Comenzile de mancare au crescut cu peste 120% in lunile de pandemie

Comenzile de mancare au crescut cu peste 120% in lunile de pandemie


Pizza, burgerii si coastele de porc conduc in topul preferintelor romanilor care comanda online. Cele mai multe comenzi sunt plasate prin platformele mobile de livrare la domiciliu, iar unele dintre ele si-au vazut business-ul crescand chiar si cu 800%.

Serviciile de Catering/Livrare de mancare gatita au inregistrat o crestere uriasa, de 124% in perioada martie - octombrie 2020, comparativ cu aceleasi luni din anul trecut, arata rezultatele studiului anual asupra sectorului e-commerce din Romania realizat de compania de cercetare de piata iSense Solutions.

 

Potrivit studiului, 45% dintre respondentii studiului au folosit cel putin o data o aplicatie de livrare pentru cumparaturi sau comenzi online, iar 27% dintre acestia folosesc aplicatiile cel putin o data pe saptamana.

 

In contextul pandemiei, Tazz by eMAG (fostul EuCeMananc) a crescut cu 800% de la inceputul acestui an. Compania trece in prezent printr-o perioada de expansiune rapida ce presupune investitii in dezvoltarea tehnologiei si a infrastructurii, extinderea echipei, precum si noi parteneriate cu restaurante si retaileri.

 

“In ultimele luni, am dublat numarul de restaurante, dar nu doar din cauza crizei si a inchiderii lor. In paralel cu criza am actionat cu un apetit mare spre dezvoltarea platformei, a ofertei si, implicit, a retelei de parteneri. Acum avem peste 2.000 de parteneri. De-a lungul anului unii au inchis (cam 20%), dar am si inrolat altii noi. In ceea ce priveste utilizatorii, zilnic avem de trei ori mai multi clienti noi fata de acum un an de zile, iar gradul de retentie a crescut si el foarte mult, semn ca utilizatorii sunt multumiti de serviciile noastre”, precizeaza Mihai Brenda, CCO Tazz by eMAG.

 

tazz

 

Recent, Tazz by Emag a anuntat ca isi extinde flota cu 100 de masini prin intermediul serviciului de inchiriere auto pe termen mediu oferit de Autonom.

 

Start-up-ul local de curierat pe bicicleta, BeeFast, anunta ca si-a dublat numarul de restaurante partenere in ultimele sase luni, ajungand la 150 de clienti. Acestia au generat aproape 50.000 de livrari.

 

“Piata livrarilor de mancare a crescut, in ultima perioada, din doua motive principale: pe de o parte, numarul restaurantelor care au ales sa intre in sistemul de livrari a crescut foarte mult. In aceasta perioada, BeeFast a trecut in online peste 70 de restaurante numai in Bucuresti, restaurante care, pana in pandemie, se bazau pe comunitati fidele de clienti care le treceau pragul constant. Aceste comunitati au migrat online, in sistemul de order&delivery. Pe de alta parte, in perioada de lockdown, consumatorii au crescut si consolidat tendinta de a comanda online mancare. Tendinta aceasta s-a mentinut si in perioada de relaxare, pentru ca este comod si pentru ca este un mod de a sustine locatiile preferate, unde consumatorii vor sa se intoarca, teoretic, dupa ce se rezolva cumva aceasta situatie”, precizeaza Cristian Grozea, cofondator BeeFast.

 

beefast

 

Momentan, BeeFast este disponibil in Bucuresti, insa fondatorii au primit solicitari si au in vedere extinderi la nivel national, cu prioritate in Cluj-Napoca si Constanta.

 

Schimbarile de la nivelul obiceiurilor de consum generate de pandemie au fost vizibile si in aplicatia Glovo.

 

Valoarea tranzactionata prin intermediul aplicatiei se va ridica la 150 milioane de euro pana la finalul anului, plus 400% fata de 2019. Aplicatia a ajuns la 2 milioane de descarcari, iar estimarile arata ca afacerea Glovo se va dubla in ultimul trimestru din 2020 comparativ cu primul trimestru al anului.

 

Sunt peste 40.000 de curieri parteneri inregistrati pe tot teritoriul tarii, dintre care 5.000 sunt, in medie, activi pe saptamana, iar estimarile arata ca veniturile totale pe care acestia le vor realiza pana la sfarsitul anului se vor ridica la 23 milioane de euro.

 

Glovo Romania estimeaza ca in 2021 va creste cu aproximativ 50% valoarea tranzactionata prin intermediul aplicatiei, ajungand la 230 de milioane de euro. In acelasi timp, se va dubla harta Glovo in Romania, urmand ca numarul de orase in care aplicatia este disponibila sa creasca pana la 65. Anul viitor ar putea marca 1 milion de noi descarcari ale aplicatiei, ajungand la un total de 3 milioane.

 

„In 2020 ne-am continuat planurile de extindere si - in ciuda faptului ca ne-am aflat intr-un context instabil si greu de anticipat - am reusit sa avem un serviciu functional si sa inregistram o crestere semnificativa a afacerii. Suntem pregatiti pentru provocarile urmatorului an si vrem ca in 2021 sa ramanem la fel de adaptabili, sa oferim o experienta de utilizare tot mai buna si sa extindem operatiunile in mai multe orase din Romania”, declara Victor Racariu, General Manager Glovo CEE.

 

glovo_1

 

Harta Glovo s-a extins in 33 de orase (23 de orase noi in 2020), iar cele mai active sunt Bucuresti, Timisoara, Cluj-Napoca, Brasov.

 

Analiza integrala despre evolutia pietei food delivery poate fi citita in editia 74 a revistei INDUSTRIA CARNII.RO.



Poti fi interesat si de