De Sarbatori, romanii cumpara in principal alimente si cadouri

De Sarbatori, romanii cumpara in principal alimente si cadouri


In topul categoriilor de produse pe care romanii le vor cumpara pentru sarbatorile de iarna se afla mancarea/ alimentele de baza (97%), cadourile (87%), cosmeticele/ produsele de igiena personala (81%), articolele pentru gospodarie cum ar fi solutii de curatare, detergenti etc (80%) si bauturile alcoolice/ racoritoare (77%), o arata cel mai nou studiun iSense Solutions.

Bugetul mediu alocat pentru aceste cumparaturi este de 478 lei pentru mancare/ alimente de baza, 464 de lei pentru cadouri, 170 de lei pentru cosmetice, 151 de lei pentru articole pentru gospodarie si 167 de lei pentru bauturi.

 

Jumatate dintre romanii din mediul urban vor achizitiona anul acesta si decoratiuni (51%) si vor scoate din buzunar in medie suma de 136 lei, sau vor avea diverse cheltuieli pentru distractie/ relaxare (49%) care vor costa in medie 413 lei.

 

In medie, romanii din mediul urban aloca pentru toate cheltuielile din perioada sarbatorilor suma de 2,321 lei.

 

Intrebati de unde vor face cumparaturile pentru masa de sarbatori, in topul preferintelor romanilor din mediul urban se afla Lidl (60%), Kaufland (55%) si Carrefour (29%). 18% declara ca merg la piata, in timp ce 16% prefera magazinele mici de cartier – categoria 46-65 ani cumpara seminificativ mai mult de la producatorii locali sau piata (22%, respectiv 23%). Daca pentru masa de sarbatori romanii utilizatori de Internet declara ca prefera supermarketurile, pentru achizitionarea cadourilor, online-ul este prima optiune, urmata de supermarketuri si mall-uri.

 

Si pentru ca una dintre traditiile de sarbatori este primirea si oferirea cadourilor, majoritatea romanilor din mediul urban (83%) vor cumpara cadouri pentru membrii familiei.

 

O treime (34%) declara ca vor achizitiona cadouri si pentru prieteni. Dorinta de a oferi cadouri prietenilor este mai mare in randul tinerilor cu varsta cuprinsa intre 18-24 ani  (60%), si in randul categoriei de varsta 46-65 ani (62%) .

 

In plus, au fost mentionate si cadourile luate colegilor de munca (Secret Santa).  Conform informatiilor extrase din Comunitatea online iSense Solutions Modern Consumers aceasta noua traditie este perceputa ca avand si avantaje (cunoasterea colegilor, prilej de socializare, relaxare si iesire din rutina zilnica), dar si dezavantaje (nu cunosti persoana aleasa, cadourile nu sunt potrivite, colegi nemultumiti, bugete depasite).

 

Aproape jumatate dintre romanii din mediul urban (47%) au inceput  sa achizitioneze cadouri cu 4 saptamani inainte de sarbatori, iar procentul este mai mare in randul femeilor (53% vs 42% in randul barbatilor).  Femeile se dovedesc a fi mai atente la organizarea si planificarea cumpararii cadourilor pentru sarbatori.

 

Cele mai populare cadouri ce vor fi oferite la sarbatorile de anul acesta  sunt  produsele cosmetice si imbracamintea/ incaltamintea (fiecare cu un procent de 47%), urmate de produse pentru casa – decoratiuni, seturi cadou (36%), carti (33%), bani (19%), bijuterii (18%) si bauturi alcoolice (18%).

 

Si pentru ca sarbatorile inseamna a darui si celor fara posibilitati, 51% dintre romanii din mediul urban afirma ca fac gesturi caritabile, donand pachete din gospodaria proprie (26%), sau alocand un budget pentru astfel de actiuni. 70 de lei este suma medie pe care acestia o aloca pentru astfel de gesturi caritabile.

 

Atunci cand vine vorba despre traditiile specifice sarbatorilor de iarna, 83% dintre romanii din mediul urban isi impodobesc bradul, 75% gatesc preparate traditionale (cozonaci, turta dulce, piftie, preparate din porc etc), iar 41% colinda. 32% afirma ca merg la biserica cu ocazia sarbatorilor, 25% merg cu sorcova, 23% cu plugusorul, iar 7% nu respecta niciuna dintre traditiile de sarbatori.

 

Majoritatea romanilor din mediul urban (88%) isi vor petrece sarbatorile de iarna acasa, fie ca e vorba de familia restransa, familia extinsa, sau acasa la prieteni. Romanii sunt in continuare precauti din cauza pandemiei, astfel  66% isi vor petrece sarbatorile doar cu familia restransa.

 

Doar 5% dintre persoane au declarat ca isi vor petrece sarbatorile intr-un alt loc diferit de resedinta (4% la munte in tara si 1% in strainatate), in timp ce 6% aleg sa-si imparta sarbatorile in mai multe locuri.

 

Datele provin din doua studii, un studiu cantitativ si un studiu calitativ. Studiul cantitativ, desfasurat in perioada 24 – 29 noiembrie a cuprins 510 interviuri online si este reprezentativ pentru intervalul de varsta 18 – 65 de ani din mediul urban, grad de eroare +/- 4.34%, la un nivel de incredere de 95%.

 

Informatiile calitative au fost extrase din comunitatea online iSense Solutions Modern Consumers, care cuprinde 50 de respondenti activi, cu varste cuprinse intre 18 – 55 ani si a fost desfasurat in perioada 29 noiembrie – 4 decembrie.

 



Poti fi interesat si de