Cris-Tim a investit anul trecut 15 milioane de euro in toate liniile de business

Cris-Tim a investit anul trecut 15 milioane de euro in toate liniile de business


In 2022, Cris-Tim a obtinut vanzari peste media pietei, consolidandu-si pozitia de lider in categoriile de mezeluri si ready meals. Totodata, grupul de companii a realizat anul trecut investitii de peste 15 milioane de euro.

Cum a fost anul 2022 in raport cu anul anterior, dar si cu asteptarile pe care le aveati?

Radu Timis Jr., CEO Cris-Tim: Pentru Grupul Cris-Tim a fost un an mult mai bun decat 2021 cu o crestere de double digits atat a cifrei de afaceri cat si a volumului. Rezultatele au fost peste asteptari datorita unei sporiri a eficientei pe tot lantul de aprovizionare, cat si a cresterii numarului de inovatii si a sortimentatiei la nivelul tuturor canalelor de distributie.

 

Care au fost factorii care au afectat cel mai mult business-ul in 2022?

Radu Timis Jr.: Factorii care au afectat cel mai mult anul 2022  au fost: cresterea costurilor la nivel general pe toate palierele (utilitati, carburant, materii prime si materiale auxiliare) cat si provocarea continua de gasi forta de munca pentru cresterea capacitatii de productie. Un alt aspect important a fost reprezentat de lipsa predictibilitatii aprovizionarii pe diverse bunuri si servicii unde durata de aprovizionare cat si disponibilitatea cantitatilor necesare au reprezentat presiuni majore ale anului trecut.

 

Ce masuri ati fost nevoiti sa luati pentru a reduce anumite costuri?

Radu Timis Jr.: S-au implementat noi masuri de control si transabilitate a consumurilor pe care le avem pe lantul de aprovizionare, in productie si logistica. A fost necesara monitorizarea in detaliu a acestora si renormare unde a fost cazul. Investitiile in noi tehnologii, precum producerea de energie verde, au contribuit la eficientizarea consumului.

 

cris tim 2

 

Ati pus frana investitiilor sau ati ales sa continuati cu planurile de dezvoltare?

Radu Timis Jr.: Am continuat in mod accelerat sa investim in toate liniile de business, finalizand anul 2022 cu investitii de peste 15 milioane de euro.

 

Cum au stat lucrurile la capitolul consum si vanzari de preparate din carne?

Radu Timis Jr.: Piata a fost in crestere atat in volum cat si in valoare, iar Grupul Cris-Tim a obtinut vanzari peste media pietei, consolidandu-si pozitia de lider in categoriile de mezeluri si ready meals.

 

Ce scenarii luati in calcul pentru anul acesta? Care sunt oportunitatile de dezvoltare in 2023?

Radu Timis Jr.: Consideram ca piata carnii va stagna din punctul de vedere al consumului, in cel mai optimist scenariu. Materiile prime au atins un maxim istoric care se reflecta in noi cresteri de preturi, de double digits, la raft. Oportunitatile de crestere vor veni din dezvoltarea accelerata in noi canale de distributie cum ar fi HoReCa, export si online.

 

Interviu publicat in editia cu numarul 87 a revistei INDUSTRIA CARNII.RO.



Poti fi interesat si de