Director de companie: Fermierii trebuie ajutati sa adere la agricultura digitala

Director de companie: Fermierii trebuie ajutati sa adere la agricultura digitala


Agricultura devine digitala, totul in jurul nostru este in schimbare si, din acest motiv, fermierii trebuie sa fie ajutati sa intre in aceasta zona, a declarat Valerian Istoc, director de dezvoltare si marketing al Agrii Romania.

"Agricultura sau bazele ei sunt aceleasi. De fiecare data, trebuie sa ne intoarcem la baza ca sa vedem ce putem sa imbunatatim. Componenta de nutritie si sol are o pondere foarte importanta in productie. Fermierii, de multe ori, aplica ingrasaminte asa cum stiau ei, dupa niste recomandari mai vechi. Genetica pe care o folosesc are alte pretentii, mult mai ridicate si atunci va trebui sa ne adaptam sau sa ii ajutam cu tehnologii complete pe partea aceasta. Trebuie sa avem grija de sol si sa respectam legislatia de mediu, pentru ca este din ce in ce mai stricta (...) In ceea ce priveste agricultura digitala, vedem ca totul in jurul nostru este in schimbare si trebuie sa-i ajutam si pe fermieri sa intre in aceasta era digitala. Se vad beneficiile si pot sa se ajute mai eficient de aceste resurse. Nu este usor sa-i convingem, dar acum, dupa trei ani de cand am intrat pe acest segment, gradul de intrare pe piata a noilor tehnologii este mult mai mare", a spus Istoc.

 

Acesta a mentionat, totodata, ca, prin intermediul accesarii proiectului european Orizont 2020, compania si-a propus sa identifice si sa selecteze varietati si solutii destinate fermierilor.

 

"Noi identificam nevoia agronomica, ce credem ca trebuie imbunatatit, ce are nevoie fermierul si apoi efectiv le in camp, le testam venim cu o recomandare catre fermieri. Deja nu mai discutam despre produse, ci despre tehnologii. Aici, totul integrat in functie de conditii, de localitate, de ferma. Mergem cat mai mult personalizat, pentru ca pretentiile au crescut. Daca inainte fermierii, acum zece ani, faceau 3-4 tone la grau si era o productie buna, acum sub 6-7 tone deja se plang ca nu au obtinut ceea ce trebuie. Atunci, si noi trebuie sa venim in sprijinul lor sa-i ajutam ca soiurile sa atinga potentialul genetic. Scopul nostru nu este sa devenim amelioratori, adica sa producem noi samanta, ci sa luam de la partenerii nostri din piata, sa testam si apoi, pe baza acestor testari sa mergem cu cea mai buna recomandare regionala catre fermieri. In felul acesta, si noi, si fermierul sunt multumiti. Pentru aceasta, la nivel de grup, am intrat si intr-un proiect european - Orizont 2020 – in care avem ca scop principal aceasta componenta de identificare si selectare a varietatilor si solutiilor", a afirmat reprezentantul Agrii Romania, in cadrul unei conferinte de lansare a noii identitati de companie.

 

Grupul britanic Origin Enterprises PLC a investit, in urma cu patru ani, in companiile Comfert si Redoxim, iar rezultatul este rebrandingul celor doua nume sub titulatura Agrii Romania.

 

Potrivit datelor oficiale, la ora actuala, compania detine, la nivel national, 25 de puncte logistice, 55 de fitofarmacii proprii si are o amprenta de peste 1,8 milioane de hectare, dintre care 175.000 de hectare digitalizate. De asemenea, portofoliul cuprinde 7.000 de fermieri parteneri.

 

La nivel international, Agrii este un brand deja consacrat in Marea Britanie si Polonia, iar, odata cu intrarea pe piata din Romania, pe harta apar si afacerile derulate in Ucraina.



Poti fi interesat si de