Companiile care investesc in comertul online castiga cu peste 30% mai multi clienti
Vineri, 15 Iulie 2022

Vineri, 15 Iulie 2022
"Comertul online a primit un impuls substantial in timpul pandemiei, fiind unul dintre putinele segmente ale economiei care au inregistrat cresteri si care isi continua avansul, cu toate ca oamenii au revenit fizic in magazine, odata cu ridicarea restrictiilor sanitare in majoritatea statelor. In functie de complexitatea lor, solutiile de comert digital au costuri de implementare care variaza de la cateva mii pana la cateva zeci de mii de euro, iar firmele care aleg aceste solutii reusesc sa isi creasca cu peste 30% numarul de clienti in primele sase luni de la investitie. Chiar daca, prin comparatie cu alte tari, comertul online din Romania este inca la inceput, tendinta de digitalizare a vanzarilor online are un ritm accelerat, crescand cu 40% fata de 2019, ultimul an inainte de socul pandemiei. Procesul de digitalizare a afacerilor prin dezvoltarea de platforme moderne de comert electronic poate dura de la una pana la cateva luni, iar rezultatele concrete de crestere a vanzarilor si eficientizare a activitatii sunt vizibile inca din primele sase luni", se mentioneaza in cercetarea agentiei de dezvoltare de platforme eCommerce, Clever++.
Conform datelor oficiale, in Romania, comertul din mediul virtual a inregistrat, in 2020, o majorare de 30% fata de 2019, iar anul trecut a crescut cu 10%, pana la valoarea de 6,2 miliarde de euro.
"Pe langa marii retaileri, care investesc sume consistente in platforme complexe, tot mai multe startup-uri incep sa vanda direct clientilor prin propriile magazine online, iar automatizarea, implementarea solutiilor de management al raspunsurilor si utilizarea chatbotilor in relatia cu clientii pot aduce economii de cateva mii de euro lunar, prin reducerea numarului de personal necesar desfasurarii activitatii. De altfel, capacitatea si viteza de a reactiona la schimbare au facut diferenta, in ultimii doi ani, intre companiile care au fost cu un pas inainte in spatiul transformarii digitale si au castigat, si cele care au reactionat tardiv si, fie au suferit pierderi enorme, fie au disparut de pe piata. Transformarea digitala presupune alegerea unor solutii bazate pe Inteligenta Artificiala, cu scopul de a intelege comportamentul clientilor si motivele pentru care acestia aleg un produs. In plus, pentru o prezenta constanta in relatia cu clientii, este necesara automatizarea proceselor de marketing", explica specialistii in digitalizare.
La nivel global, in 2021, vanzarile online au ajuns la 4,9 trilioane de dolari, fata de de 3,3 trilioane de dolari, in 2019.
Criza din sectorul porcin estonian se intensifică. Administrația Estoniană pentru Agricultură și ...
Suma plătită este în valoare de 53,76 milioane de lei şi se acordă de la bugetul de stat, p...
Anunțul de suspendare, postat pe site-ul oficial al vămilor, nu a precizat motivul deciziei sau d...