Cumparaturile online pentru Craciun sunt in crestere cu 50%

Cumparaturile online pentru Craciun sunt in crestere cu 50%


Magazinele online asteapta o crestere de 50% a comenzilor in decembrie 2023 fata de luna similara de anul trecut, cea mai mare comanda in online fiind inregistrata pe segmentul de cadouri, cu o valoare de 7.000-10.000 lei, arata un raport realizat de o companie de marketing digital.

Cele mai multe comenzi sunt inregistrate pe segmentele cadouri, food, fashion, pharma, travel si rent-a-car.

 

In ceea ce priveste tipul de produs, la mare cautare sunt anul acesta produsele alimentare din import, jamonul din Spania si branzeturile si vinurile frantuzesti, cu o crestere de cererii de 15-20 de ori in decembrie fata de o luna normala. De asemenea, magazinele de cadouri inregistreaza cresteri de 2-3 ori mai mari decat intr-o luna obisnuita. Per total, valoarea medie a cosului pentru Craciun este de 1.500 lei, subliniaza raportul Happy Advertising.

 

"Observam de la an la an o crestere a cumparaturilor online in general, insa in mod special pentru sarbatorile de iarna, in 2023 cresterea este exponentiala, de 50%, privind achizitiile specifice pentru perioada de sarbatori. De departe, cele mai multe comenzi online sunt pe segmentul de cadouri, atat pentru evenimentele de tip Secret Santa in companii, cat si pentru familie si cunostinte. O crestere foarte mare o are si zona de food, romanii preferand tot mai mult sa cumpere alimente online, inlocuind astfel mersul la supermarket. Crestere mare se resimte si in pharma, fiind tot mai mare numarul de comenzi online pentru medicamente in decembrie", a explicat Florin Petu, partner al companiei de marketing digital.

 

Pentru a creste valoarea comenzilor online in aceasta perioada, magazinele online au alocat bugete de marketing si de 5 ori mai mari fata de o perioada normala. Cele mai promovate produse sunt in aceasta perioada cosurile cadou, vacantele, mancarea traditionala sau bauturile, in special prin Google Ads, Google Search si Google Display.

 

"Luna decembrie este una dintre cele mai efervescente perioade in activitatea de marketing digital, cu investitii majore in campanii de performance, in care sunt promovate foarte intens produse specifice sarbatorilor de iarna. Campaniile planificate cu atentie cresc atat vizibilitatea brandurilor, cat mai ales vanzarile. In aceasta perioada, eficienta devine cuvantul de ordine, iar rezultatele masurabile transforma datele in performanta concreta", spune Alex Filoti, fondator Happy Advertising.



Poti fi interesat si de