Consumatorii gatesc mai des acasa si renunta la mancarea livrata, pe fondul scumpirilor

Consumatorii gatesc mai des acasa si renunta la mancarea livrata, pe fondul scumpirilor


Consumatorii invata sa traiasca cu mai putin, cresterii costului vietii si al schimbarilor climatice, in contextul in care un procent de 94% dintre consumatorii de la nivel global sunt ingrijorati de costul vietii si aproape 89% dintre ei spun ca sunt preocupati si de schimbarile climatice, rezulta din cea de-a 13-a editie a EY Future Consumer Index (FCI).

'Ingrijorarea ii determina pe mai mult de jumatate (54%) dintre consumatori sa planuiasca sa cumpere mai putin in viitor, in incercarea de a economisi bani (73%) si pentru ca simt ca nu au nevoie de articole noi (49%). Un procent de 39% dintre respondentii din intreaga lume au motivat faptul ca vor cheltui mai putin pentru a ajuta mediul inconjurator. Accesoriile de moda au ajuns in topul listei categoriilor de produse pentru care consumatorii intentioneaza sa cheltuiasca mai putin (61% dintre respondenti), urmate de jucarii si gadgeturi (51%) si imbracaminte si incaltaminte (44%). In plus, 80% dintre consumatori planuiesc sa cheltuiasca mai putin pe articole pentru socializare, deoarece cauta sa petreaca mai mult timp acasa (41% dintre respondenti, in crestere cu 6 puncte procentuale fata de octombrie 2022)', se mentioneaza intr-un comunicat al EY.

 

Potrivit sursei citate, cautand modalitati de a-si proteja bugetele, respondentii planuiesc sa gateasca si sa se distreze mai des acasa, in comparatie cu octombrie 2022 (in crestere cu 9% si, respectiv, 5%) si renunta la mancarea livrata, 43% dintre ei planuind acum sa comande mai putin (in crestere cu 12% fata de octombrie 2022). In ciuda faptului ca 61% dintre respondenti au spus ca marcile locale ii ajuta sa economiseasca bani, 64% au declarat ca aceste produse le satisfac nevoile la fel de bine ca si produsele de brand, interesul consumatorilor pentru marcile locale a scazut in toate categoriile. Rezultatele studiului arata ca 35% dintre consumatori sunt din ce in ce mai dispusi sa plateasca in plus pentru marci in care au incredere - cu 10% mai mult decat in februarie 2022.

 

Consumatorii din SUA si Europa intentioneaza sa cheltuiasca mai putin de sarbatori (39% si, respectiv, 35%), in comparatie cu consumatorii chinezi (11%), multi dintre acestia intentionand sa cheltuiasca mai mult (45%).

 

Mai mult de doua treimi (67%) dintre respondenti motiveaza disponibilitatea de a-si schimba obiceiurile deoarece sunt real preocupati de fragilitatea planetei. Un procent de 56% dintre respondenti considera ca ei sunt cei care ar trebui sa impinga companiile sa obtina rezultate sociale si de mediu mai bune, 73% spun ca firmele trebuie sa genereze schimbarea, iar 77% spun ca guvernul ar trebui sa o faca.

 

'In cazul consumatorilor romani, nu ar fi usor sa facem o corelare tangibila intre perceptiile si comportamentele lor. Deseori, ei sunt nevoiti sa isi adapteze stilul de viata pentru a raspunde provocarilor cu care se confrunta, in principal cele legate de cresterea preturilor. Astfel, obiceiurile privind un consum mai sustenabil ar putea fi, mai degraba, efectul si nu un obiectiv al consumatorilor romani', a mai spus Georgiana Iancu.

 

EY Future Consumer Index (FCI) a chestionat peste 22.000 de consumatori din Marea Britanie, Franta, Germania, Danemarca, Finlanda, Suedia, Norvegia, Italia, Spania, Tarile de Jos, SUA, Canada, Australia, Noua Zeelanda, India, China, Arabia Saudita, Brazilia, Japonia, Indonezia, Mexic, Africa de Sud, Chile, Argentina, Thailanda, Nigeria, Vietnam si Coreea de Sud.



Poti fi interesat si de