire la cele mai noi tendinte in comertul cu alimente si pentru a afla dificultatile cu care se confrunta fermierii moldoveni. Cei mai importanti producatori si fermieri si distribuitori autohtoni si din strainatate s-au reunit in Capitala Republicii Moldova pentru a isi prezenta noile produse si marci si pentru a promova pe piata produsele alimentare si bauturi organice de inalta calitate. Evenimentul s-a afirmat drept o platforma de comunicare intre marile retele comerciale si producatori, oportunitate de a gasi canale noi si sigure de vanzare, atat de importante mai ales cu cat sectorul agricol din Republica Moldova trece printr-o perioada dificila. Principala problema, in viziunea presedintelui Federatiei Nationale a Fermierilor din Moldova, Vasile Mirzenco, este ca majoritatea gospodariilor de fermieri nu sunt dispuse sa asigure pe deplin aprovizionarea regulata a magazinelor cu produse. Cel mai important este ca fermierii trebuie sa recunoasca necesitatea organizarii corecte a afacerii lor, a crearii unor cooperative pentru dezvoltarea durabila a intreprinderilor.

Supermarketurile locale sunt dispuse sa majoreze numarul de furnizori din contul producatorilor agricoli autohtoni, astfel ca pe rafturile magazinelor apar tot mai des legume, fructe si alte produse agricole moldovenesti.

Cele mai mari supermarketuri din Republica Moldova, N1, Fourchette, Green Hills Market, Linella si Fidesco, isi ofera spatiile comerciale producatorilor autohtoni de produse alimentare in Zona Retail din cadrul expozitiei Food and Drinks. Este pentru prima oara cand producatorii au posibilitatea nu doar sa-si prezinte produsele, dar si sa incheie contracte de livrare a marfii direct pe rafturile celor mai mari retele de magazine.

Potrivit unui reprezentant al retelei de magazine Linella, scopul principal al participarii la expozitia Food and Drinks este de a atrage noi furnizori. El a mentionat ca intreprinderea, urmarind politica sa de sustinere a producatorilor autohtoni, este cointeresata in extinderea numarului de furnizori a produselor moldovenesti proaspete si de calitate inalta. Astfel, potrivit reprezentantului Linella, supermarketul este deschis pentru dialog si cooperare cu toti producatorii agricoli din Moldova.

Reprezentantii Fidesco, de asemenea, au remarcat faptul ca participarea este o oportunitate de a incheia contracte de furnizare a produselor agricole atat cu producatorii autohtoni, cat si cu cei de peste hotare. In aceasta privinta, Fidesco a creat un program de stimulare a producatorilor si fermierilor acordand diverse beneficii. Interactiunea cu agricultorii moldoveni face parte din mecanismul companiei orientat spre imbunatatirea continua a calitatii produselor si serviciilor oferite de supermarketul Fidesco. In plus, compania mizeaza pe posibilitatea atragerii unor specialisti in domeniul agriculturii.

Food and Drinks este un proiect expozitional unic in Moldova, dedicat profesionistilor sectorului alimentar. Expozitia se desfasoara la Chisinau, in perioada 25 29 mai, cu sprijinul Ministerului Agriculturii si Industriei Alimentare al Republicii Moldova.



Poti fi interesat si de