Comerciantii, obligati sa afiseze pretul de oferta si cel initial la aceleasi dimensiuni

Comerciantii, obligati sa afiseze pretul de oferta si cel initial la aceleasi dimensiuni


Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) obliga operatorii economici sa afiseze pretul cel mai mare si pretul cel mic al unui produs cu aceleasi caractere de font, culoare, marime, in cazul unor oferte, iar presedintele ANPC, Horia Constantinescu, a anuntat ca perioada in care pretul mare era scris mic si cel mic era scris mare s-a incheiat.

“Fac public un ordin semnat de mine ca presedinte, la initiativa Directorului General Paul Anghel, legat de preturi si afisarea acestora! Perioada in care pretul mare era scris mic si cel mic era scris mare, pentru a va atrage si a va crea situatii nedorite si neasteptate, s-a incheiat! Mai ales persoanele in varsta, in unele farmacii, de exemplu, luau de pe raft un produs uitandu-se la pretul mic, scris cat raftul de mare, urmand sa afle la casa de marcat ca pe eticheta era scris mic, mic de tot si pretul mare, dar real, fara a avea eventual cardul fermecat! De astazi in 30 de zile, nu va mai exista pretul pentru care trebuia folosita lupa!”, a declarat, marti seara, presedintele ANPC, Horia Constantinescu, citat de news.ro.

 

Astfel, ordinul stabileste conditiile de informare corecta si neechivoca cu privire la afisarea preturilor produselor comercializate, atat prin vanzare directa, cat si la distanta, prin utilizarea/intermediul cardurilor de fidelitate sau altor instrumente de fidelizare a consumatorilor emise de catre operatorii economici, pentru a facilita compararea preturilor.

 

“In cazul unei vanzari directe, operatorii economici sunt obligati sa informeze consumatorii, prin aplicarea pe produs sau in imediat vecinatate unde este expus produsul, cel putin a pretului cel mai mare al produsului respectiv chiar daca este afisat si pretul redus ca urmare a folosirii unui card de fidelitate sau altor instrumente de fidelizare a consumatorilor emise de operatorul economic, utilizand pentru toate preturile aceleasi caractere de font, culoare, marime si alte caracteristici”, precizeaza ordinul ANPC.



Poti fi interesat si de