Cinci mari retaileri controleaza 45% din retailul din Romania
Joi, 24 Februarie 2022

Joi, 24 Februarie 2022
"Retailul a crescut anul trecut cu 7,5 procente, conform Nielsen si cu 8,9% comform RetailZoom in 2021 fata de 2020 ca valoare. Bauturile nonalcoolice au crescut cu 10%, cele alcoolice cu 8%, alimentele cu 7,4%, produsele non-alimentare cu 4,1%. Problema este ca din cauza inflatiei, per total, volumele comercializate au scazut undeva cu 7% in industrie. Daca vorbim de scumpiri acestea au fost intre 2 si 30% per total, o medie de 5,1%, conform INS. Cel mai mult s-au scumpit produsele de morarit si panificatie cu 9,3% - 9,5%, legumele si conservele de legume, undeva cu 10%, iar uleiul s-a scumpit foarte puternic cu 20-25%. Preparatele din carne cu 4,4%, iar produsele din lapte cu 4,5 -4,6%,", a spus Paraschiv.
Acesta a precizat ca producatorii au facut un efort ca sa nu ridice preturile si astfel sa poata sa ramana in piata, mai ales in cazul produselor pe care le consuma romanii, mentionand ca daca ridici pretul foarte mult, "consumatorul iti intoarce spatele imediat la raft".
Potrivit datelor prezentate de acesta, la ora actuala hipermarketurile detin 25% din piata de retail, discounterii vin puternic din spate, cu 22%, iar supermarketuri/minimarketuri cu 21% din piata.
"Este destul de greu daca te duci la usa unui lant mare, in sensul ca nu iti accepta o scumpire de pret. Recunosc ca la noi ca si comercianti locali nici nu negociem daca producatorul are sau nu dreptul sa imi scumpeasca produsul. Dar noi mai reprezentam cam 35% din piata. Cel mai grav este faptul ca 45% din retail este concentrat in mana primilor cinci mari retaileri din Romania si din punctul meu de vedere este un lucru extrem de grav, adica aproape jumatate din piata asta care trece de la producator la shopper trece prin mana a cinci oameni. O sa ajungem la paradoxul acela ca 5% din bogatii lumii detin 95% din bogatii, ceea ce nu este o situatie sanatoasa", a subliniat vicepresedintele Asociatiei Nationale a Comerciantilor Mici si Mijlocii din Romania (ANCMMR).
Coalitia pentru Libertatea Comertului si a Comunicarii a organizat miercuri o dezbatere interactiva despre cresterea preturilor, presiunea importurilor si impactul acestora asupra industriei alimentare din Romania.
Cele trei produse din piept de pui întreg, gata de gătit, Șnițel, Bites și&n...
În UE, vânzările de alimente, băuturi şi tutun au crescut cu 0,2%, cele de combustibi...
„Suntem aproape de clienții noștri și înțelegem nevoia lor de a avea prețuri stabil...