Doru Vremes, RIA DO: “Creste interesul producatorilor romani pentru echipamente si utilaje de calitate”
Marti, 21 Martie 2023
Marti, 21 Martie 2023
Cum a fost anul 2022 pentru business-ul Ria Do si ce noutati ati propus pietei din Romania?
Comentand activitatea noastra pe parcursul anului 2022, la diverse intalniri (expozitii) cu alte firme partenere sau concurente, am realizat ca in ultimii cativa ani chiar si pe parcursul pandemiei, au existat cresteri in consumul de produse alimentare (carne) motiv care a generat si o cerere de utilaje moderne sau schimbarea celor existente cu altele mai performante. Deci, a fost un an bun, nu am stat cu mainile incrucisate, am facut eforturi sa ne sustinem clientii.
Ca noutati, RIA DO a prezentat in cadrul evenimentelor de anul trecut masini de injectat si tumbler, celule de fierbere, afumare, dispozitiv de fragezit carnea, masina de facut snitele si un modern frigider de maturare a carnii.
In unele cazuri, referitor la producatorii de utilaje din C.E., vreau sa precizez ca eficienta utilajelor pe care le reprezinta RIA DO este egala cu ale unor renumiti producatori din Germania reprezentate de alte companii. Pe strada nu circula doar Mercedes-uri si BMW-uri, astazi toate masinile sunt bune, le diferentiaza designul, producatorul si optiunile. Motoarele si electronica sunt aceleasi la toate.
Categoria articolelor vandute este diversa, asa ca pot vinde 1 cutit sau 100, iar maine o celula de afumare sau un cutter. Avem o activitate care ne acopera tot programul si posibilitatile de desfasurare comerciala.
Lucram de 25 de ani in sistem de magazin sau En-gross. Nu iesim pe teren ca alte firme cu vanzatori care bat la usi. Echilibram mai nou activitatea intre industria carnii, a laptelui si HoReCa. Echipam bucatarii, cantine, diverse spatii comerciale, de preparare si chiar si street-food.
Cum vedeti piata romaneasca la acest moment? Catre ce se indreapta producatorii romani (calitate sau pret)?
Producatorii si consumatorii romani se indreapta spre calitatea produselor, a luat amploare cerinta preparatelor traditionale care in sistemul industrial sunt greu de produs, deoarece tehnica este avansata iar preparatele traditionale se lucreaza mai simplu, uneori empiric si sunt foarte bune.
Nu au un termen de garantie lung si nu sunt economice si de aceea apar la vitrine cu un pret mult mai mare. De cealalta parte, din cauze bine stiute de noi, situatia economica deficitara face ca o mare majoritate a clientilor sa prefere produsele ieftine si pentru care inca stau la cozi.
Referitor la calitatea utilajelor, aceasta nu este contestabila. Este ca la masini, platesti marca si optionalele. Este foarte important sa alegi capacitatea de care ai nevoie.
Cunosc cativa producatori care acum sunt in top 5 si au inceput activitatea cu utilaje poloneze, bulgaresti sau second hand, in urma cu 25 de ani, iar acum fabricile lor sunt automatizate si robotizate. Le-am urmarit evolutia, am lucrat si am colaborat cu ei la vremea respectiva si ii admir pentru ceea ce au realizat. Acesti investitori nu aveau ca pregatire nicio legatura cu industria carnii.
Care sunt proiectele pe care vi le-ati stabilit in 2023?
Pentru anul care a inceput, asteptarile noastre sunt rezervate din cauza instabilitatii prezentate in media si simtite pe pielea noastra. Apoi, evenimentele politice din jurul Romaniei si manifestarile tectonice ne fac sa ne indoim de mari planuri de viitor.
In incheiere, le doresc partenerilor in afaceri si celor care au atins apogeul mult succes si in continuare le apreciez efortul pe care l-au facut sa ajunga in aceasta pozitie.
Doresc sa ii mentionez pe Eugen CAPRA si Dorinel NICULAE - cei doi Magicieni ai evenimentelor organizate pentru producatorii de carne, lapte si patiserie, crescatorii de animale si producatorii de vinuri care au reusit sa-i reuneasca cu Maestrii HoReCa si retail. Evenimentele expozitionale sunt mai complexe, iar de la an la an mai mari si mai bine organizate. Am inteles ca anul acesta vor fi mari surprize!
Interviu publicat in editia cu numarul 87 a revistei INDUSTRIA CARNII.RO.
Aceste criterii sunt si cele care au stat la baza desemnarii brandului Fragedo, drept „Nr. ...
Conform unui comunicat al MADR, printre subiectele ridicate de oieri au fost mentionate subventii...
Institutia Prefectului Salaj a precizat ca Centrul Local de Combatere a Bolilor (CLCB) a adoptat,...