Dia isi vinde magazinele din Franta, Carrefour printre posibilii cumparatori
Vineri, 09 Mai 2014
Vineri, 09 Mai 2014
Grupul spaniol de distributie Dia, numarul trei mondial pe piata de hard-discount, a anuntat ca a scos la vanzarea toate magazinele sale din Franta, transmit AFP si Reuters.
Pe fondul ingrijorarilor celor aproximativ 7.500 de angajati, grupul spaniol a dat publicitatii un comunicat in care isi anunta intentia de a vinde toate cele aproximativ 900 de magazine pe care le are in Franta.
Insa liderul sindical Evelyne Beaux avertizeaza ca 'va avea loc o preluare dar este evident ca niciun grup nu va prelua toate magazinele'. Evelyne Beaux estimeaza ca intre 200 si 250 de magazine care au o medie de cinci angajati vor fi inchise.
Potrivit Agerpres, grupurile Carrefour si Casino ar putea fi interesate de preluarea retelei de magazine Dia din Franta, care are o prezenta puternica in regiunile Paris, Lyon si Marsilia. Nici Carrefour si nici Casino nu au dorit sa faca comentarii.
In anul 2013, Dia France a inregistrat pierderi de 17,9 milioane de euro, in conditiile in care vanzarile sale au scazut cu 10,9% pana la 2,18 miliarde de euro. Banca spaniola Sabadell estimeaza ca activitatile Dia din Franta au o valoare de aproximativ 500 milioane de euro, inclusiv datoriile.
Carrefour a detinut Dia pana in vara lui 2011 cand s-a separat de aceasta companie pe care a listat-o la bursa de la Madrid. In prezent, Dia are 6.487 magazine la nivel mondial, dintre care 865 in Franta (635 magazine proprii si 230 in franciza), fiind prezent pe pietele din Spania, Portugalia, Argentina, Brazilia, China si Franta.
Reprezentantii sectorului agroalimentar romanesc pot transmite, pana pe 2 februarie 2018, contrib...
Autoritatile sanitar-veterinare din Brasov au anuntat ca interzic organizarea de targuri pentru v...
Compania AGRICOLA MAGAZINE are, incepand cu 15 ianuarie 2018, o noua conducere executiva, care ma...