Cumparaturile in magazinele fizice au revenit la nivelul de dinaintea pandemiei

Cumparaturile in magazinele fizice au revenit la nivelul de dinaintea pandemiei


Tendinta clientilor de a cumpara bunuri din magazine fizice continua sa creasca spre nivelul de dinainte de pandemie, dupa ce 47% dintre respondentii unui sondaj international realizat de PwC in luna septembrie au mentionat ca merg zilnic sau saptamanal in magazine, potrivit unui comunicat remis luni de firma de consultanta financiara.

Acest procent este in crestere in septembrie fata de cei 45% care raspundeau similar in timpul sondajului realizat acum 6 luni, iar imediat dupa inceputul pandemiei procentul celor care mentionau ca isi fac cumparaturile din magazine fizice zilnic sau saptamanal era de 41%.

 

"Iar trendul se va mentine, aproape trei sferturi (72%) dintre respondenti aratand ca probabil vor vizita un centru comercial in urmatoarele 6 luni", se mentioneaza in analiza remisa de PwC. Totodata, 61% dintre respondenti sunt optimisti cu privire la viitor, revin la cumparaturi in magazinele fizice si au in plan cresterea cheltuielilor in urmatoarele sase luni, conform rezultatelor sondajului Global Consumer Insights Pulse Survey 2021, realizat de PwC in septembrie in randul a 9.370 de consumatori din 26 de tari.

 

Partenerul PWC Romania pentru Taxe si Lider pentru Industria de Retail si FMCG, Ruxandra Tarlescu, a precizat ca 76% din respondenti sunt vaccinati complet sau partial.

 

"Pe masura ce optimismul creste, oamenii sunt mai dispusi sa calatoreasca si sa mearga la restaurante decat in urma cu sase luni si mult mai probabil sa mearga la o sala de sport sau la eveniment cultural sau sportiv. Optimismul este motivat de ameliorarea situatiei sanitare din ultimele luni si de cresterea ratei de vaccinare, avand in vedere ca 76% dintre respondentii sondajului sunt vaccinati complet sau partial. Desi contextul de sanatate publica nu este comparabil, aceste tendinte la nivel global se observa si in Romania, in primele zece luni din 2021, volumul cifrei de afaceri din comertul cu amanuntul fiind, conform INS, cu 10,2% mai mare decat in aceeasi perioada a anului trecut", a declarat reprezentanta PwC Romania.

 

In urmatoarele sase luni, 41% din consumatori intentioneaza sa cheltuiasca mai mult pe produse alimentare, 33% intentioneaza sa cheltuiasca mai mult pentru moda, 31% pentru calatorii si 30% pentru sanatate si frumusete, se precizeaza in document.

 

In ceea ce priveste criteriile de cumparare, pretul si comoditatea raman pe primele locuri, desi sustenabilitatea castiga tot mai mult teren, subliniaza PwC. Astfel, aproape 70% dintre respondenti cauta cea mai buna oferta atunci cand cumpara un produs, indiferent de tipul magazinului - fizic sau online, si mai mult de jumatate spun ca un serviciu eficient de livrare sau colectare este intotdeauna sau foarte adesea important.

 

Pe de alta parte, in ceea ce priveste achizitiile online, cumparaturile de pe smartphone-uri sunt de departe cel mai popular mod de achizitie: peste 40% dintre respondenti spun ca fac cumparaturi zilnic sau saptamanal prin smartphone, comparativ cu 39% in urma cu sase luni si doar 12% in urma cu cinci ani.

Altfel, intrebati despre situatia pandemiei in tara lor, respondentii vaccinati s-au aratat mai optimisti in ceea ce priveste viitorul (66%), fata de cei nevaccinati (43%). Doar 18% din totalul respondentilor nu sunt optimisti cu privire la viitor, potrivit sondajului.

 

De asemenea, persoanele care lucreaza de acasa sau intr-un mod hibrid sunt mai optimiste (68%) decat cei care merg la locurile de munca (58%). In privinta atitudinii fata de mediu, 52% dintre respondenti s-au declarat mai preocupati de acest aspect decat erau in urma cu sase luni, iar 51% au indicat ca iau in considerare trasabilitatea si transparenta originii produsului cand fac o achizitie.

 

Referitor la modul in care companiile folosesc datele clientilor, 83% dintre respondenti au afirmat ca practicile de protectie a datelor le influenteaza increderea intr-o companie, iar aproape jumatate dintre consumatorii globali (47%) au subliniat ca utilizarea datelor lor a devenit o prioritate pentru ei.



Poti fi interesat si de