Carnea, pe locul 4 in preferintele parintilor romani in alimentatia copiilor

Carnea, pe locul 4 in preferintele parintilor romani in alimentatia copiilor


In opinia parintilor, produsele considerate sanatoase si care nu ar trebui sa lipseasca din alimentatia zilnica a copilului, in ordine descrescatoare sunt: legumele (41.3% ), fructele (37.4%), lactatele (34.1%) si carnea, in special de pui (18.2%). Pe de cealalta parte, alimentele care trebuie evitate, in ordine descrescatoare, in opinia parintilor, sunt: bauturile carbogazoase (36.9%), dulciurile (30.4%), fast-food (24.2%), chips snack (20.4%).

Asociatia Agricola – Neam de Gospodari a derulat un studiu la nivel national, cu sprijinul agentiei D&D Research, pentru a afla care sunt perceptiile si alegerile parintiilor din Romania cu privire la alimentatia copiilor.

 

Studiul a fost desfasurat cu sprijinul respondentilor din mediul urban cu peste 100.000 de locuitori, mame, care au copii cu varsta intre 3 si 9 ani si 3 interviuri de profunzime realizate cu reprezentanti ai unor gradinite.

 

Odata cu lansarea noului proiect al Asociatiei Agricola - Neam de Gospodari, „Gustul care face bine” – care anul acesta isi propune sa ii imprieteneasca pe cei mici cu alimente cat mai sanatoase, intr-un format atractiv – Asociatia a derulat un studiu la nivel national, pentru a afla care sunt perceptiile si alegerile parintilor din Romania cu privire la alimentatia copiilor. Studiul releva care sunt preferintele alimentare ale celor mici alaturi de beneficii, dar si preferintele fata de anumite categorii de produse cheie printre care carne, oua sau produse bio/eco.

 

Potrivit studiului, parintii percep alimentatia echilibrata ca avand atat o componenta functionala, ce ofera un aport de vitamine, minerale necesare organismului, dar si o componenta emotionala, care raporteaza alimentatia la savoare, satisfacerea unei pofte sau timpul redus dedicat gatirii. Pentru parintii care au copii mai mici de 3 ani, principala sursa de informare sunt comunitatile de parenting, din care fac parte in Social Media. Destul de rar, mamele, urmaresc paginile influencerilor romani care au copii sau sunt specializati pe zona alimentara pentru copii. Din studiu reiese faptul ca Agricola este principalul brand in categoria de carne de pui care in mintea mamelor este asimilat sintagmei „marca sanatoasa”, in special datorita gamei Puiul Fericit.

 

Desi respondentii privesc cu teama existenta hormonilor in carnea de pui, 69% dintre mame aleg sa cumpere gramaj mare din care gatesc pentru intreaga familie. De cele mai multe ori nu au timpul necesar pentru a preparate retete speciale pentru copii si feluri separate pentru familie. Uneori, pentru a contrabalansa temerile legate de carnea de pui, unele familii aleg preponderent curcanul ca inlocuitor (in contextul in care au posibilitatea financiara). Acest aspect se remarca si in institutiile particulare de invatamant.

 

Atunci cand ne referim la categoria mezeluri exista o serie pentru copii, pe care parintii le ofera acestora, sau pe care copii le aleg datorita formelor si ambalajelor colorate (destinate lor). Printre cele mai cautate mezeluri sunt: sunca presata, muschiuletul si pe al treilea loc in preferintele romanilor este Salamul de Sibiu.

 

Atunci cand vorbim despre preferintele locale cu privire la oua, parintii nu acorda o mare importanta brandului, din cauza multitudinii de brand-uri deja existente pe piata. Mare parte dintre respondenti se concentreaza sa achizitioneze ouale din surse alternative, altele decat supermarket-uri sau hypermarket-uri.

 

Brandurile preferate de lactate sunt cele romanesti

Categoria lactate este una foarte importanta pentru alimentatia copiilor in viziunea parintilor. Produsele cele mai consumate din aceasta categorie, consumate cu o frecventa ridicata, care se regasesc in alimentatia copiilor sunt: laptele, iaurturile si branza telemea (de vaca sau de oaie).

 

Pentru ca ritmul contemporan inseamna mai putin timp acasa, si desi categoria de semipreparate este una neclara pentru parintii din Romania, aceasta este totusi mai des abordata de parintii din mediul urban. Conform studiului, produse din aceasta categorie sunt consumate de cei mici cel mult o data pe saptamana, in timp ce in Bucuresti frecventa este mai mare deoarece mamele au un stil de viata mai ocupat, care nu le permite sa se ocupe de prepararea meselor. Principalul avantaj al acestor produse, in opinia parintilor, este ca te salveaza atunci cand nu ai timp de gatit in timp ce cea mai mare temere vis-à-vis de acestea este ca au aditivi si conservanti.

 

Produsele bio sunt cele care au in componenta lor doar ingrediente organice, carora nu li s-au adaugat alte produse chimice cum ar fi pesticide, fertilizatori sintetici sau organisme modificate genetic. Acesta este si motivul pentru care produsele ecologice / bio sunt mare cautare in randul fructelor si legumelor,

conform studiului, dar se regasesc si mame care afirma ca nu au incredere in acestea.

 

Se constata deci o deschidere si o curiozitatea din partea mamelor pentru a introduce produse care prezinta valoare nutritiva insa in acelasi timp se constata o nevoie de informare atunci cand vine vorba despre o alimentatie sanatoasa - de exemplu, neincrederea multor mame cu privire la produsele bio de pe rafturile magazinelor.

 

In urma studiului derulat de D&D in colaborare cu Asociatia Agricola – Neam de Gospodari a reiesit ca in continuare brandurile preferate ale mamelor sunt cele romanesti, in acelasi timp, cele mai nocive produse sunt considerate bauturile carbogazoase, dulciurile, produsele de tip fast-food si chipsurile de tip snack. Conform aceluiasi studiu, in Bucuresti, brandul conteaza mai mult decat in restul tarii, pretul fiind considerat un criteriu al calitatii si, de asemenea, reprezinta o caracteristica mai pronuntata in Bucuresti, ca urmare a nevoii privind statutul.



Poti fi interesat si de