Desi costurile cresc enorm, Agricola nu face rabat la calitatea produselor sale

Desi costurile cresc enorm, Agricola nu face rabat la calitatea produselor sale


Daca in 2020 inchiderea HoReCa a afectat major cea mai pare parte a productiei de carne si preparate din carne, anul acesta a adus din al doilea semestru cresteri in serie a unor costuri de productie.

Din perspectiva AGRICOLA, anul 2021 a accentuat si mai mult lipsa de predictibilitate care a inceput sa se manifeste de la inceputul crizei sanitare. Evident, companiile Grupului Agricola au inceput acest an asemenea majoritatii jucatorilor din piata cu asteptarile revenirii macar la o noua normalitate, date fiind previziunile economice la acel moment, schimbarile de comportament ale oamenilor, evolutia pandemiei.

 

“Ne aflam, insa, acum in situatia de a face fata unor scumpiri fara precedent, care se manifesta concomitent cu valul patru al pandemiei, context care va influenta semnificativ si evolutia economica la acest final de an. Companiile noastre si-au planificat activitatea pentru anul in curs inca din anul precedent: achizitia de gaini de reproductie si tot fluxul la carne de pui se construieste cu cel putin un an inainte, iar odata lansat nu poate fi oprit decat cu daune insemnate. Acelasi lucru se intampla la productia de oua consum, chiar si la aceea a salamurilor crud-uscate si nu mai vorbim de produsele din lapte! Tot timpul ne-am straduit ca prin imbunatatirea activitatii operationale, prin optimizarea de procese sa realizam o cat mai buna gestiune a costurilor. Vom continua in aceasta directie, dar cred ca marjele de profit - si asa mici in aceasta industrie - vor avea de suferit. Vom vedea cum reactioneaza piata la aceste evolutii, insa noi suntem decisi sa nu degradam calitatea produselor ca mod de gestionare a acestei presiuni imense pe costuri”, a declarat Grigore Horoi, presedintele Grupului de firme Agricola.

 

Toate aceste scumpiri – materii prime, materiale auxiliare, utilitati, prestari servicii logistica si transport - vin intr-o perioada deja dificila: in activitatea de crestere a puilor si comercializare a carnii de pasare vorbim de produse considerate de baza, ce au marje mici de profit, iar activitatea de procesare a carnii este deja de mai multa vreme sub presiunea crizei provocate de pesta porcina. Si toti, deodata, am intrat intr-o criza sanitara agresiva. Toti acesti factori vor afecta cu siguranta, intr-o buna masura, indicatorii de business.

 

Grigore Horoi crede ca „este mica probabilitatea de a se reusi acoperirea acestor scumpiri doar din marjele producatorilor. Noi, Agricola, suntem decisi sa mentinem calitatea produselor noastre, insa vom asista probabil si la cresterea preturilor la raft pentru unele categorii de produse din carne”.

 

Producatorul din Bacau a demarat un amplu proces de cercetare de piata care priveste brandul AGRICOLA pentru ca, in functie de rezultate, sa analizeze / reanalizeze SKU-urile cu care brandul este prezent la raft, noi oportunitati, pozitionari si, evident, comunicarea catre consumatori. Potrivit Agricola, consumatorul roman nu renunta foarte usor la produsele preferate din cosul de cumparaturi, mai ales cand vine vorba de mancare. Asteptarile pentru acest sfarsit de an, pe fondul scumpirilor generale, sunt ca majoritatea consumatorilor sa fie foarte atenti la ceea ce cumpara si sa reactioneze mai mult la promotiile de pret, insa previziunile nu indica scaderi semnificative in consum pe categoriile carne si produse din carne, fata de anul trecut, desi compania admite posibilitatea ca produsele varf de gama, cele mai scumpe, sa resimta un recul mai mare in urma acestor scumpiri.

 

„Insa, revin cu acest deziderat pe care toate companiile Grupului Agricola il asuma: nu vom face rabat la calitate la niciunul din produsele noastre ci, dimpotriva, vom accesa toate canalele optime prin care sa comunicam consumatorilor nostri toate atributele de calitate, relevante, ce fac diferenta dintre produsele noastre si celelalte existente in rafturi” – subliniaza presedintele Agricola, Grigore Horoi.

 

Agricola va face tot posibilul sa consolideze pozitia castigata in piata de puii proveniti din gaini cu crestere lenta - crescuti si ingrijiti 100% fara antibiotice.

 

Compania specializata in salamuri crud-uscate Salbac va dezvolta in continuare produse in zona medium-plus / premium pe care le va testa in piata, iar Europrod, specializata in ready-meals, pregateste noi sortimente de produse asteptate de consumatori: crispy fillet, crispy bites, strips picante si nepicante, file de pui cu susan - care se afla acum in curs de listare in marile retele de magazine. De asemenea, are in testare/ productie doua sortimente de burger, unul din carne de vita, iar altul din carne de vita si carne de porc.

 

Nu in ultimul rand, Avicola Lumina are in derulare un proiect prin care produsele sale functionale, Ouale Ochioase si Ouale Inimoase (imbogatite deja pe cale naturala cu luteina, Omega 3 si antioxidanti) vor fi imbogatite si cu Zinc.

 

Companiile Grupului Agricola investesc in fiecare an aproximativ opt milioane euro pentru intretinere - modernizare, inlocuire echipamente, refaceri de infrastructura, si altele. Pentru 2022 continuam proiectul de extindere a abatorului de pasari, avem proiecte de dezvoltare la Salbac, Europrod si Avicola Lumina, “dar toate vor fi puse in opera DOAR DACA premisele economice (resurse de finantare, piata pentru produse, s.a.m.d.) ne vor stimula sa o facem, arata Grigore Horoi. Atentia noastra este focusata pe manifestarile / transformarile care au loc in piata romaneasca, insa observam si tot ceea ce se intampla pe piata internationala. Asa cum brandul AGRICOLA deja a demonstrat, includem in planurile noastre produse caracterizate de inovatie si valoare adaugata care sa surprinda in mod placut consumatorii si, in acelasi timp, sa raspunda ori sa vina in intampinarea nevoilor acestora. Avem in prezent mai multe proiecte in lucru, cu ajutorul carora ne vom consolida pozitia de companie inovatoare in perceptia consumatorilor nostri, un brand care ofera o larga varietate de produse de foarte buna calitate, proaspete, sigure si sigur in directia cresterii calitatii vietii.”

 

Articol publicat in editia 79 a revistei INDUSTRIA CARNII.RO.



Poti fi interesat si de