Cel mai mare producator de carne infiinteaza o companie de produse din plante

Cel mai mare producator de carne infiinteaza o companie de produse din plante


Cererea pentru burgeri vegani creste atat de rapid incat grupul brazilian JBS SA, cel mai mare furnizor mondial de carne, anunta ca este posibil sa infiinteze o noua companie globala care va fi specializata in produse pe baza de plante, transmite Bloomberg.

Carnea provenita de la animale va fi un produs de lux in viitor si oamenii se vor indrepta spre alternativele pe baza de plante, care vor fi mai ieftine, a declarat directorul general de la JBS, Gilberto Tomazoni. In plus, populatia globului este in crestere si ar urma sa ajunga la 10 miliarde de locuitori in 2050. In aceste conditii, cantitatea de carne necesara pentru a satisface necesarul de proteine al lumii va fi imposibil de produs.

 

“Produsele pe baza de plante ne vor ajuta sa reducem decalajul de proteine cu produse mai accesibile comparativ cu proteinele animale, care vor deveni produse mai premium. Credem ca produsele pe baza de plante vor fi un business independent in viitor”, a spus Gilberto Tomazoni.

 

Grupul brazilian JBS este doar una din numeroasele companii alimentare traditionale care isi incearca norocul cu substituenti din carne, pe masura ce burgerii si carnatii produsi din proteine pe baza de plante devin produse mainstream. Cererea a explodat dupa ce start-up-uri precum Beyond Meat si Impossible Foods au popularizat burgerii vegani care imita carnea de vita. Intre timp si companii precum McDonald`s si Starbucks au adaugat produse din alternative la carne in meniurile lor.

 

JBS, la fel ca si rivalul american Tyson Foods Inc., a intrat pe piata carnii din plante in anul 2019 si are mai multe echipe regionale la nivelul global care dezvolta produse pe baza de plante. Noua companie pe care Tomazoni o are in vedere ar urma sa regrupeze toate aceste afaceri regionale intr-un grup global.

 

JBS are deja o prezenta considerabila, controland 57% din piata burgerilor pe baza de plante din Brazilia. In Europa, subsidiara sa Moy Park furnizeaza burgeri din carne falsa de pui. In peste 3.000 de magazine din SUA, compania braziliana are 10 produse pe baza de plante sub brandul OZO, iar anul trecut vanzarile au crescut cu 300%.

 

Chiar si asa va fi dificil pentru JBS sa concureze cu firme precum Beyond Meat care au creat moda carnii false. Investitorii au inceput sa directioneze fonduri spre strat-up-urile care produc proteine din surse alternative, care anul trecut au strans finantari record in valoare de 2,4 miliarde euro.

 

“Avem baza necesara pentru a ne creste afacerile cu produse pe baza de pante: capacitatea de inovatie, investitiile in cercetare, acorduri cu companii din intreaga lume pentru furnizarea de ingrediente, prezenta in retail”, a apreciat Tomazoni.

 

Potrivit acestuia, pentru moment JBS se concentreaza pe dezvoltarea de noi produse si pe intelegerea modului in care functioneaza piata. Chiar daca este inca neclar cat va creste carnea pe baza de plante, un lucru este sigur, nu mai este o piata de nisa. Chiar si acum cresterea clasei de mijloc in Asia si Africa genereaza o cerere pentru mai multe proteine in diete. Pentru a face fata acestei cereri, productia de proteine ar trebui sa creasca cu 70% in urmatorii 30 de ani.



Poti fi interesat si de